Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 11:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 9:04 pm 
Site Admin

Normaal is deze plek bedoeld voor vragen van bezoekers aan het SpaarInformatie Team. Nu gebruiken wij het om een vraag aan onze bezoekers te stellen.

Ben je voor het eerst op dit forum. Lees dan eerst rustig de onderwerpen door waarin je geïnteresseerd bent. Waarschijnlijk staat het antwoord al in de eerdere postings. Als je zeker weet dat je vraag of opmerking er niet bij staat en je deze niet onder een bestaand onderwerp kunt plaatsen, maak dan pas een nieuw onderwerp aan. Lees dan ook eerst nog even de regels van het forum.
Als je een bijdrage ziet die nergens op slaat, reageer er dan niet op. Deze bijdrage zal waarschijnlijk snel verwijderd worden inclusief het antwoord dat je gegeven hebt.

Ben je al vaker op dit forum geweest? Help ons dan een handje mee. Zie je een posting die niet correct is, dubbel is of juist een storm van antwoorden probeert uit te lokken, laat het ons dan weten. Meld het bericht aan door op het rode uitroeptekentje te klikken. Neem dan even de moeite om zo goed mogelijk uit te leggen waarom de posting volgens jou niet thuis hoort op het forum. Dit zou ons heel erg helpen om dit forum "leefbaar" te houden.

Alvast bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 10:43 pm 
Kwartje

Vooral bij Icesave zijn er teveel mensen die iedere keer nieuwe topics openen .
Waarom deze niet meer sluiten ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 10:50 pm 
Site Admin

De afgelopen uren heb ik erg veel posts gesloten of zelfs helemaal gewist. We hebben dit niet eerder gedaan omdat we te druk waren met het in de lucht houden van SpaarInformatie (forum + site). Hopelijk wordt het nu wat rustiger na de mededeling van Wouter Bos op TV en houden we alleen de serieuze spaarders over.

Als je topics ziet die volgens jou gesloten moeten worden, laat het weten via het uitroepteken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:40 pm 
Kwartje

Volgens mij kun je nog wel wat hulp gebruiken :) (no offence) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 8:58 pm 
Vijfje

Na de geruststellende woorden van Bos & Wellink dacht dat het wel wat rustiger zou gaan worden met het plompverloren posten.
Helaas, niet dus
Resultaat: ik skip inmiddels een heleboel berichten.
Jammer, want misschien zat er nog iets zinnigs of nuttigs bij. :idea:

Ik voorzie: er blijft van dit forum straks geen spaan heel.
Zonde.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 9:05 am 
Kwartje

Natuurlijk moet je oppassen dat je geen reacties a la "Telegraaf" krijgt. Alleen: de afgelopen 2 weken zijn natuurlijk hectisch geweest. Dat sommige "oude" gebruikers en nieuwe (waaronder ik) stoom moeten afblazen, dat lijkt mij niet meer dan logisch.
Maar aan de andere kant kun je blij zijn dat er veel nieuwe gebruikers bijgekomen zijn die deze site nu ontdekt hebben en het ook verder willen gebuiken. Icesave zal ook de komende weken de aandacht van deze site nodig hebben, al was het alleen maar om de afwikkeling van dit debacle. En naar mijn inziens is deze site daar toch ook voor bedoeld!
Wat er nu met Icesave gebeurd is, dat hebben we toch op deze schaal nog nooit beleefd?
Beheerders van deze site: veel geluk met het verdere ontwikkelen van deze site. Jullie moeten maar zo denken: de maatschappij verandert voordurend, deze site ook. En, dan is maar goed ook!
:? We moeten met elkaar de gulden middenweg bewandelen. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 9:14 am 
Gulden

Paul209 schreef:
Zonde.

Zo erg is het toch nog niet? Kop op! Ik vind dat het forum gezien de omstandigheden toch nog nog heel goed z'n werk heeft gedaan: Veel nieuws, veel tips, etc.

De "problemen" moeten gewoon even aangepakt worden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 11:03 am 
3 Kwartjes

sprovveduto schreef:
Paul209 schreef:
OMISSIS
Resultaat: ik skip inmiddels een heleboel berichten.
Jammer, want misschien zat er nog iets zinnigs of nuttigs bij. :idea:
OMISSIS
Zonde.

nivo - het is mogelijk dat er een meute overblijft die fijn vindt om te praten over hun probleem (dat vinden ze heel belangrijk) en over koeitje en kalfjes - welkome event - ook de taal die gebezigd wordt, is laag van nivo - nederlands - persoons-vorm - ambiguiteit - sleschts

Linn is het met beiden eens.

niveau - het is mogelijk dat er leden overblijven die het fijn vinden om over hun belangrijke problemen of over koetjes en kalfjes te praten - welkome event ?? - ook de taal die wordt gebezigd is van een laag niveau - Nederlands - persoonsvorm - ambiguïteit - slechts

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 11:27 am 
Vijfje

Juno schreef:
Natuurlijk moet je oppassen dat je geen reacties a la "Telegraaf" krijgt. Alleen: de afgelopen 2 weken zijn natuurlijk hectisch geweest. Dat sommige "oude" gebruikers en nieuwe (waaronder ik) stoom moeten afblazen, dat lijkt mij niet meer dan logisch.

Maar het toch ook niet zo zijn dat ik soms een groot gedeelte van de nieuwe berichten maar niet meer lees?
Er was vaak geen doorkomen meer aan, zoveel stoom werd er afgeblazen en onzin verkocht.
In die situatie gaat m.i. de nieuwswaarde van dit forum met sprongen achteruit.
Bovendien, als er geen structuur meer in zit krijg je inderdaad dat er maar lukraak gepost gaat worden.
De gezochte informatie kan in de diarree van berichten immers niet meer gevonden worden!
Als ik voor elk dubbel onderwerp een tientje had gekregen .......
Dan heb ik het nog niet over de onzinberichten, puur 'om even stoom af te blazen'.
Om stoom af te blazen zijn wel andere websites te vinden, lijkt mij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 12:20 pm 
Dubbeltje

Ik skip op dit moment ook veel IceSave posts. Is inderdaad geen doorkomen meer aan. Maar als ik zelf een IceSave rekening zou hebben gehad dan zou ik misschien blij zijn met die posts en er wel in geinteresseerd zijn. Ik maak me ook een beetje bezorgd over de toekomst van dit forum, maar ja het zijn nu eenmaal woelige tijden. Ik denk ook dat veel van de nieuwe leden weer zullten afhaken als het weer rustig is op de financiele markten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 3:09 pm 
Daalder

Ik verbaasde me er al eerder over, maar ik ga het me toch publiekelijk afvragen..
Ik vind jouw kritiek op z'n minst merkwaardig Paul.
Jij hebt het woord "moderator" onder je naam staan.
Dat zou toch moeten betekenen dat jij het een beetje in banen zou moeten kunnen leiden ?
Heb je geen rechten om berichten te verplaatsen, verwijderen ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 4:14 pm 
Gulden

Karel Spaargraag schreef:
Ik verbaasde me er al eerder over, maar ik ga het me toch publiekelijk afvragen..
Ik vind jouw kritiek op z'n minst merkwaardig Paul.

Dat had ik ook een beetje... Schrok er een beetje van zelfs.

Karel Spaargraag schreef:
Jij hebt het woord "moderator" onder je naam staan.
Dat zou toch moeten betekenen dat jij het een beetje in banen zou moeten kunnen leiden ?
Heb je geen rechten om berichten te verplaatsen, verwijderen ?

Volgens mij is Paul alleen mod van het besparingstipsforum.

BTW: Zijn er echt meer moderators nodig? Als ik het zo de afgelopen dagen eens bekijk zijn veel bezoekers ook best door "gewone" forumleden aan te spreken op hun gedrag. Mocht het echt uit de klauwen lopen grijpt Mandros wel in. Ik weet niet hoe hij er over denkt, maar "losse" moderators kunnen soms ook nogal doorslaan. Ik stel mezelf ook wel 's voor hoe ik zoiets zou aanpakken, maar het lijkt me nog niet eens een eenvoudige klus! (Des te meer respect voor Mandros).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 4:38 pm 
Vijfje

Er wordt enorm veel gepost rondom Icesave, maar dat is heel goed te verklaren en het is ook te verwachten dat dat vanzelf wel minder zal worden, zeker nu er een regeling getroffen is.

Ik moet zeggen dat ik ook interessante/lezenswaardige postings heb gezien van nieuwe leden en dat is dan wel weer een postieve ontwikkeling. Als deze mensen blijvertjes blijken en de meeste emotie weer is weggeëbd zitten we toch weer waar we willen zijn.

En er wordt echt wel gemodereerd hoor :)
Het feit dat je dat niet merkt is een bewijs voor de kwaliteit en integriteit daarvan.

Ik heb op andere fora moderators meegemaakt die eerder olie op de golven gooiden (of hoe zeg je dat) dan dat ze goeds deden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 4:40 pm 
Vijfje

SpaarXL schreef:
Volgens mij is Paul alleen mod van het besparingstipsforum.

Helemaal correct.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 6:41 pm 
Kwartje

Paul209 schreef:
Juno schreef:

Dan heb ik het nog niet over de onzinberichten, puur 'om even stoom af te blazen'.
Om stoom af te blazen zijn wel andere websites te vinden, lijkt mij.

Misschien zijn mijn bewoordingen "stoom afblazen" niet erg handig gekozen. Mijn excuses hiervoor. Ik ben het met jou en ook anderen eens dat er nu drastisch ingekort kan worden inzake "Icesave".
Voor Icesave moet je je nu beperken tot de afwikkeling van dit debacle. De rest van de onderwerpen (er zitten er al hele oude tussen die nu totaal niet relevant meer zijn) kunnen geskipt worden.
Maar dat is o.a. ook de taak van de moderators, waaronder jij er één bent Paul209.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]