Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 9:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Is het nieuwe logo beter dan het oude logo?
Ja 13%  13%  [ 8 ]
Nee 87%  87%  [ 53 ]
Totaal aantal stemmen : 61
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 9:32 am 
Gulden

Ai..., eigenlijk vind ik die van rho toch wel heel mooi. Subtiel en toepasselijk (welkom rho).
Hoewel ik de laatste grafiek heel niet slecht vind, associeer ik die toch wat meer met beleggen en beurzen. De "bonenstaak" beeld heel subtiel (spaar)groei uit. en tevens beweging. Ook de fondsize verhouding vind ik goed.
Misschien alleen nog kijken hoe het staat met de ".nl" erbij, maar dat is geen must (staak wellicht iets naar links dan ?). Alleen als het niet stoort hoor. Deze is heel mooi.
Nieuwe poll ??

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 10:21 am 
Kwartje

piet_pecunia schreef:
Ai..., eigenlijk vind ik die van rho toch wel heel mooi. Subtiel en toepasselijk (welkom rho). Hoewel ik de laatste grafiek heel niet slecht vind, associeer ik die toch wat meer met beleggen en beurzen. De "bonenstaak" beeld heel subtiel (spaar)groei uit. en tevens beweging. Ook de fondsize verhouding vind ik goed.Misschien alleen nog kijken hoe het staat met de ".nl" erbij, maar dat is geen must (staak wellicht iets naar links dan ?). Alleen als het niet stoort hoor. Deze is heel mooi. Nieuwe poll ??
Er zijn zoveel mogelijkheden, maar dit van rho is natuurlijk wel super mooi. Nu even vrijblijvend door mij met de toevoeging .NL

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 11:21 am 
Site Admin

We willen even laten weten dat we vol interesse alle suggesties volgen. Om te voorkomen dat we creativiteit beïnvloeden, houden we onze eigen mening nog even voor ons. Wel is trouwens duidelijk dat het spaarvarken het niet gaat worden, maar gezien de poll zal dat geen verrassing zijn :D .

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 11:40 am 

De bonestaak vind ik zeer mooi. Bij het logo van George vind ik de staak iets te hoog, waardoor de witruimte boven de tekst te groot is. Verder zou het fijn zijn als het woord 'spaarinformatie.nl' een geheel blijft, zodat de URL sterker in het oogspringt. Ik heb hieronder wat variaties gemaakt (mbv MS Paint, dus let niet op de kwaliteit van de letters). Tevens heb ik het huidige logo erbij geplakt ter vergelijking. Dat is zo slecht nog niet!

Wat vinden jullie ervan, welke kant moeten we op gaan?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 11:46 am 
Gulden

Ik vind het met de .nl toevoeging ook prima. Het zou me niet uitmaken ware het niet dat met de .nl het wat universeler is.... je zou het dan ook op briefpapier of in mail kunnen zetten waarbij de essentie (relatie met de website) behouden blijft.
Maar dan wel in de originele kleuren van rho omdat de laatste versie iets harder is geworden.

Er kwam nu een update (van InternetSpaarder, terwijl ik dit schreef). Die zie ik net.
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de versie van George (met n.l) maar met de originele rho kleuren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 12:48 pm 

SpaarInformatie schreef:
We willen even laten weten dat we vol interesse alle suggesties volgen. Om te voorkomen dat we creativiteit beïnvloeden, houden we onze eigen mening nog even voor ons. Wel is trouwens duidelijk dat het spaarvarken het niet gaat worden, maar gezien de poll zal dat geen verrassing zijn :D .

Staan jullie open voor het wijzigen van de tagline? Ik vind de huidige tekst "De site voor informatie over sparen" tamelijk weinig toevoegen. Je kunt alternatieven verzinnen die wat meer interessant lezen, zoals "de online community voor spaarders", of "spaarders voor spaarders" ;) etc.
Bijlage:
Screen shot 2009-09-05 at 12.46.09.png

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 1:24 pm 
Site Admin

@rho: wij staan altijd open voor verbeteringen, dus ook wat betreft de tag line.
Misschien is het wel goed om eerst een aantal mogelijke logo's te bekijken voordat er eentje helemaal uitgewerkt wordt? De bonestaak is erg mooi, maar er zullen waarschijnlijk veel mensen zijn die of de achterliggende betekenis niet begrijpen of er een plant in zien en de link met sparen niet kunnen leggen? Wat denken jullie?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 1:57 pm 
Kwartje

Deze heb een iets kleinere bonenstaak en de link met rente is dat ze met een beetje goeie informatie/verzorging hopelijk beiden zullen groeien. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 2:29 pm 
Kwartje

Deze ff als laatste met een andere tekst.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 2:41 pm 
Gulden

Ik vind de laatste rho-versie de beste. Qua verhoudingen en kleur. Die lijnen om de letters vind ik minder George. Ik begrijp dat de hoogte van de bonenstaak een punt kan zijn maar de kleinere versies missen iets. Behalve blaadje ook Schwung o.i.d.

"dé online community voor spaarders" vind ik dan weer net wat beter. Allemaal kleine letters en geen "grootste" er tussen. Daarmee kan het zijn dat je een tijdafhankelijkheid introduceert.

Maar ja, die tekst is natuurlijk erg afhankelijk van de forum doelstelling. Als je die daarin terugvindt, prima.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 3:01 pm 
Kwartje

Ik heb een weer een nieuwe thema......vallende percentage tekens

Font, etc is op dit moment niet van belang...het gaat om het idee

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 3:10 pm 
Kwartje

@ habbie. Ik zie persoonlijk liever stijgende percentage tekens :lol:
@ piet_pecunia. Nu zonder letteromlijning en een iets andere indeling. maar het blijft moeilijk :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 3:46 pm 
Kwartje

Het logo met percentage, nu aangevuld met .nl en e.e.a. uitgelijnd.
Kwaliteit kan beter door knip- en plakwerk, maar het gaat om het idee :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 5:35 pm 
Kwartje

George schreef:
@ habbie. Ik zie persoonlijk liever stijgende percentage tekens :lol:

Ha, wie wil dat niet.

Aangezien hier bij SpaarInformatie, kwistig met rentepercentages wordt rondgestrooid probeerde ik dit dynamisch te uitdrukken :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 sep 2009 6:29 pm 
Kwartje

habbie schreef:
Ha, wie wil dat niet. Aangezien hier bij SpaarInformatie, kwistig met rentepercentages wordt rondgestrooid probeerde ik dit dynamisch te uitdrukken :wink:
In de hoop dat de ECB SI ook in het vizier heeft, probeer ik het met de pijl omhoog nog maar eens :lol: :lol: (Wie niet waagt, wie niet wint)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]