Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 8:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 10:30 am 
Kwartje

Banken die spaarproducten lanceren met % aan lokkertjes om ze vervolgens bewust langzaam te laten afglijden, zouden op SpaarInformatie in een aparte slaaprubriek vermeld moeten worden. Zelf spaar ik alleen bij banken die bij een verandering een e-mailtje sturen. Misschien dat er dan wat meer aan deze service gedaan gaat worden. :mrgreen:

Kortom: Alle banken die geen mailtje versturen naar hun internetspaarklanten

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 12:50 pm 
Kwartje

Het zou een standaard procedure moeten zijn bij internet rekeningen om rente wijzigingen per email te melden aan de spaarders.

Wellicht ook een idee om het wel of niet melden door banken mee te nemen in het SI overzicht van rekeningen middels een voetnoot of sterretje of iets in die richting

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 6:13 pm 
Daalder

Als je een internetrekening neemt word je sowieso geacht minimaal eens per maand in te loggen.
Dit staat soms zelfs in de voorwaarden.
Als je er dan toch bent, kun je meteen de actuele rente zien.
Dat e-mailtje zie ik als service. Meestal weet ik het toch al vóór ik 'm krijg.

Over het algemeen mag je er, denk ik, wel vanuit gaan dat een rekening met variabele rente mee stijgt en zakt met de rest.
Als je voor het eerst dit jaar weer inlogt zal het wel een klap zijn als je daar geen rekening mee houdt. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 11:18 pm 
Vijfje

Bovendien voorziet m.i. daar op de hoofdpagina van SI het kader/rubriek 'rentewijzigingen' grotendeels al in.
Weliswaar een lijst wanneer een wijziging al een feit is, maar het voorkomt wel dat iemand bij een bepaalde bank 'in slaap valt'.
Voor mij is een regelmatige blik op de top 10 van rekeningen met- en zonder voorwaarden ook voldoende om wakker te blijven.
Eventuele 'voorkennis', handig als je op het punt staat te hoppen, lees ik meestal al in het forum.
Als extra waarschuwing dat er veranderingen zijn geweest is bij mij dan ook nog het programma RenteTrekker.
Al met al kan ik er al bijna niet meer van slapen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 8:25 am 
Kwartje

@ Karel Spaargraag @ Paul209. Oke, dat zijn 2 duidelijke antwoorden. Zelf kan ik er prima mee leven en als elke spaarder SI regelmatig bekijkt, komt ie zeker geen informatie tekort.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 10:14 am 
Dubbeltje

Paul209 schreef:
Bovendien voorziet m.i. daar op de hoofdpagina van SI het kader/rubriek 'rentewijzigingen' grotendeels al in.

Kleine kanttekening: de lijstjes met veranderingen zijn niet zo heel erg lang en als je een paar dagen niet op de site komt dan kan het soms gebeuren dat er veranderingen waren die al weer verdwenen zijn; vooral bij deposito's.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 11:08 am 
Vijfje

@euromunt
Als ik een deposito eenmaal afgesloten heb, heb ik er qua rentewijzigingen geen omkijken meer naar.
De renteafspraak is immers gemaakt tot einde looptijd!
Sta ik op het punt een nieuwe deposito afsluiten kijk ik in de actuele lijst welke het beste bij mij past.
Terugblikken heeft toch weinig zin, want die tarieven zijn toch niet meer te bemachtigen.
Als ik toch benieuwd ben welke lijn een bank ongeveer volgt is er dan nog wel een grafiek te vinden. bijv. http://www.spaarinformatie.nl/sparen/re ... r_Deposito

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 12:10 pm 
Knaak

euromunt schreef:
Kleine kanttekening: de lijstjes met veranderingen zijn niet zo heel erg lang en als je een paar dagen niet op de site komt dan kan het soms gebeuren dat er veranderingen waren die al weer verdwenen zijn; vooral bij deposito's.

Laatst pasten alle wijzigingen van dezelfde dag niet eens in de lijst.
Op de voorpagina is het lijstje nog kleiner zodat je altijd moet doorklikken naar de wijzigingen.
Ik heb er al vaak genoeg wat van gezegd, maar blijkbaar is het heel moeilijk om dit te verbeteren.

Profiel  

Berichttitel: Beperkte historie?
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 12:32 pm 
Dubbeltje

henrid schreef:
Ik heb er al vaak genoeg wat van gezegd, maar blijkbaar is het heel moeilijk om dit te verbeteren.

Het zou al mooi zijn als er een optie 'toon alle rentewijzigingen in de afgelopen 7 dagen' bijkwam, waar de wijzigingen van de hele afgelopen week (ongeacht hoeveel dat er zijn) dan zichtbaar worden. Dat zou naar mijn idee vrij eenvoudig te maken moeten zijn. Oudere wijzigingen zijn inderdaad minder interessant, en inderdaad toch terug te zien in de grafiekjes bij de betreffende rekeningen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 4:24 pm 
Site Admin

@henrid: we hebben je verzoek zeker op ons To-Do lijstje staan. Er zijn alleen wat belangrijkere zaken. Misschien heb je gemerkt dat de website soms extreem traag is. We merken dat dit elke week erger wordt. Daarom zijn we nu bezig met het testen van de website op een andere server. Dit heeft nu de hoogste prioriteit, want aan een website die niet meer te bereiken is heeft niemand wat.
Als de omzetting naar de nieuwe server gedaan is, dan komt jouw verzoek aan bod. Voorlopig hebben we het volgende plan:

Voor ING rekeningen: geen renteveranderingen meer laten zien in de lijst die kleiner of gelijk zijn aan 0.1%
Altijd minimaal 1 week aan renteveranderingen in de lijst laten zien

Sorry dat de invoering van deze aanpassingen wat langer duurt dan verwacht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 4:30 pm 
Knaak

Okee bedankt (leuk om alleen ING hiervoor uit te sluiten; alleen voor deposito's neem ik aan).
De laatste dagen valt me de traagheid pas echt op trouwens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 4:33 pm 
Dubbeltje

SpaarInformatie schreef:
Voor ING rekeningen: geen renteveranderingen meer laten zien in de lijst die kleiner of gelijk zijn aan 0.1%

Mischien beter alleen weglaten als ze omgekeerd zijn aan de vorige verandering, anders kan een daling met 1% onzichtbaar worden gemaakt door 10 dagen met 0.1% te zakken :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]