Paul209 schreef:
Procent schreef:
Jij bent vast ook een liefhebber van rentepunten van de Postbank?

Die denken écht dat de mensen gek zijn, geloof ik.

Die idioterie zouden ze m.i. snel moeten inruilen voor een betere rente.
Op zich ben ik het daar wel mee eens. Maar toch even iets positiefs ervan zeggen....

Met een betrekkelijk laag saldo, vliegen de punten je werkelijk om de oren. Het enige wat ik ermee doe, is zo nu en dan een nationale tijdschriftenbon kopen, en dan lees ik weer een week of 8, HP-de Tijd, voor een fractie van de werkelijke prijs.
Mijn belangrijkste kritiek is, het verlopen van de rente-punten na een jaar of 3. Dat hoeft nog niet zo vreselijk te zijn, maar je hebt er geen enkel zicht op. De Postbank wil het absoluut onduidelijk houden, en maar één maal per jaar krijg je een overzichtje van het aantal gespaarde en ingewisselde punten. Volstrekt idioot dat zoiets niet gewoon op je kwartaal-rekening afschriftje staat. Technisch een fluitje van een cent.
Verder vind ik de manier van adverteren erg misleidend. Het gaat op de "Dell-Computers-manier". Een tijdschriftenbon kost 10 Euro in grote letters, en 11,95 in kleine lettertjes. (verzend en administratiekosten), En als je er 3 bestelt, dan betaal je 3 maal 1,95 extra kosten. Ik heb de Postbank ooit eens voorgesteld, om gewoon eerlijk te adverteren met een prijs van 11,95. Want dàt is de prijs. Willen ze niets van weten.
Overigens is er ergens een aardige site op het internet, waar wordt bijgehouden, welke produkten enig financieel voordeel opleveren, en welke spullen gewoon veel duurder zijn.