Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 12:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 1:51 pm 

Geregistreerd: zo 01 jun 2008 8:25 pm
Berichten: 34
Misschien een rare titel voor een topic maar wist even niks beters.

Ik heb momenteel 2 spaarrekeningen bij de AT bank om voor aparte dingen te sparen. Daarnaast heb ik ook nog de kwartaalextra rekening van de Postbank waar eigenlijk al mijn spaargeld op staat.

Nu is mijn vraag. Wat kan ik hiermee het beste doen. Het gaat in ieder geval weg bij de Postbank vanwege de lage rente maar wat is handig om te doen?

Deposito? Of gewoon op een spaarrekening?

Graag jullie hulp hierbij.

Daarnaast nog een kleine vraag. Er zijn deposito's van een maand maar die leveren in een maand tijd bv. 4,25% dan toch alleen over die 31 dagen rente?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 2:21 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
wviveen schreef:
Nu is mijn vraag. Wat kan ik hiermee het beste doen. Het gaat in ieder geval weg bij de Postbank vanwege de lage rente maar wat is handig om te doen?

Deposito? Of gewoon op een spaarrekening?


Bij voorkeur een spaarrekening bij bijv. Credit Europe Bank, vanaf morgen 5% rente zonder beperkingen.

wviveen schreef:
Daarnaast nog een kleine vraag. Er zijn deposito's van een maand maar die leveren in een maand tijd bv. 4,25% dan toch alleen over die 31 dagen rente?


T.a.v. de goede rente en voorwaarden bij CEB zou het niet bij mij opkomen momenteel een deposito te nemen.
Bovendien verwacht ik dat veel banken vanwege een soort geldhonger en onderlinge competitie de tarieven zullen gaan verhogen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 6:07 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
4,25% rente voor een maanddeposito wil niet zeggen dat je voor 1 maand 4,25% krijgt (was dat maar waar). Het is de rente op jaarbasis gedeeld door 12.

Verder...wegwezen bij de postbank. Je geld per morgen overhevelen naar de Credit Europe Bank (aanmeldingen zullen wellicht stormlopen dus het kan even duren voor je de rekening kunt gebruiken, wellicht een dag of 10 - 14).

Nu even niks op deposito zetten. De "vrije" rente is aan het stijgen en dat betekent dus dat de depositorente ook omhoog MOET. Waar het plafond is weet ik niet maar vanaf 5,5% voor 1 jaar vast ga ik er (waarschijnlijk)voor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 6:13 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Misschien even wachten tot 1 juli met opnemen, anders ben je je 1% over dit kwartaal kwijt. Moet je maar even uitrekenen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 6:22 pm 
Op 1 juli komt ook Kaupthing (http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=403) naar Nederland.

Als je nog even wacht zijn de rentes (bij alle banken) nog hoger.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 6:30 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Let wel: Je kunt blijven wachten tot je een ons weegt. Als je je geld laat wachten op een rekening met 5% is het toch prettiger als dat je je geld laat wachten op een rekening met 4%.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 8:51 pm 

Geregistreerd: zo 01 jun 2008 8:25 pm
Berichten: 34
Dank u allen.

Zal morgen in ieder geval een rekening bij CE aanvragen. Dan even wachten totdat hij geactiveerd is en daarna mijn kwartaalextra rekening stop zetten. De rente voor het kwartaal. Ach dan mis ik 1% dat loop ik volgens mij zo in.

En Kaupthing, ja ach. Eerst nog zien dat ze echt op die datum komen. Verder is alles dan wat ik nu heb beter dus ook 5%. Is toch 2% meer dan dat ik nu heb.

Dan nog even over het deposito gebeuren @thijs. Daar heb je wel gelijk in. Nu deze banken komen met een hoge rente moet de rest ook meegaan anders kost het klanten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 1:58 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
wviveen schreef:
Dank u allen.

Zal morgen in ieder geval een rekening bij CE aanvragen. Dan even wachten totdat hij geactiveerd is en daarna mijn kwartaalextra rekening stop zetten. De rente voor het kwartaal. Ach dan mis ik 1% dat loop ik volgens mij zo in.


Effe wachten dus met overzetten tot je net de kwartaalrente hebt gehad (1 juli of zo).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 11:20 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
Vraagje in het verlenge hiervan:

zijn er ook die obligaties prefereren boven een spaarrekening?

dek


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 4:39 pm 

Geregistreerd: do 12 jun 2008 3:56 pm
Berichten: 4
Misschien is het ook wel verstandig om met het geld te gaan beleggen in producten die niet téveel risico bevatten, maar die toch een hoger rendement bieden, zoals bijvoorbeeld obligaties. Over het algemeen kan men hier meer rendement mee behalen. Beleggen is meestal wel gelijk gerelateerd aan de lange termijn, dus je moet het geld wel kunnen missen voor een langere tijd. Voor meer informatie over beleggen en de verschillende soorten beleggingen kan ik de volgende websites aanraden:

Informatie over beleggen in obligaties:
http://www.beleggen-in-aandelen.com/obligaties.html

Algemene informatie over beleggen:
http://mistermoney.rtl.nl/sparen-special-sparen-beleggen.asp
http://nl.moneto.eu/investeringen/sparen-beleggen/

Als u liever niet zelf belegt kan u altijd nog beleggen in een beleggingsfonds, die dan belegt voor u in de eventueel door u gekozen beleggingen.

Mvg,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 4:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Obligaties hebben de reputatie dat het risicomijdende beleggingen zijn, maar daar mag je rustig wat vraagtekens bij zetten.

Als je enkele jaren geleden obligaties kocht met een redelijk tot lange looptijd , en met een vrij lage coupon zoals toen gebruikelijk, dan kijk je nu tegen een zwaar koersverlies aan.
En dat is met name lastig als je het geld spoedig nodig hebt.

Op dit moment zijn er wel leuke koopjes te halen, maar als de rente nog verder stijgt kan ook daarvan de koers onder druk komen staan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 6:09 pm 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 6:02 pm
Berichten: 39
postbank had vandaag een depositorente: 1 jaar 4.9% en
2 jaar 5.5%

Deze gaat gelijk op met de ing bank, echter bij de postbank kun je nog iets afspreken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO