Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 11:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2023 11:07 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Berichtje op mijn ing:
Citaat:
Beste "Appeltje",

Je hebt bij ons het product ING Rood Staan. Hiermee mag je tijdelijk rood staan op je ING betaalrekening. De rente van ING Rood Staan is gekoppeld aan de maximale kredietvergoeding, verminderd met een vast percentage.

Op 1 juli 2023 heeft de overheid de maximale kredietvergoeding met 2% verhoogd van 12% naar 14%. Door de koppeling van de rente van ING Rood Staan aan de maximale kredietvergoeding, gaat de rente van ING Rood Staan ook met 2% omhoog. Deze wijziging gaat in vanaf 1 oktober 2023.

Tot 1 oktober 2023 betaal je 9,9%
Tot 1 oktober 2023 is de rente van ING Rood Staan gelijk aan de maximale kredietvergoeding min een vast percentage van 2,1%. Voor deze periode rekenen we nog met een maximale kredietvergoeding van 12% en blijft je rente dus 9,9 % (12% - 2,1%).

Vanaf 1 oktober 2023 betaal je 13,9%
Vanaf 1 oktober 2023 is de rente van ING Rood Staan gelijk aan de maximale kredietvergoeding min een vast percentage van 0,1%. Nu de maximale kredietvergoeding 14% is geworden, wordt je rente vanaf 1 oktober 2023 13,9 % (14% - 0,1%).

Als in de toekomst de maximale kredietvergoeding opnieuw wijzigt, dan wijzigt de rente van ING Rood Staan mee. Bij een verhoging informeren we je minimaal 30 dagen voor we de renteverhoging doorvoeren.
Door de verlaging van het vaste kortings percentage stijgt de boeterente dus 4% (13,9% - 9,9%).

Gelukkig krijg ik op mijn spaarrekening een loyaliteitsbonus van 0,0% ;)
(ik heb nog zo'n mooi postbank rekeningnummer van 7 cijfers, voorafgegaan door een aantal nullen)


Laatst bijgewerkt door appeltje op vr 18 aug 2023 12:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 aug 2023 12:21 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
appeltje schreef:
Gelukkig krijg ik op mijn spaarrekening een loyaliteitsbonus van 0,0% ;)
(ik heb nog zo'n mooi postbank rekeningnummer van 7 cijfers, voorafgegaan door een aantal nullen)
Zo'n rekeningnummer heb ik ook. Nog uit de Postcheque- en Girodienst tijd, voor de fusie met de NMB. Toen kreeg ik nog een fatsoenlijke rente op mijn spaarrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO