Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 10:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 11:29 pm 
Vijfje

Op vakantie? Ook pinnen kost vaak geld.

12-06-2008 | Gepubliceerd 16:53

Meer dan de helft van de Nederlanders heeft een creditcard. Handig voor op vakantie. Mannen met een bovenmodaal inkomen betalen graag met het dure plastic in het buitenland. Maar pinnen met een gewone bankpas kost vaak ook geld.

...

Voor het lezen van het gehele artikel raadpleeg aub de bron:

Bron: http://www.z24.nl/z24geld/autos_reizen/ ... _18583.z24

Door: Irene Chakrabarty

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 7:13 am 
2 Kwartjes

Of je betaalt/pint met je Argenta betaalpas. Kost ook niets.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 8:00 am 

Paul209 schreef:
Gewone bankpas

Wie in India met de gewone bankpas van ABN Amro wil pinnen betaalt een vast bedrag van 2,25 euro, plus 1,2 procent van het transactiebedrag. Met de giropas van Postbank kost pinnen per keer 1,82 euro, plus 1% opslag. Met de europas van Rabobank betaal je alleen 1 procent opslag.

Ik heb een tijd geleden van de Rabo een brief gehad dat pinnen buiten de euro-landen zo'n 2-2.5 euro per keer kost plus dat er een percentage van de wisselkoers bovenop komt. Dat was voor mij een van de redenen om over te stappen naar DSB. Omdat daar pinnen buiten de euro-landen ook gratis is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 9:37 am 
Vijfje

De Rabobank heeft mij geen kosten berekend voor pinopnames in Beijing.
Mijn vrouw, die ING bankiert, betaalde EUR 2,25 per keer.

De koers was overigens wel iets ongunstiger dan wat ik in het hotel moest betalen voor een omwisseltransactie,
dus misschien pakt de Rabo op die manier wel wat winst.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 10:36 am 

obligataire schreef:
De Rabobank heeft mij geen kosten berekend voor pinopnames in Beijing.

Misschien hebben ze het teruggedraaid. Ik zal eens gaan kijken waar die brief ligt en wanneer die verzonden was.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 10:41 am 
Vijfje

Ik heb het nog eens nagerekend, als ik het aantal Yuan deel door de koers dan kom ik exact aan het afgeschreven bedrag,
dus daar zit niets tussen.
Het waren drie opnamen, alle drie zonder kosten.
Misschien is het beleid veranderd, al verbaast me dat want de trend is eerder méér kosten dan minder, tegenwoordig.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jun 2008 12:45 pm 

Hier is de brief die ik op 02-11-2006 gekregen heb van de Rabo.

Sinds de invoering van europese regelgeving in 2002 zijn opnames en betalingen met de Europas gratis in eurolanden. De Rabobank bracht sindsdien ook geen kosten meer in rekening voor pintransactie in niet-eurolanden.

Gebleken is dat het aantal transactie in andere valuta dan euro inmiddels fors hoger is dan destijds is ingeschat. Daarom zal de Rabobank, net als andere banken, vanaf 1 januari 2007 de gemaakte kosten voor transacties in vreemde valuta aan u doorberekenen.

Voor pintransacties in vreemde valuta (dus niet in euro) worden per genoemde datum de volgende kosten in rekening gebracht:
- Voor opnames en betalingen met uw Europas wordt in de wisselkoers een voor banken gebruikelijke opslag verrekend. Dat betekent dat bij de omrekening van vreemde valuta naar euro de wisselkoers wordt verhoogd met 1%.
- € 2,00 per opname in vreemde valuta met uw Europas aan de geldautomaat.

Pinnen met uw Europas in euro, waar ook ter wereld, blijft gratis. De tarieven gelden uiteraard alleen voor diensten waar u gebruik van maakt.

Hoe lang is het geleden dat je naar China bent geweest? Want toen ik geld opnam uit een geldautomaat voor 2002 met de europas, werden de kosten per opname later afgeschreven dan het geld wat ik gepind had.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jun 2008 12:50 pm 
Vijfje

Wij waren in mei in China.

Misschien dat de vaste kosten per transactie nog moeten worden verwerkt.
Dat zou kunnen, toch maar eens in de gaten houden.

Bij de ING wordt het direct ingehouden op de afschrijving.

Dat de wisselkoers iets hoger was is me al opgevallen, daar zit dan natuurlijk die 1% opslag in.

Profiel  

Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2008 6:57 pm 
Kwartje

baskruit schreef:
Of je betaalt/pint met je Argenta betaalpas. Kost ook niets.

Ligt eraan WAAR je bent...ik heb ook een betaalrekening bij de Argenta maar kon mooi NIET pinnen in Paraguay;-) Nergens trouwens......waardeloos dus die hele Argenta bankpas....:-(

Met mijn ABN pas ging het wel...kosten 2,25 PLUS nog eens 25.000 Guaranies (is ongeveer 4 euro) wat de banken daar tellen voor het pinnen met een buitenlands bankpasje.

Met de visa card van de Duitse DKB kreeg ik 4 weken later mooi het bedrag terug gestort wat het gekost had om daar te pinnen....overigens na een email mijnerzijds. Dit omdat zij adverteren met hun visa card dat je er OVERAL ter wwereld gratis mee kunt pinnen.
De ABN wilde geen vergoeding geven voor de gemaakte kosten...!!! need I say more?

Goeie service dus van die DKB:-)

Johan

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008 4:39 am 
3 Kwartjes

Bij het pinnen in het buitenland rekent de Postbank een koersopslag van 0,8% over het opgenomen bedrag. Verdere kosten zijn er bij het pinnen in Europa niet, maar buiten Europa rekent de Postbank bij het basispakket E 1,82 per opname (bij betaalpakket en royaalpakket dus niets).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]