Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu do 10 jul 2025 3:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 8:49 am 
Site Admin

Moneymaker schreef:
Het zou mooi zijn wanneer de actuele ratings (Moody) van de diverse banken ergens op de website zijn te bekijken.

Zeker gezien de huidige onrust op de financiele markten zou ik hier ontzettend blij mee zijn.
Is dit iets wat vrij eenvoudig is te realiseren?

En zijn er anderen die dit ook wel zien zitten??

Jan

Op zich geen slecht idee. Wel twee opmerkingen: we willen de site zo simpel en transparant mogelijk houden. "Ratings" zegt de gemiddelde bezoeker denk ik niet zoveel. Wat houdt dat precies in, zullen vele denken? Het depositogarantiestelsel is voor vele al lastig genoeg en die is niet anders bij banken met verschillende ratings. Dus de kans op verlies van geld is niet anders. Daarnaast is de kans dat er iets met de bank gebeurd die een lagere rating heeft wellicht anders maar zeker is dat niet (Moody/Finch rating zegt ook niet alles...). Als laatste is het vinden en vooral up to date houden van de data lastig denk ik. Tenzij jij een goede bron (URL) hebt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 3:08 pm 
Knaak

Even iets (heel) anders. Ik vind het onderscheid maken tussen spaarrekeningen zonder voorwaarden en met voorwaarden een beetje triviaal. Het verschaft in mijn ogen in ieder geval geen duidelijkheid en ik heb gemerkt dat er soms discussie is over waar een rekening onder moet vallen.
Sommige rekeningen hebben nauwelijks of geen voorwaarden, andere meerdere, voor de ene persoon misschien niet van belang, voor de ander juist een struikelblok. Bijv. wel/geen internetbankieren, soort garantieregeling, minimale storting, max. opnames per maand, etc etc... en je kan zelfs denken aan stabiliteit van percentage. Ik pleit voor één ranglijst, waarbij met icoontjes aangegeven wordt welke soorten voorwaarden er gelden, inclusief een filtermogelijkheid (evt. via cookie of eigen settings te onthouden) zodat iedereen z'n persoonlijke favorieten in de gaten kan houden.
Bovendien zou iets soortgelijks voor deposito's toegepast kunnen worden, want er zijn allerlei criteria te bedenken waarom een rekening voor de ene persoon wel en de andere niet van waarde is.
Dit is maar een gedachte, al zou ik het vernieuwend en verhelderend vinden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 3:39 pm 
Kwartje

Sluit ik me bij aan ;-)

@Mandros:

De rating zou in dat geval ook achter de rekening/bank kunnen worden aangegeven.

Voor w.b. het belang van de rating; een korte eenvoudige uitleg middels een popup lost dit probleem op.

Ik ben zelf gisteren op zoek geweest naar andere websites die de ratings aangeven en dat blijkt idd nog niet zo eenvoudig. Maar evt. zou dit met een script wel van de website van de banken zelf te halen zijn.
Ik doe bijv. hetzelfde met voip rates op mijn website waarbij ik van ca.20 websites de beltarieven afhaal. Kost wel wat programmeertijd ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 1:36 pm 
Dubbeltje

henrid schreef:
Even iets (heel) anders. Ik vind het onderscheid maken tussen spaarrekeningen zonder voorwaarden en met voorwaarden een beetje triviaal. Het verschaft in mijn ogen in ieder geval geen duidelijkheid en ik heb gemerkt dat er soms discussie is over waar een rekening onder moet vallen.

Feitelijk is dat toch al voorhanden. Je klikt bovenaan op 'rekeningen' en voila, je ziet alle rekeningen met en zonder voorwaarden keurig op rente gesorteerd. Al ben ik het wel met je eens dat middels icoontjes e.e.a. aangeven wellicht fraaier is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 6:44 pm 
Knaak

knulleke schreef:
Feitelijk is dat toch al voorhanden. Je klikt bovenaan op 'rekeningen' en voila, je ziet alle rekeningen met en zonder voorwaarden keurig op rente gesorteerd. Al ben ik het wel met je eens dat middels icoontjes e.e.a. aangeven wellicht fraaier is.

Ja dat is helemaal waar. Blijkbaar ben ik iemand die vooral naar de eerste pagina kijkt en niet snel doorklikt. En ik begrijp dat de homepage vooral simpel moet zijn. Nou ja, als je het samen zou voegen, zou je 2x een top-15 kunnen maken in dezelfde ruimte, en dan zie je wat meer van de variatie in deposito's die nu wel heel beperkt zichbaar zijn (5.50-5.60%). Het mag van mij ook wel 2x top-20 zijn, zodat de pagina wat langer wordt, en dan kan het blokje met rentewijzigingen ook wat langer, want soms zijn er zoveel wijzigingen op een dag, dat je alsnog door moet klikken voor de rest.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 10:54 pm 
Dubbeltje

Ik denk dat het heel moeilijk is om echt een simpele pagina te maken voor met name het vergelijken van depositos. Je zou verschllende top xx moeten maken bijv. een top xx voor deposito's per looptijd.
Om echt goed te vergelijken biedt spaarinformatie m.i. voldoende informatie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jul 2008 12:38 am 
Dubbeltje

hallo,
is het mogelijk (of toch te omslachtig) om alle draadjes te sorteren naar tijdstip van de laatste posting?

Of te zoeken op "alle actieve draadjes van vandaag"?

(ik ben zo'n sufferd die nogal vaak het scherm dicht klikt, en daarbij "berichten sinds je laatste bezoek" kwijt is) :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jul 2008 7:47 am 
Site Admin

bbqonfire schreef:
hallo,
is het mogelijk (of toch te omslachtig) om alle draadjes te sorteren naar tijdstip van de laatste posting?

Of te zoeken op "alle actieve draadjes van vandaag"?

(ik ben zo'n sufferd die nogal vaak het scherm dicht klikt, en daarbij "berichten sinds je laatste bezoek" kwijt is) :oops:

Kijk eens in deze thread:
http://forum.spaarinformatie.nl/viewtop ... 5&start=15

Profiel  

Berichttitel: SpaarInformatie alerts
BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2008 12:33 am 
2 Kwartjes

Zou het mogelijk zijn om SpaarInformatie alerts toe te voegen, welke
kunnen worden gemailed naar de gebruikers, bij belangrijke ontwikkelingen, zoals het dreigen omvallen van een bank o.i.d....

Natuurlijk moeten dit soort alerts met zorg worden uitgezonden, maar ik zou het super vinden, om een kleine voorsprong te hebben op 'de rest' lees 'niet spaarinformatie members'.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2008 10:25 am 
Kwartje

Zal ik je nu alvast informeren dan?

DSB, Fortis, ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2008 6:40 pm 

WitteDuif schreef:
Misschien is het mogelijk om diverse ratings toe te voegen die de gebruikers van dit forum zelf kunnen geven..

Ik vind het zelf wel interessant om te zien hoe het internetbankieren / beheer eruit ziet en of het gebruiksvriendelijk werkt.
Screenshot(s) kunnen ook veel informatie geven over het product.

Uitstekend idee mijn inziens 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 sep 2008 12:22 am 
Daalder

Screenshots die staan hier al ergens....even zoeken
Wat anderen van een bank vinden interesseert me niet zoveel, zolang ik niet de achtergrond van die personen ken.
Dan ga ik liever zelf op onderzoek uit.

Het was even zoeken, maar screenshots gevonden..
Zal er meteen eentje bij zetten :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 1:39 pm 

henrid schreef:
Sommige rekeningen hebben nauwelijks of geen voorwaarden, andere meerdere, voor de ene persoon misschien niet van belang, voor de ander juist een struikelblok. Bijv. wel/geen internetbankieren, soort garantieregeling, minimale storting, max. opnames per maand, etc etc... en je kan zelfs denken aan stabiliteit van percentage. Ik pleit voor één ranglijst, waarbij met icoontjes aangegeven wordt welke soorten voorwaarden er gelden, inclusief een filtermogelijkheid (evt. via cookie of eigen settings te onthouden) zodat iedereen z'n persoonlijke favorieten in de gaten kan houden.

Ik zat ook aan zoiets te denken. De tweedeling tussen rekeningen met en zonder voorwaarden is soms een beetje subjectief. Zo staat de Alfa Spaarrekening van de Anadolubank bij de rekeningen met voorwaarden, terwijl velen de beperkte opneembaarheid amper als een beperking ervaren. En zo staat de rekening Loyalis IdeaalSparen bij de rekeningen zonder voorwaarden, terwijl veel mensen de minimuminleg van 50.000 wel als beperkend ervaren.

Ik vroeg me daarom af of het misschien mogelijk zou zijn om bijvoorbeeld het overzicht van http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rekeningen/lijst een tabelvorm te geven in de sfeer van de beoordelingstabellen van de Consumentenbond. Het zou handig zijn als je die rekeningen dan snel zou kunnen sorteren (via sorteerknoppen) op voorwaarden die je zelf belangrijk vindt. Enkele voorbeelden van beperkingen die mogelijk interessant zijn:
- minimuminleg
- maximuminleg
- buitenlands garantiestelsel
- alleen storten vanaf tegenrekening
- geen internetrekening
- opnamekosten
- beperkt aantal opnamen
- bonusrenteregeling
- leeftijdsbeperking
- bankrating

Ik kan me trouwens ook wel voorstellen dat dit veel te veel werk is t.o.v. de voordelen die het mogelijk oplevert, want in de huidige opzet is deze site ook al uiterst informatief. Hulde!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 1:52 pm 
Kwartje

moneroj schreef:
En zo staat de rekening Loyalis IdeaalSparen bij de rekeningen zonder voorwaarden, terwijl veel mensen de minimuminleg van 50.000 wel als beperkend ervaren.

Loyalis heeft geen beperkende voorwaarde, boven de 50000 euro wordt alleen een lagere rente gegeven dan de 4.6% zoals deze nu weergegeven is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 2:08 pm 

rhart schreef:
moneroj schreef:
En zo staat de rekening Loyalis IdeaalSparen bij de rekeningen zonder voorwaarden, terwijl veel mensen de minimuminleg van 50.000 wel als beperkend ervaren.

Loyalis heeft geen beperkende voorwaarde, boven de 50000 euro wordt alleen een lagere rente gegeven dan de 4.6% zoals deze nu weergegeven is.

Ja, stom van me, heel slecht voorbeeld. Maar goed, zo'n gelaagde rentestructuur kan niettemin als beperkend worden ervaren. En uiteraard ging het me niet om dit specifieke voorbeeld, maar om de gedachte dat je als geïnteresseerde zelf zou moeten kunnen bepalen in hoeverre je bepaalde voorwaarden al dan niet (te) beperkend vindt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]