Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 4:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2023 2:47 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Mijn tegenrekening heb ik bij ing. Indien ik geld van de ene naar de andere spaarrekening wil overboeken verhoog ik tijdelijk de daglimiet omdat die standaard te laag is daarvoor. Zojuist merkte ik dat de standaard limiet afweek van wat ik gewend was namelijk 3000 ipv 2000. Ik heb geen idee hoe ik de standaard limiet kan wijzigen. Ik heb het volgens mij dan ook niet gedaan. Dus heb ik in de chat gevraagd hoe het dan gebeurd kan zijn. Anders dan een mededeling dat ing de limiet niet wijzigt krijg ik niet. Wat is bij jullie (als ing klant) de standaard daglimiet voor bankieren via de website ? En heb je wel eens meegemaakt dat deze wijzigde ? Zou het te maken kunnen hebben met het vakantie geld dat een aantal van ons ontvangen ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2023 2:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Standaardlimiet kun je wijzigen door een daglimiet tot zo ver mogelijk in de toekomst op te geven. Na die datum wordt mijn standaardlimiet automatisch € 5000

_________________
Luister naar dj doboy


Laatst bijgewerkt door Doboy op wo 17 mei 2023 2:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2023 2:58 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
En ga je dan weer terug naar die limiet wanneer je vervolgens tijdelijk een andere limiet instelt ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2023 2:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Zie mijn aanvulling boven. Als je weer tijdelijk een andere limiet instelt ga ik terug naar € 5000

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2023 3:05 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Dank je wel voor de snelle reactie. Blijft raar, ik kan mij niet herinneren dat ik in de afgelopen maanden zo'n limiet heb aangepast van 2000 naar 3000. (maar ik kan mij vergissen)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2023 3:13 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Misschien dat als je met grote bedragen aan het schuiven bent de limiet automatisch verhoogd wordt.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2023 4:32 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Dat kan heel goed maar dat schreef de schat van de chat niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 mei 2023 10:00 am 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 283
Als je tussen je eigen rekeningen schuift telt dat niet mee voor je limiet. Mijn ervaring tenminste


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 mei 2023 11:52 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Het is mijn tegenrekening van rekeningen bij andere banken. Ik kan mij niet voorstellen dat veel gebruikers van deze website sparen bij ing (met de huidige rentestanden)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2023 9:37 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Doboy schreef:
Misschien dat als je met grote bedragen aan het schuiven bent de limiet automatisch verhoogd wordt.
Ik weet niet beter, dat als je grote bedragen opneemt (op welke wijze dan ook), dat je dan de limiet moet ophogen. Ik doe dat altijd via de app en geef dan meteen een einddatum op omdat een hoge limiet op zich niet gewenst is uit oogpunt van veiligheid.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de limiet ineens op een ander bedrag stond.....lijkt me absoluut ongewenst.....

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2023 6:44 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Aangezien de medewerker van de bank ontkent dat ze het doen is het zeker ongewenst dat het gebeurd lijkt te zijn. Ik boek regelmatig een hoger bedrag naar en van de ing rekening, en de hogere standaard limiet is daarvoor niet toereikend. Dus dan moet ik alsnog de limiet aanpassen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2023 7:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Wat ik wel vreemd vind dat bij jou de standaard limiet lager dan € 5000 is. Deze is namelijk standaard € 5000. Waarom die bij jou lager is is mij een raadsel.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2023 11:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Bij mij is deze standaard 3K, ruwweg gebaseerd op mijn salaris in guldens van 30 jaar geleden :)
Inmiddels is dat hoger maar komt het slechts gedeeltelijk op ING binnen omdat ik een deel op de ABN laat storten.

Ik heb zojuist 6K ingesteld en zonder einddatum. Als dat een probleem zou zijn hadden ze direct nee gezegd?
Nu geven ze aan dat over 4 uur de daglimiet gewijzigd zal zijn.
Dus blijkbaar is ieder bedrag mogelijk mits niet al te wild in relatie tot het aantoonbare vaste inkomen uit werk, onderneming of uitkering.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2023 7:51 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
@Doboy
Ik kan mij wel herinneren dat ik in het verleden de limiet verlaagd heb van 5000 naar 2000 vanwege mijn gewijzigde inkomensituatie, maar weet even niet meer hoe. Maar een recente wijziging van 2000 naar 3000 kan ik mij niet herinneren. Dus dat is nog wel even een raadsel.

@Obligataire
Ik ga later deze week controleren of ook ik inderdaad weer een lagere limiet kan instellen zonder einddatum. Dan is ook die vraag beantwoord.

Beiden (en anderen) bedankt voor het meedenken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2023 9:06 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Heb limiet al langere periode op 8K staan, geen problemen.
Inkomen wat bij ING wordt gestort is zeer beperkt.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO