Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.
https://forum.spaarinformatie.nl/nibc-direct-f43/nibc-onderhoud-maart-2020-t10154-30.html
Pagina 3 van 3

Auteur:  marcV [ zo 05 jul 2020 4:25 pm ]
Berichttitel:  Re: NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.

App doet nu niks meer:(

Auteur:  JandeV [ zo 05 jul 2020 5:03 pm ]
Berichttitel:  Re: NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.

marcV schreef:
App doet nu niks meer:(

Nou, niks zou ik niet zeggen.
Ik krijg een melding dat er geen internetverbinding zou zijn, maar die is er op zeker wèl.
Kwalijke zaak, dat zoiets geprogrammeerd is met misleidende meldingen.

Auteur:  Wenzel [ ma 06 jul 2020 6:59 pm ]
Berichttitel:  Re: NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.

App van NIBC doet het weer.

Auteur:  BillGates [ do 03 sep 2020 7:52 pm ]
Berichttitel:  Re: NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.

Het lijkt serieus wel of zowel de website als de app door een 13-jarige in elkaar geknutseld is tijdens een weekendje programmeurtje spelen en dat de bank het vervolgens zonder iets te testen online heeft gegooid.... nauwelijks iets werkt fatsoenlijk en de logica ontbreekt volledig.

Auteur:  JandeV [ do 03 sep 2020 8:35 pm ]
Berichttitel:  Re: NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.

Sinds mijn laatste melding, hier geen enkel probleem gehad met de app van NIBC. Toevallig kortgeleden daar nog geld terug laten storten en dat ging ook probleemloos.
Maar resultaten uit het verleden...

Auteur:  Wenzel [ do 03 sep 2020 9:38 pm ]
Berichttitel:  Re: NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.

Net even ingelogd. NIBC app en ook website geen problemen.

Auteur:  zessen [ do 03 sep 2020 10:19 pm ]
Berichttitel:  Re: NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.

BillGates schreef:
Het lijkt serieus wel of zowel de website als de app door een 13-jarige in elkaar geknutseld is tijdens een weekendje programmeurtje spelen en dat de bank het vervolgens zonder iets te testen online heeft gegooid.... nauwelijks iets werkt fatsoenlijk en de logica ontbreekt volledig.

Het kan zeker beter.
App
De app (android) heeft het een tijdje niet gedaan (scherm bleef wit bij inloggen), maar met de huidige versie gaat het goed.
Als je in de app een transactie goedkeurt verschijnt de melding dat je een code op je mobiel krijgt; die krijg je niet, maar je kunt wel gewoon bevestigen met je mobiele pincode, dus het lukt uiteindelijk wel.
Als je in de app de transacties van een rekening bekijkt en je wilt uitloggen, dan verwacht je dat te kunnen met de drie puntjes rechts bovenin. Daarmee verschijnt echter de mogelijkheid om je rekening te beëindigen. Niet zo intuïtief.
Website
Inloggen met de browser Firefox is mij nog niet gelukt. Met Chrome lukt het wel.

Tot zover mijn ervaringen. Anderen kunnen weer andere ervaringen hebben; het lijkt afhankelijk van de combinatie browser/besturingssysteem.

Auteur:  BillGates [ vr 04 sep 2020 9:21 am ]
Berichttitel:  Re: NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.

Klein testje:
Op de PC: Log in en probeer vanuit het overzicht een nieuwe (spaar)rekening te openen.
Zie je een scherm verschijnen met 2 keuzemogelijkheden? Dat zou moeten.

Log vervolgens in op een andere browser. Probeer hetzelfde. Zie je een keuzescherm verschijnen?
Doe het dan eens op een andere PC evt. met dezelfde soort browser als de eerste keer. Enne?


Grappig is verder dat NIBC de enige organisatie is die zijn app niet naar zichzelf noemt. In ieder geval op onze telefoons.

Auteur:  Martijn [ wo 30 sep 2020 10:37 pm ]
Berichttitel:  Re: NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.

Vandaag proberen in te loggen aangezien mijn kwartaal rente vrijvalt voor afgelopen kwartaal, en ja hoor de volgende mededeling weer.

Citaat:
U KUNT MOMENTEEL NIET INLOGGEN
Beste klant,

Op dit moment werken wij aan de persoonlijke bankomgeving. Helaas kunt u hier niet door inloggen. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

NIBC Direct


Wat een stelletje amateurs, tijd om bij het vrijvallen van de laatste deposito en een deel van mijn spaargeld het geheel weg te boeken. Bij andere internetspaarbanken heb ik nog nooit zoveel problemen met inloggen gehad.

Auteur:  BillGates [ wo 30 sep 2020 11:02 pm ]
Berichttitel:  Re: NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.

Je zult maar afhankelijk zijn van het geld wat daar op de spaarrekening staat. Vanmiddag, en wellicht vanmorgen, was het hierdoor al onmogelijk om in te loggen op de PC. Inderdaad, stelletje amateurs, doe dit 's nachts en val je klanten hier niet mee lastig.

Edit: ik zag dat de app wel werkt.

Auteur:  daalder [ wo 30 sep 2020 11:53 pm ]
Berichttitel:  Re: NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.

Het lijkt me hoe dan ook handig om je geld wat te spreiden, elke bank kan een tijdelijke storing hebben.

Auteur:  Martijn [ do 01 okt 2020 10:09 am ]
Berichttitel:  Re: NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.

Vanochtend lukte het me de schamele eurotjes intrest naar mijn bankrekening overtemaken. Dit na alle inlogprocedures met toegestuurde inlogcode.

Onderhoud moet je niet overdag doen, maar op momenten die het rustigst zijn voor de klanten. Nu maar goed nadenken waar ik de vrijvallende depo heen ga boeken.

Auteur:  namliam [ do 01 okt 2020 3:55 pm ]
Berichttitel:  Re: NIBC: Onderhoud 6 t/m 8 maart 2020.

Martijn schreef:
Nu maar goed nadenken waar ik de vrijvallende depo heen ga boeken.

Afhankelijk van je periode waar je naar op zoek bent kan ik je een aanbieding doen :)

Pagina 3 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/