Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu wo 03 jun 2026 9:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2026 7:05 pm 
Gulden

Ik kreeg vandaag een toch wel heel merkwaardige e-mail van deze bank. Als ik niet voor 16 juni een geldbedrag stort, sluiten ze mijn online spaarrekening wegens inactiviteit.
Is natuurlijk ook een manier om geld van klanten te krijgen.
Als ze nu concurrente spaartarieven aanbieden zeg ik goed, maar dit is mij toch iets te dwingend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2026 7:14 pm 
3 Kwartjes

Als er niets of weinig op staat dan snap ik dit verzoek wel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2026 9:35 pm 
Daalder

Als er geen minimum bedrag genoemd is bijv. 5 euro erop (en er af).
Aan activiteit voldaan.
Verder is het misschien wachten op een brief met vragen over de herkomst van het geld. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 mei 2026 8:46 am 
Gulden

Voor nix gaat de zon op!
Bovendien de N L bank met de hoogste rente op een spaar (courant) rekening zonder kosten 8)
Citaat:
Nu 1,85% flexrente
Sparen vanaf een minimum inlegbedrag van €1.000
Overigens is dit niet uniek. Ook gehad bij NN en SNS, en vast ook bij meer banken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 mei 2026 12:32 pm 
Kwartje

Martijn schreef:
Ik kreeg vandaag een toch wel heel merkwaardige e-mail van deze bank. Als ik niet voor 16 juni een geldbedrag stort, sluiten ze mijn online spaarrekening wegens inactiviteit.
Artikel 2.9 van de voorwaarden: Ayvens Bank kan uw Online Spaarrekening ook beëindigen als er gedurende
een periode van ten minste twaalf maanden geen saldo op uw Online Spaarrekening staat

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 mei 2026 4:01 pm 
Gulden

O.k.

Bij de Advanzia bank ging het iets chiquer, er moest alleen nog ingelogd te worden en aangegeven dat je de spaarrekening wilde behouden, wegens te lange inactiviteit.
Het probleem komt natuurlijk omdat ik regelmatig van de ene spaarbank hop naar de andere spaarbank om een zo hoog mogelijke rente te krijgen. Ik hou de rekeningen wel goed bij in een spreadsheet maar af en toe ontglipt er een aan mijn aandacht. Bij Centraal Beheer had ik nog een spaarrekening, nu heb ik er nog een tweede bij.

Naar alle waarschijnlijkheid ga ik na de welkomstbonus bij Centraal Beheer ontvangen te hebben van 3 %, deze spaarsaldo vast zetten voor een aantal jaren tegen een goed vergoeding. Het geld heb ik pas in de nabije toelkomst nodig + een bedrag staat op twee vrij opneembare spaarrekeningen bij mijn banken.

Het heen en weer hoppen en uitzoeken wie de hoogste nieuwe welkomstbonus heeft voor 3 maanden begint mij te vermoeien.

edit: Ik heb 1 euro op de spaarrekening gestort van de Ayvens bank, de vrij opneembare spaarrekening is wel interessant, hoewel je met 3,5 % inflatie in Mei 2026 in feite de helft aan rente misloopt waardoor je spaargeld minder waard wordt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]