Afgelopen week een briefje van Triodos ontvangen dat de overstapservice wordt beƫindigd: de 13 maanden waren om.
Ik moet zeggen dat ik er goede ervaring mee heb dit keer, alles is naar wens verlopen. De heel belangrijke dingen heb ik zelf doorgegeven, maar alle andere transacties zijn keurig via overstapservice terecht gekomen.
Mijn enige ergernis was dus dat de voorlichting van SNS aangaf dat de rekening niet kon worden opgezegd zolang je van Overstapservice gebruikt maakt. Nu hebben we op dit forum inmiddels kunnen lezen dat dat tendele waar is: zodra overstapservice werkt, blijft het meestal goed gaan, maar als je de rekening opzegd kan dat niet gegarandeerd worden. Zal er mee te maken hebben hoe snel je nummer weer wordt uitgegeven aan een andere klant? Gezien de leegstroom bij SNS vorig jaar, kon ik dat risico wel nemen.
In elk geval is het bij mij goed gegaan, in oktober heb ik de rekening opgeheven en de boel is netjes blijven doorgaan tot nu. Tevreden dus.
Toch blijf ik van mening dat een overstapservice voor alle banken gelijk hoort te werken, met eenduidige informatie en vooral ook, dat het opheffen van een rekening gewoon zou moeten kunnen!
|