Dutch_Mustachian schreef:
Iedereen een gelukkig en gezond 2020 gewenst!
Leaseplan Bank doet het best goed t.o.v. gemiddeld. Alleen is veel beter dan gemiddeld bij lange na niet genoeg. Als je boven de VRH grens zit zal je met huidige deposito rentes je jaar 2 jaar vast moeten zetten om 0,06% over te houden. Alles wat je het minder lang erop zet is netto verlies, en dan is inflatie nog niet eens meegerekend.
Jaren niet bij je geld kunnen voor letterlijk een paar cent, lijkt me dat niemand dit een goede deal vind.
Tot nu toe ben ik met sparen altijd nog boven de VRH rente uitgekomen. Ik zie hier nu met sparen geen enkele normale optie meer voor.
Sparen kost niet alleen geld, sparen is zelfs onmogelijk geworden.
Suggesties wat de meest risico arme manier is om de VRH bij te blijven(bij voorkeur iets te verslaan) en het geld toch op korte termijn beschikbaar te hebben?
Mogelijke opties zijn:
-Hypotheek aflossen
-Triodos Fairshare Fund rekening openen. Circa 3,5% rendement (er zijn aan (0,2%) en (0,4%) verkoop kosten). Dit fonds heeft een zeer stabiele koers. Zelf tijdens het begin van de kredietcrisis (2007/2008), behaalde dit fonds een positief rendement.
Ik ben helemaal klaar met sparen. Kost mij alleen maar geld. Ik ga mijn spaargeld verder afbouwen door elke maand een Triodos Fairshare fund te kopen. Daarnaast beleggen en wil ik circa iets van € 5.000,- op reserve op een spaarrekening hebben staan.