Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 6:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2008 11:18 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Heb onlangs, via internet, jaar deposito afgesloten bij ING.
Volgens de beschrijving, verwachte ik, dat bedrag meteen van ING-betaalrekening zou worden afgeschreven en deposito meteen zou ingaan.
I.v.m. valutering had ik maandag bedrag van de deposito op ING-betaalrek. gestort.
Dinsdagochtend, via openingsformulier op internet, opdracht voor jaardeposito opgegeven.

Tot mijn verbazing werd er niets afgeschreven.
Na paar dagen toch maar aantal keren gebeld, hoe het nu werkte.
Iedere keer vriendelijk te woord gestaan, maar steeds een ander antwoord.
Geen lijn in te ontdekken.
De opdracht stond wel in het systeem werd gezegd.
Na een week was het van de betaalrek. afgeschreven, met als valuta datum, 2 dagen later, dan opgeven opdracht.
Op internet was deposito niet zichtbaar.

Aantal dagen later kwam afschrift binnen.

Deposito toch 2 dagen later ingegaan, bedrag nodeloos 2 extra dagen renteloos op betaalrek. gestaan.

Bij andere banken heb ik tot op heden geen slechte ervaring met ingang deposito gehad.

Hebben anderen ook de ervaring dat deposito bij ING later ingaan??, of is er bij die van mij iets mis gegaan.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Laatst bijgewerkt door Intrest op di 09 dec 2008 12:16 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2008 11:38 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 3:47 am
Berichten: 50
Bij een postbank rentecertificaat duurt het ook een aantal dagen, voordat het geld van de tegenrekening afgeschreven wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: klopt helemaal
BerichtGeplaatst: do 25 dec 2008 4:14 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Duurde bij mij ook een paar dagen. Nu gold wel de rente van de dag waarop ik het deposito afsloot.

We zijn in deze tijd van "nieuwe" banken gewend dat alles lekker snel gaat. Helaas hebben de "zittende" banken hier nog een inhaalslag te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2008 12:03 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
@ Sphere
Als ik het goed begrijp is het deposito bij jou zowel per boekdatum, als ook, per valutadatum, een paar dagen later ingegaan.
Bij mij was dat ook het geval.

Ik heb dit bij de plaatselijke bank toch nog eens aangekaart.

Argumenten mijnerzijds;
- Sluit deposito's af bij meerdere banken, zowel nu, alsook in het verleden
- Zowel termijndeposito's ( gerelateerd aan euriborrente), als deposito's die meer gerelateerd zijn aan kapitaalmarktrente
- Deposito gaat overal valutair meteen in op datum van aangaan deposito.( boekdatum en mogelijke papieren rompslomp kan op een latere datum zijn
- Bij ING bank in het verleden ook meteen ingaand.
- Beschrijving site ING bank geeft ook indruk dat depositobedrag meteen wordt afgeschreven.
- Kenmerken van een deposito - Op datum aangaan deposito wordt overeenkomst gesloten, waarbij bedrag, rente, uitkering rente en looptijd wordt overeengekomen.
- Depositorentes kunnen per dag gewijzigd worden.

Ik ben in het gelijk gesteld en er wordt twee dagen gemis aan rente tegen deposito tarief vergoed.

Gelukkig heeft ING 0800 nummer

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2008 2:58 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Intrest schreef:
@ Sphere
Als ik het goed begrijp is het deposito bij jou zowel per boekdatum, als ook, per valutadatum, een paar dagen later ingegaan.
Bij mij was dat ook het geval.
Het belangrijkste voor mij was dat het rentetarief van de dag waarop het deposito opende gold. Die 2 verloren dagen van het bedrag op de betaalrekening, waren jammer, maar niet zo'n ramp.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2008 5:26 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Als een bank dit type werkwijze hanteert anno 2008 is dat voor mij een zekere reden niet op hun productaanbod in te gaan. Als kleinere banken in staat zijn dit na een e-mail op dezelfde dag af te handelen, dan wel je alles zelf on-line kunt regelen met directe ingang, hebben grootbanken geen in mijn ogen geldig excuus dat dagenlang 'renteloos bij hen parkeren' rechtvaardigt. Dat is voor hen (te) gemakkelijk verdiend geld over de rug van de klant, niet anders te zien dan een (opzettelijke) stevige valutering.
Massaal negeren van dit soort producten is naar mijn mening de enige remedie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2009 6:03 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
Bij de Postbank heb ik schriftelijk geklaagd dat mijn geld een week renteloos op de betaalrekening stond. Daarop kreg ik 6 rentedagen vergoed. Kan je ook bij ING neem ik aan.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO