Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 11:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2013 9:15 pm 
Gulden

Nederlands spaargeld voor 450 miljard euro gegarandeerd.

29 maart 2013 18:00

Nederlanders hebben samen een spaarbedrag van 450 miljard euro op de banken staan, dat onder het depositogarantiestelsel valt. Dat blijkt uit gegevens van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB).

De NVB is ervan overtuigd dat spaarders niet bang hoeven te zijn voor hun spaartegoeden tot 100.000 euro. Ondanks alle ophef over het verlies van spaartegoeden op Cyprus, staat de Nederlandse spaargarantie mede dankzij de relatief solide Nederlandse banken ook volgens andere experts nog als een huis.

lees verder: http://www.nu.nl/geldzaken/3384677/nede ... deerd.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2013 10:19 pm 
Kwartje

Misschien gaan ze nog een keer over op garantie per persoon in plaats garantie per persoon per bank. Dan zou je b.v. al je geld direct kwijt zijn bij een bank als je meer dan een ton bij andere banken zou hebben staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2013 10:51 pm 
Gulden

Het is heel opmerkelijk hoe men in plaats van 100.000 per persoon per bank de laatste weken steeds over 100.000 praat, suggererende alsof dat het totaal per persoon of per gezin zou kunnen zijn.

Maar afgezien daarvan:
1) Als de boel klapt hoe gaat de nederlandse staat dan 450 miljard ophoesten?
2) Wie betaalt uiteindelijk die 450 miljoen terug behalve de jan modaal belasting betaler?

Wie durft het antwoord te geven

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2013 11:03 pm 
Knaak

Alsof er tegenover die 450 miljard spaargeld geen bezittingen staan...
Het is zelfs de bedoeling dat er méér bezittingen tegenover staan. Normaal gesproken.
Bij Icesave bleek na X jaren dat er voldoende bezittingen war en om vrijwel iedereen zijn geld terug te geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 29 maart 2013 11:13 pm 
Gulden

BillGates schreef:
Het is zelfs de bedoeling dat er méér bezittingen tegenover staan. Normaal gesproken.
Bij Icesave bleek na X jaren dat er voldoende bezittingen war en om vrijwel iedereen zijn geld terug te geven.

Onderbouw dat eens (lukt je niet)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 30 maart 2013 1:02 am 
Dubbeltje

DagobertDuck schreef:
BillGates schreef:

Onderbouw dat eens (lukt je niet)

Nog niet helemaal (>50%), maar verwachting is uiteindelijk dat alle spaargelden terug betaald zullen worden. Natuurlijk wel zonder rente (en het geld is minder waard ondertussen door de inflatie)

Boedelbetalingen
Inmiddels is bijna 50% van de oorspronkelijke vordering van de spaarders op de boedel aan hen terugbetaald

Bron: website van Icesaving, de vereniging van gedupeerde Icesave spaarders

http://www.icesaving.nl/

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 30 maart 2013 3:16 pm 
Gulden

Dat gaat dus niet lukken in Nederland.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 31 maart 2013 4:27 pm 
Kwartje

Ik vertrouw het voor geen cent. De schulden van onze overheden zijn torenhoog en nemen ook wanneer voldaan wordt aan de Europese norm van 3% nog altijd schrikbarend toe. In Nederland alleen al met 18 miljard. Wie gaat dat betalen? Ik kan geen andere conclusie trekken dan dat onze overheden feitelijk failliet zijn. Hoe willen zij ons spaarders dan compenseren wanneer de banken omvallen? Gisteravond bij Paul de Leeuw werd zelfs ook al gezegd dat je spaargeld binnenkort verdwenen is. En vanochtend bij Harry Mens woorden van gelijke strekking. Spaarders die opeens massaal recreatiewoningen voor hun geld kiezen. Zelfs een spaarder die zei doe mij maar 5 recreatiewoningen á 175.000 euro. Ik verlies mijn vertrouwen in mijn spaargeld bij de banken en ben dus blijkbaar niet de enige. Om eerlijk te zijn minister Dijsselbloem, ik ben in grote paniek.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 01 apr 2013 6:30 pm 
Dubbeltje

ErikVries schreef:
En vanochtend bij Harry Mens woorden van gelijke strekking. Spaarders die opeens massaal recreatiewoningen voor hun geld kiezen. Zelfs een spaarder die zei doe mij maar 5 recreatiewoningen á 175.000 euro. Ik verlies mijn vertrouwen in mijn spaargeld bij de banken en ben dus blijkbaar niet de enige. Om eerlijk te zijn minister Dijsselbloem, ik ben in grote paniek.

Als je je geld echt kwijt wil worden, dan zijn de beleggingsadviezen die gegeven worden door deelnemers (die hiervoor betalen) in het programma business class van Harry Mens niet echt aan te bevelen. Ik denk dat de beleggers in Palm Invest, Easy Life die dit programma gebruikten om beleggers over te halen hierover mee kunnen praten doordat ze hun geld verloren. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 en een presentatie of aanbeveling door Harry Mens is voor mij een teken om hier mijn vingers niet aan te verbranden.

Ik denk ten aanzien van vakantiewoningen er in ieder geval 1 persoon is die hiermee geld zal genereren, de vastgoedontwikkelaar. Harry Mens is zelf makelaar en geeft zijn vriendjes een platform om hun waar aan te bieden. Het zou me niet verwonderen als over enkele jaren ook hier weer een schandaal uit voort komt omdat de gegarandeerde rendementen niet uitbetaald worden en/of de beheersfirma failliet gaat. Er zijn wel serieuze partijen die deze vakantiewoning formule met financiering door derden en gegarandeerd rendemend hanteren zoals Landal sind tientallen jaren, maar die zul je niet bij Harry Mens zien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 01 apr 2013 9:39 pm 
Vijfje

Bovendien is die markt ook een keer verzadigd. Die huisjes schieten als paddestoelen uit de grond. Het aantal potentiële huurders neemt uiteraard niet toe (het zal in de recessie zelfs minder worden?).
Als je nu, vanwege Cyprus, dit soort beslissingen zou nemen krijg je daar vroeg of laat erg veel spijt van.

Ik zou zeggen: gebruik bij het beheer van je vermogen hetzelfde verstand als waarmee je dat geld verdiend hebt :!:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 01 apr 2013 10:43 pm 
Daalder

Ik vond de combinatie van Cyprus en recreatiewoningen nogal bijzonder.

Je wilt niet weten hoeveel vakantiewoningen er te koop staan op Cyprus. 2 jaar terug struikelde je al over de real-estate borden op het eiland. Zal nu wel erger geworden zijn, nu de Russen er weg trekken. Ik kreeg toen al een gevoel dat een bankroet niet ver weg was.
Als het aantal te koop borden in NL nog een klein beetje toeneemt, dan bekruipt mij hier ook dat gevoel. Iemand een idee hoeveel huizen er te koop staan in Zweden of in Noorwegen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]