Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 17 jun 2025 1:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Overzichtje
BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2008 9:18 pm 
Stuiver

Zou het misschien niet handig zijn om een overzichtje van de verschillende services van de banken te maken.

Bijv hoe lang het duurt voordat een rekening geopend is. Hoe lang overschrijven van/naar de tegenrekening duurt. Hoe de bereikbaarheid is. Etc. En dat per bank.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2008 10:23 pm 
Dubbeltje

Is een idee, maar....daar zal de beheerder veel werk aan hebben
8)

Overigens hoort deze vraag thuis in de rubriek
"Opzet www.SpaarInformatie.nl"

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2008 10:53 pm 
Vijfje

Als de beheerder nog wat tijd over heeft, kan ie dan ook informatie opnemen over spaarzegels van o.a. supermarkten, benzinepompen, slagerijen enz. enz.? :idea: :lol:

Even zonder gekheid:
Ik heb voor de lol weleens berekeningen losgelaten op de waarde en rendement van die zegeltjes.
Algemene conclusie:
1) Vaak levert alleen snel inwisselen echt voordeel op.
2) Doordat er vaak catalogus/adviesprijzen bij de verkrijgbare geschenken gebruikt worden, haal je soms meer voordeel/korting door deze producten zelf o.a. via internet bij elkaar te scharrelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr 2008 11:35 pm 
Stuiver

Roeland schreef:
8)

Ik dacht dit met de forumbezoekers onder elkaar te doen, dus op dit forum.
Zelf heb ik bijv ervaring met ATB en AKbank. Misschien iemand anders weer met andere banken, zodat we elkaar aan kunnen vullen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 12:26 am 
Vijfje

Pierewiet schreef:
Roeland schreef:
8)

Ik dacht dit met de forumbezoekers onder elkaar te doen, dus op dit forum.
Zelf heb ik bijv ervaring met ATB en AKbank. Misschien iemand anders weer met andere banken, zodat we elkaar aan kunnen vullen.

Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt.
Er werd verwezen naar de rubriek "Opzet www.SpaarInformatie.nl" binnen dit forum.
(Eerste pagina, derde van boven.)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 4:26 am 
Stuiver

Paul209 schreef:
Ik heb voor de lol weleens berekeningen losgelaten op de waarde en rendement van die zegeltjes.
Algemene conclusie:
1) Vaak levert alleen snel inwisselen echt voordeel op.
2) Doordat er vaak catalogus/adviesprijzen bij de verkrijgbare geschenken gebruikt worden, haal je soms meer voordeel/korting door deze producten zelf o.a. via internet bij elkaar te scharrelen.

Dat heb je goed gezien! Het rendement voor de uitgever van die zegeltjes is in ieder geval enorm. Want uiteindelijk betaalt de consument toch zelf die zegeltjes, er raken er heel wat kwijt, en veel "verzamelingen" zullen het nooit tot een volle spaarkaart halen.
Typisch nederlands: we blijven likken en plakken tot we erbij neervallen. En dat weten al die aktie-zegeltjes-bedenkers maar al te goed.

Jij bent vast ook een liefhebber van rentepunten van de Postbank? :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 10:14 am 
Vijfje

Procent schreef:

Die denken écht dat de mensen gek zijn, geloof ik. :wink:

Die idioterie zouden ze m.i. snel moeten inruilen voor een betere rente.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008 12:16 pm 
Kwartje

Paul209 schreef:
Procent schreef:

Alleen maar medestanders denk ik voor deze mening.
Maar als je die krengen dan toch hebt (hoe ben ik er in hemelsnaam ooit aan gekomen) dan zijn ze wel handig te gebruiken voor concert-, theater- en overige toegangskaartjes. Want die kun je elders echt niet tegen andere (lees lagere) prijzen kopen.
Dus wordt er regelmatig een kaartje Thermea 2000 besteld :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 1:38 am 
Stuiver

Paul209 schreef:
Procent schreef:

Op zich ben ik het daar wel mee eens. Maar toch even iets positiefs ervan zeggen....;-) Met een betrekkelijk laag saldo, vliegen de punten je werkelijk om de oren. Het enige wat ik ermee doe, is zo nu en dan een nationale tijdschriftenbon kopen, en dan lees ik weer een week of 8, HP-de Tijd, voor een fractie van de werkelijke prijs.

Mijn belangrijkste kritiek is, het verlopen van de rente-punten na een jaar of 3. Dat hoeft nog niet zo vreselijk te zijn, maar je hebt er geen enkel zicht op. De Postbank wil het absoluut onduidelijk houden, en maar één maal per jaar krijg je een overzichtje van het aantal gespaarde en ingewisselde punten. Volstrekt idioot dat zoiets niet gewoon op je kwartaal-rekening afschriftje staat. Technisch een fluitje van een cent.

Verder vind ik de manier van adverteren erg misleidend. Het gaat op de "Dell-Computers-manier". Een tijdschriftenbon kost 10 Euro in grote letters, en 11,95 in kleine lettertjes. (verzend en administratiekosten), En als je er 3 bestelt, dan betaal je 3 maal 1,95 extra kosten. Ik heb de Postbank ooit eens voorgesteld, om gewoon eerlijk te adverteren met een prijs van 11,95. Want dàt is de prijs. Willen ze niets van weten.

Overigens is er ergens een aardige site op het internet, waar wordt bijgehouden, welke produkten enig financieel voordeel opleveren, en welke spullen gewoon veel duurder zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 12:02 pm 
Daalder

Procent schreef:
Mijn belangrijkste kritiek is, het verlopen van de rente-punten na een jaar of 3. Dat hoeft nog niet zo vreselijk te zijn, maar je hebt er geen enkel zicht op. De Postbank wil het absoluut onduidelijk houden, en maar één maal per jaar krijg je een overzichtje van het aantal gespaarde en ingewisselde punten. Volstrekt idioot dat zoiets niet gewoon op je kwartaal-rekening afschriftje staat. Technisch een fluitje van een cent.

Je saldo staat toch ook op MijnPostbank.nl?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 1:55 pm 
Kwartje

Procent schreef:
Overigens is er ergens een aardige site op het internet, waar wordt bijgehouden, welke produkten enig financieel voordeel opleveren, en welke spullen gewoon veel duurder zijn.

Is dit een vraag of een mededeling? En als het dan een mededeling is dan graag de url :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 6:48 pm 
Stuiver

barbaraf schreef:
Procent schreef:

Is dit een vraag of een mededeling? En als het dan een mededeling is dan graag de url :wink:

Nou, als ik een vraag stel, dan gebruik ik meestal een vraagteken.... :wink: Maar je hebt wel gelijk: het vermelden van de link was wel zo handig geweest. Hier is 'ie:
http://postbank.toorn.org/

@Doboy: het zou heel goed kunnen, dat het rentepunten-saldo op mijnpostbank staat. Ik kan dat niet controleren, want ik gebruik dat niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]