Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 06 mei 2024 2:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 apr 2008 2:26 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Bron:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/373359 ... ml?p=1,2ma

07 apr 2008, 12:29
Internet binnenkort 10.000 keer sneller.
door onze redactie

AMSTERDAM - Het internet zoals wij dat kennen kan binnenkort wel eens sterk verouderd zijn. De wetenschappers die aan de wieg stonden van het huidige internet zijn namelijk bezig met een variant die tot 10.000 keer sneller zal zijn dan het snelste huidige breedbandnetwerk.
De Large Hadron Collider, de deeltjesverneller van het Europese onderozeksbureau CERN.

...

----
Ik waag het er toch maar op dit artikel te publiceren, omdat m.i. internet ook een belangrijke tool van de tegenwoordige spaarder is. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 apr 2008 6:35 am 
Stuiver

Geregistreerd: do 14 feb 2008 6:54 am
Berichten: 73
Paul209 schreef:
Ik waag het er toch maar op dit artikel te publiceren, omdat m.i. internet ook een belangrijke tool van de tegenwoordige spaarder is. :lol:


Leuk dat je het "waagt" om het artikel hier te plaatsen. Altijd interessant.
Ik geloof het alleen niet zo. Jij?
Dit is net zo'n bericht als "nieuw medicijn tegen kanker". Ook dan is zoiets nog in een laboratorium-fase, en de praktijk is vaak heel iets anders. Vaak is dat niet de schuld van de onderzoekers, maar van de journalist, die er een sappig en hapklaar artikeltje van wil maken.

Als je mij vertelt dat over 5 jaar internet 10 keer sneller is, of desnoods over 10 jaar 200 keer zo snel, okay, dan wil ik dat best geloven. Maar 10.000? Erg groot getal hoor! Reken maar eens uit, hoe hard je rijdt, als je morgen met je auto 10.000 keer zo snel naar je werk rijdt. :D Natuurlijk komt dat getal best ergens vandaan, en zullen die geleerde mensen dat ook zeker niet uit hun duim zuigen, maar het is en blijft theorie. In ieder geval zullen er voor zulke snelheden andere harde schijven moeten komen (een speelfilm verwerkt een harde schijf niet in "enkele seconden"), processoren, en modems. Maar goed, over één ding zullen we het eens zijn: internet zal veel sneller worden. Met 10 keer sneller ben ik voorlopig dik tevreden! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 apr 2008 12:56 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Procent schreef:
Paul209 schreef:
Ik waag het er toch maar op dit artikel te publiceren, omdat m.i. internet ook een belangrijke tool van de tegenwoordige spaarder is. :lol:


Leuk dat je het "waagt" om het artikel hier te plaatsen. Altijd interessant.
Ik geloof het alleen niet zo. Jij?
Dit is net zo'n bericht als "nieuw medicijn tegen kanker". Ook dan is zoiets nog in een laboratorium-fase, en de praktijk is vaak heel iets anders. Vaak is dat niet de schuld van de onderzoekers, maar van de journalist, die er een sappig en hapklaar artikeltje van wil maken.


Dit nieuws is vrij hardnekkig.
Als ik het even uit mijn hoofd mag zeggen, heb ik dit nieuwtje al zo'n jaar of 5 geleden gehoord in radionieuws.
Meer leesvoer op:
http://webwereld.nl/ref/rss/50613
Met momenteel 40 reacties.

Procent schreef:
In ieder geval zullen er voor zulke snelheden andere harde schijven moeten komen (een speelfilm verwerkt een harde schijf niet in "enkele seconden")

Geheugenchip(s) is/zijn daar een oplossing voor.
Draaiende delen zijn zo 1900. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO