Mail ontvangen waarbij deze bank zich meldt als
$Identificatie. Geen verdere naam.
$Identificatie that's it.
Uiteraard kan ik zien dat het mailadres
identificatie@lloydsbank.nl is, maar de onoplettende lezer gooit zo'n mailtje direct in de prullenbak.
Citaat:
Geachte klant,
U heeft een Internet Spaarrekening bij Lloyds Bank (voorheen Bank of Scotland). Toen u deze rekening opende, hebben wij uw identiteit gecontroleerd aan de hand van uw persoonsgegevens die vermeld stonden op de eerste storting vanaf uw betaalrekening. Als gevolg van aangescherpte regels op het gebied van klantidentificatie vraagt Lloyds Bank u nu ook om een kopie van uw paspoort of identiteitskaart.
Om aan deze verplichtingen te voldoen verzoeken wij u ons voor 6 mei 2013 een bij voorkeur gescande kopie van uw paspoort of identiteitskaart per e-mail toe te sturen. U kunt ons ook een papieren kopie toesturen.
U kunt uw kopie sturen naar
identificatie@lloydsbank.nl, onder vermelding van het rekeningnummer van uw Internet Spaarrekening.
Niet geachte BillGates, maar Geachte klant. Weer een aanwijzing dat dit spam of phishing zou kunnen zijn. Maar in de beveiligde mailbox, als je inlogt, staat sinds gisteren hetzelfde bericht. Het zal dus wel kloppen. Maar hoe dom kun je zijn als bank?