Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu zo 28 apr 2024 12:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 6:26 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Citaat:
Geachte heer / mevrouw,

Wij willen u, als klant van MoneYou, graag vooraf informeren over de komende rentewijziging per 25 augustus aanstaande. Wij zullen de rentepercentages op onze website per deze datum aanpassen.

Het rentepercentage van de MoneYou Spaarrekening wordt met ingang van 25 augustus 2009 verlaagd naar 3,25% (effectief op jaarbasis).

Aantrekkelijke rente bij MoneYou
Wist u dat u met deze spaarrente nog steeds een prima rente ontvangt? Zonder beperkende voorwaarden. Meer informatie over onze aantrekkelijke (spaar)producten vindt u op http://www.moneyou.nl.

Heeft u vragen naar aanleiding van deze rentewijziging? Belt u dan gerust met 0800 – 666 3993 (kosteloos). Of stuur een e-mail naar sparen@moneyou.nl . Wij zijn u graag van dienst.

Met vriendelijke groet,
Koos van der Veen
Commercieel directeur

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 6:34 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Daar wordt je als spaarder niet vrolijk van ... en het eind lijkt nog niet in zicht :?

Op dit moment lijkt het verschuiven van je spaargeld weinig zinvol meer ...
En daar rekenen de grote banken natuurlijk ook op. En als de ene zakt zullen de anderen snel volgen : het lijken wel prijs-afspraken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 6:44 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Ze leren het nooit af... je zou toch verw8en dat het laagste punt nu wel bereikt is...

Nu komen we op de 4e plek of zo... we zakken wel erg dan...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 6:58 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
lekker hoor,

maak ik net wat geld over naar moneyou wat over is, lees ik 15 minuten later dat de rente verlaagd wordt. Had ik het beter bij Anadolu neer kunnen zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 7:44 pm 

Geregistreerd: di 24 jun 2008 9:35 am
Berichten: 20
Zo zie je maar: in een jaar tijd loopt de rente met 2 procentpunten terug: binnenkort verloopt de termijn van Centraal Beheer Renteplus, rente nu nogL 5,27%. Gauw nog even wat bijstorten? Loont niet echt de moeite natuurlijk. Dan maar doorsluizen naar Aegon Eigen Stijl, die zijn deze maand al gezakt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 aug 2009 10:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
edwin schreef:
maak ik net wat geld over naar moneyou wat over is, lees ik 15 minuten later dat de rente verlaagd wordt. Had ik het beter bij Anadolu neer kunnen zetten.

Daar heb ik net heen gestort, maar maak je niet ongerust, die zakken binnenkort ook wel weer :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 8:42 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 532
Voor die 0.5% gaat mijn geld bij MY vandaag nog op reis naar Aegon Eigen Stijl Sparen. Bij 0.25% verschil vond ik het de moeite nog niet. En als EST straks ook daalt (wat ik wel verwacht), dan zien we dan wel verder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 10:31 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Je zult het dan wel minimaal een maand moeten laten staan voordat je voordeel gaat hebben. En natuurlijk hopen dat de rente in de tussentijd niet zakt.
Bij 10000 euro spaargeld en een overboekingstijd van 4 dagen levert het een winst op van 46 euro in het eerste jaar.

Check even de spaarwinstcalculator voor je overstapt.

Ik denk dat ze binnenkort wel weer bovenaan staan. Ik zie de rente bij de andere banken ook nog wel zakken.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 6:27 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 532
Het gaat bij mij sneller winst opleveren, ik gebruik het geld nu om (vanuit de basisspaarpot) 1000 euro per maand te sparen, levert toch weer extra rente in de spaarpot met voorwaarden op. ;)

En al zou het niks opleveren... het geeft toch een signaal af. Aan zowel MoneYou als Aegon. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 6:36 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 10:33 am
Berichten: 76
elsinga schreef:
Voor die 0.5% gaat mijn geld bij MY vandaag nog op reis naar Aegon Eigen Stijl Sparen. Bij 0.25% verschil vond ik het de moeite nog niet. En als EST straks ook daalt (wat ik wel verwacht), dan zien we dan wel verder.

Per 1 september zal Aegon Bank de basisrente van Eigen stijl Sparen verlagen van 3,75% naar 3,50%
en het toptarief zal verlaagd worden van 4,75% naar 4,50%.
('k Kreeg daar zojuist een mailtje over van een andere spaarwebsite)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 aug 2009 7:22 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Ben dan wel benieuwd wat de bron is van die rentewijziging bij Aegon. Maar is hier wel verkeerde topic. Dus graag even in het goede topic posten. Thanx.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2009 3:50 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
Ach vergeleken bij de schandalig lage rente bij de CEB/ATB valt dit nog wel mee...

:twisted:

Laten we hopen dat het dalen van de rente nou eens ophoud...
(whisfull thinking, i know...)

Greetz,
Viper


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 sep 2009 5:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Hier verder.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO