Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 8:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 12:45 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Een vrouw van wie de betaalpas geskimd werd moet de schade van meer dan 4.000 euro zelf betalen
omdat ze de frauduleuze transacties die met de geskimde betaalpas volgden tijdens het internetbankieren niet opmerkte.
Dat heeft de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening.

http://www.kifid.nl/fileupload/jurispru ... indend.pdf

https://www.security.nl/posting/377865/ ... +afschrift

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 1:12 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Hoe sneu ook voor de dame in kwestie, de argumenten gelezen hebbend kan ik wel begrip opbrengen voor het standpunt van de ING en de uitspraak van het KiFiD.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 1:53 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Mee eens, want ergens moet natuurlijk een grens gesteld worden. Er zitten ook genoeg hersenloze reakties op het artikel bij, en je moet er toch niet aan denken dat wij gaan opdraaien voor gemakzucht van zulke naïevelingen. Laten we de zaken omdraaien: Als bank zou ik zulke achteloze klanten eigenlijk ook niet eens willen hebben, dus eigen schuld dikke bult. Als je niet door hebt dat er meerdere malen honderen tot duizenden Euro's worden afgeschreven, dan hecht je ook geen waarde aan je geld. Ik moet wel zeggen dat banken veel meer zouden kunnen doen. Bij Rabo krijg ik een mailtje bij elke afschrijving of bijschrijving, al is het een cent. Kost bijna niks, dus sommige banken zijn in mijn ogen net zo goed nalatig. Controle moet wel van twee kanten komen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 2:01 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Tja teveel gevalletje van vertrouwen in de bank en de aanwezige betaalstructuur.

Zelf ben ik weer aan het ontwennen van het pinnen. Maakt je meteen bewuster hoeveel je koopt want er zit eenmaal maar een beperkte hoeveelheid geld in de portemonnee of broekzak.

_________________
poeffff deed de euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 8:19 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Je hebt inderdaad ook eigen verantwoordelijkheid, echter sommige mensen moet je tegen hunzelf beschermen.

Ik weet niet hoe oud de vrouw is, maar op bepaalde leeftijd, is vernieuwing te hoog gegrepen.
Ze kunnen beter in dit soort gevallen zeggen dat bv 10% eigen risico is, vanwege nalatigheid.
500 euro maar terug is ook erg gierig van de bank, wat is nu 5k voor een bank??

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 10:00 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik zou nog willen toevoegen: als je teveel geld op de betaalrekening laat staan, loop je ook meer risico dan nodig is.
Wegboeken naar de spaarrekening maakt je minder kwetsbaar voor skimming, en het levert ook nog eens een paar centen rente op.

Sommigen denken blijkbaar dat alle aanwezige apparatuur tegelijk stuk zal gaan en vervangen moet worden.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 12:27 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Iedereen kent in zijn of haar omgeving wel mensen die het totaal niet boeit of het geld renteloos op de betaalrekening staat, laat staan dat ze enig benul hebben van hoeveel het is. Zulke mensen zijn ook niet te overtuigen van het nut en belang van spaarrekeningen en spreiding. Daar komt nog bij dat veel mensen die moeilijk rond kunnen komen uit angst niet eens op de rekening durven kijken, niet dat daar dan veel te halen valt, maar banken schieten zeker ook tekort in bescherming van sommige doelgroepen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 3:49 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Dat laatste is absoluut een feit, en maak van banken maar maatschappij.
Want voor een aantal mensen is het natuurlijk helemaal geen "eigen schult, dikke bult" dat ze helaas niet de benodigde capaciteiten hebben meegekregen in het leven.

En verder zouden banken nabestaanden wel eens beter van dienst mogen zijn. Als je 3-6 maanden niet het saldo/de mutaties van de rekening kan bekijken etc. omdat er op een verklaring van erfrecht gewacht moet worden, ik zou wel eens willen weten bij wie de rekening wordt neergelegd als het in die tijd mis gaat en er geen fraude opgemerkt kan worden dankzij dit superieure systeem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 5:39 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Het zou dan bij de bank moeten liggen in de periode dat er geen verklaring van erfrecht is en er geen toezicht door eventueel aanwezige erfgenamen kan worden uitgeoefend. Laat de bank maar participeren.

De rekeninghouder kan bij leven uitzoeken welke banken bij overlijden de rekening blokkeert of juist niet blokkeert en zo zelf beslissen of erfgenamen een risico kunnen lopen.

_________________
poeffff deed de euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 5:43 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
obligataire schreef:
Ik zou nog willen toevoegen: als je teveel geld op de betaalrekening laat staan, loop je ook meer risico dan nodig is.
Wegboeken naar de spaarrekening maakt je minder kwetsbaar voor skimming, en het levert ook nog eens een paar centen rente op.

Sommigen denken blijkbaar dat alle aanwezige apparatuur tegelijk stuk zal gaan en vervangen moet worden.


.....vooral als ook de computer stuk gaat waar je normaal internetbankiert. Een menselijk contact met bankmedewerker zou hier zeker angst kunnen wegnemen als je je bankzaken ook nog zo kunt regelen in een noodgeval.

_________________
poeffff deed de euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 8:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Via de Rabofoon (of vergelijkbare diensten bij andere banken?) is veel mogelijk.

Mijn oudjes hebben ook veel geld op de rekening staan. Al diverse malen wat van gezegd. Geen gevolg. En ze hebben geen PC.
Komt nog een keer een dag dat de bank ze gaat verplichten om een PC aan te schaffen teneinde die tweewekelijkse check uit te voeren 8)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 9:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Mijn schoonouders hebben ook geen PC, en de rabo heeft al eens gepushed om internetbankieren te nemen

Maar dit is de Rabo niet gelukt, maar sommige dingen doen ze wel moeilijk over, overschrijvingsformulieren worden niet meer standaard verstrekt, alleen op verzoek.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 9:34 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
In een vergelijkbaar geval als in die rechtzaak, maar met oudjes zonder PC, had de bank dus wel de schade geheel moeten vergoeden.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 9:46 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
obligataire schreef:
Mijn oudjes hebben ook veel geld op de rekening staan. Al diverse malen wat van gezegd. Geen gevolg. En ze hebben geen PC.


ik heb hetzelfde meegemaakt, heel veel geld op de lopende rekening en bijna niets op de spaarrekening. Ik heb ze kunnen overtuigen, om mij over het beheer, een volmacht te geven. Misschien is een volmacht ook iets voor je ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2014 9:50 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Er zijn nog andere kinderen betrokken. Maar het idee op zich is goed.....

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO