@Empire
Je bent er goed in thuis dus dat die regelingen bestaan en verbeterd zijn dat neem ik direct aan.
Maar ze zijn - sinds IJsland - nog niet getest in de praktijk, dus we moeten afwachten wat er van die goede voornemens uitkomt. Ik ben daar wat huiverig over maar misschien is dat ten onrechte. Hopelijk komen we daar nooit achter
Afhankelijk van de hoogte van de inleg, kan het voordeel groot zijn. In percentages gerekend is het voor eenieder gelijk.
Het voordeel , ik zie dat volledig als een risicopremie, voor het grotere risico van het sparen buiten de landsgrenzen en/of bij minder stabiele partijen.
Als alles goed blijft gaan heb je daar een voordeel aan. Maar dat die rentes hoger zijn is natuurlijk wel een teken dat er een hoger risico is.
Anders zouden alle banken in de EU en die onder het DGS vallen wel dezelfde percentages bieden.
Normaliter zou niemand het in zijn hoofd halen om voor dergelijke percentages zijn geld in Italië of op Malta of bij een noodlijdend autobedrijf te stallen.
Los daarvan heb je ook nog een platformrisico. Nu is Raisin een Duitse Bank met volledige licenties dus dat wekt sowieso vertrouwen. Maar het is een nieuwkomer, relatief klein maar hard gegroeid. Wat als deze club omvalt. Hoe gaat het dan in zijn werk. Iets of iemand zal het beheer van al die honderduizenden accounts over moeten nemen. Dat vraagt een organisatie van IT en medewerkers die linksom of rechtsom beschikbaar moet blijven om al die geldstromen te managen.