Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 12:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 5:15 am 
3 Kwartjes

Het begint erop te lijken dat Nederland wordt geregeerd door de banken . Een normaal mens zou denken dat aan de overheidssteun aan ING voorwaarden zijn verbonden, die het mogelijk maken tegen te hoge bonussen en beloningen op te treden. Als dat niet het geval is dan zou Bos NU moeten opstappen.

do 19 mrt 2009, Telegraaf

Bos neemt hoge beloning ING-topman hoog op

DEN HAAG (AFN) - Minister Wouter Bos (Financiën) is niet te spreken over de hoge beloning die een nieuwe financiële topman van ING in het vooruitzicht wordt gesteld.

...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 7:32 am 
2 Kwartjes

Ja, het is echt ongelooflijk. Woutertje blijft maar roepen dat ie er niks aan kan doen. Ik denk nog steeds dat ie zit te azen op een commissariaatje bij een van de banken als zijn politieke carrière (snel) afgelopen is.
Een van de dingen die hij zou kunnen doen is het Amerikaans voorbeeld volgen en een 90% belastingtarief invoeren voor dit soort bonussen.
Overigens, een bonus is toch achteraf belonen voor geleverde resultaten? En niet van te voren belonen voor eventueel in de toekomst te boeken resultaten? Ik snap het allemaal niet meer :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 1:29 pm 

Ik neem de beloning van de ING topman ook hoog op en ga daarom mijn betaalrekeningen verhuizen naar de bank van de heer Zalm. Ik heb gisteren avond gelijk een afspraak gemaakt voor het overstappen.

Als meerdere mensen dit gaan doen, dan is die beloning zó weer van tafel, trouwens! Denk nog maar eens terug aan die mega beloning voor die Ahold topman van een aantal jaren geleden. Paar weken boycot van AH en hij gaf het geld (grotendeels?) terug.

Naast de bonus die me niet lekker zit ben ik ook niet tevreden over het feit dat ING mij probeert te dwingen om TAN-codes via de mobiele telefoon te ontvangen. De bonus was dus als het ware de financiele druppel die de emmer deed overlopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 4:33 pm 
Gulden

Zo lang Wouter Bos niets willen doen verkoopt als niets kunnen doen gebeurt er nooit iets. Verkeerde man voor de post van minister van financien.
En Obama en vooral zijn minister van financien doen wél iets.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 6:03 pm 
Daalder

corne_mo schreef:
Overigens, een bonus is toch achteraf belonen voor geleverde resultaten? En niet van te voren belonen voor eventueel in de toekomst te boeken resultaten?

Het is makkelijker om alles meteen maar een bonus te noemen.
Dat bekt lekker tegenover de kiezers.
Dat hij er niets aan kan doen is ook een fabeltje natuurlijk.

Helaas komen de verkiezingen er aan, dus er worden echt geen radicale beslissingen genomen nu.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 6:28 pm 
Gulden

Bos niet aanwezig op EU-top

Van onze correspondent
BRUSSEL - Minister Wouter Bos (Financiën) was donderdagavond een opvallende afwezige tijdens de Europese top in Brussel.
Terwijl alle andere landen een zware delegatie en hun minister van Financiën naar de volledig aan de kredietcrisis gewijde top hadden gestuurd, had premier Balkenende staatssecretaris De Jager (Financiën) mee naar Brussel genomen.

...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3521 ... tml?p=33,3

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Wat speelt er?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 6:46 pm 
Knaak

Karel Spaargraag schreef:
Helaas komen de verkiezingen er aan, dus er worden echt geen radicale beslissingen genomen nu.

Ook zonder radicale beslissingen zal de oppositie denk ik meer en meer gaan winnen. Het kabinet kan beter daadkracht tonen, want Nederland wordt hier een beetje moe van.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 apr 2009 10:31 am 
Gulden

Vakbond wil maximumsalaris voor ING-top.

Uitgegeven: 28 april 2009 08:06
Laatst gewijzigd: 28 april 2009 08:06

AMSTERDAM - Vakbond FNV Bondgenoten wil dat ING een maximum invoert voor de beloning van de top van het bedrijf. De bestuurders zouden niet meer dan twintig keer zo veel mogen verdienen als de laagstbetaalde werknemer.

...

bron: http://www.nu.nl/economie/1955761/vakbo ... g-top.html

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]