Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 11:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 7:49 pm 
Stuiver

Ook ik ben zeer grote fan van deze site. :D

Ik heb eigenlijk maar 1 opmerking/vraag:
Het zou ook leuk/fijn/handig zijn om aan de rekeningen een soort van beoordeling te geven, zoals ook de consumenten geldgids dat doet.
Een hoge beoordeling betekent een stabiele hogere rente.
Daar kan je dus makkelijk aan zien of die hogere rente enkel een lokkertje is, of dat het een ECHT goede spaarrekening is.
Wellicht mag dat niet, maar het zou m.i. een welkome aanvulling zijn op de overigens uitstekende informatie op deze site :wink:

Profiel  

Berichttitel: Beyond geldgids.
BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 8:26 pm 
Daalder

Als je op de hoofdpagina een product van je interesse selecteert, dan zie je ook een hele mooie grafiek halverwege de pagina die zelfs meer dan die info weergeeft.
Huidige rente, rente uit het verleden, hoogste, laagste, en gemiddelde rente van de top10!

Profiel  

Berichttitel: Re: Beyond geldgids.
BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 9:34 pm 
Stuiver

bedankt voor de info. Dat is een zeer leuke optie.
Maar om hier nu uit te halen wat een "goed presterende rekening" is, is een beetje moeilijker dan met de geldgids score.
Zo kan je idd zien dat de Ohra lange tijd beneden de maat heeft gezeten, en Credit Europe erboven (hoewel, voor 2007 zat ie er juist onder...)
En ik weet ook eigenlijk niet hoe die geldgids score tot stand komt, maar ik vind 't wel handig.
Ik zie trouwens net dat er in een ander subforum een kopje "nieuwe fuctionaliteit" staat, daar hoort m'n opmerking denk ik beter thuis...

Ben trouwens benieuwd hoe lang de rente's nog blijven stijgen (van mij mag 't :wink:), en of de belastingdienst nog vasthoudt aan de 4% rendement regel. In 't verleden mocht je blij zijn als je 3% haalde op je spaargeld...

Laatst bijgewerkt door itsmeallright op zo 13 jul 2008 11:18 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: Re: Beyond geldgids.
BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 9:59 pm 
Vijfje

itsmeallright schreef:
en of de belastingdienst nog vasthoudt aan de 4%(!) rendement regel.

Ik denk niet dat die ter discussie staat.......en als dat al zo zou zijn, dan toch eerder naar beneden..........!!.

Het box 3 vermogen bestaat naast spaargeld ook uit aandelen en obligaties........
Daar zullen de meesten een fors negatief rendement op hebben dit jaar.
Triest dat je dan ook nog eens belasting moet betalen :evil:

Dus 0% ligt meer voor de hand.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 10:09 pm 
Dubbeltje

Dat zou me helemaal een fraaie boel zijn als ze de 4% rendementregel zouden verhogen! Zit je ontzettend moeite te doen om wat meer rendement te halen en dan pikken ze alles weer in. Maar ja van dit linkse boevenkabinet kun je alles verwachten. Ik zou er eerlijk gezegd niet eens verbaasd van opkijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 3:48 pm 
3 Kwartjes

Ze hebben het de afgelopen jaren toch ook niet verlaagd toen de rente voor de gemiddelde rekening met moeite de 4% van de belasting dienst kon halen??? Moeten ze nu ook niet komen zeuren als de rente wat hoger word.

De staat is ons op deze manier alleen maar aan het pushen om op de beurs te gaan gokken om zodoende het 'sparen' nog aantrekkelijk te maken/houden. Een slechte zaak vind ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 8:50 pm 
Site Admin

itsmeallright schreef:
Ook ik ben zeer grote fan van deze site. :D

Ik heb eigenlijk maar 1 opmerking/vraag:
Het zou ook leuk/fijn/handig zijn om aan de rekeningen een soort van beoordeling te geven, zoals ook de consumenten geldgids dat doet.
Een hoge beoordeling betekent een stabiele hogere rente.
Daar kan je dus makkelijk aan zien of die hogere rente enkel een lokkertje is, of dat het een ECHT goede spaarrekening is.
Wellicht mag dat niet, maar het zou m.i. een welkome aanvulling zijn op de overigens uitstekende informatie op deze site :wink:

We zijn hier zelf al mee bezig geweestmaar vinden het nog wel een lastige stap. We willen graag transparant, open en onafhankelijk zijn en blijven. Als we punten toe gaan kennen (bijvoorbeeld op relatieve positie in de top-10 over een bepaalde tijd) dan is dat deels wel een subjectieve beoordeling. Immers er zijn meer criteria die een rekening wel of niet goed maakt. Met de grafieken geven we meer inzicht maar laten we het waardeoordeel wel aan de bezoeker over. Als we de AT Bank bijvoorbeeld nu 95 punten zouden geven en de IceSave 65 ondanks dat die hoger staat ben ik bang dat we toch heel veel vragen gaan krijgen.

Maar van de baan is het zeker niet maar voorlopig houden we het even op de rente sortering + de grafieken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:00 pm 
Stuiver

mandros schreef:

We zijn hier zelf al mee bezig geweest maar vinden het nog wel een lastige stap. We willen graag transparant, open en onafhankelijk zijn en blijven. Als we punten toe gaan kennen (bijvoorbeeld op relatieve positie in de top-10 over een bepaalde tijd) dan is dat deels wel een subjectieve beoordeling. Immers er zijn meer criteria die een rekening wel of niet goed maakt. Met de grafieken geven we meer inzicht maar laten we het waardeoordeel wel aan de bezoeker over. Als we de AT Bank bijvoorbeeld nu 95 punten zouden geven en de IceSave 65 ondanks dat die hoger staat ben ik bang dat we toch heel veel vragen gaan krijgen.

Maar van de baan is het zeker niet maar voorlopig houden we het even op de rente sortering + de grafieken.

Ik besef dat het moeilijk is, maar schat in dat het niveau van de gemiddelde spaarinformatie fan hoog genoeg is wat ermee bedoeld wordt.
:lol:
Het voorkomt het zenuwachtige heen en weer geswitch dat ik hier en daar nog wel eens zie; oh die bank geeft 0,1% meer rente, dus de ene bank maar weer opzeggen en en weer alles overzetten naar die andere rekening...

Enne tot die tijd kijk ik toch wel stiekum regelmatig op deze site :D
(p.s. bedankt voor je antwoord)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:33 pm 
Gulden

Persoonlijk zit ik niet te wachten op een puntensysteem. De huidige toppen tien (toptiens?) vind ik zeer duidelijk, de rentehistorie grafieken zijn geweldig, zeer veel informatie gebald in een compacte en duidelijke grafiek.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 9:14 am 
Stuiver

SpaarXL schreef:
Persoonlijk zit ik niet te wachten op een puntensysteem. De huidige toppen tien (toptiens?) vind ik zeer duidelijk, de rentehistorie grafieken zijn geweldig, zeer veel informatie gebald in een compacte en duidelijke grafiek.

Daar verschillen we dan van mening. Ik vind die toptien ook duidelijk, maar die toptien is slechts een "momentopname", en de grafieken an sich zijn ook duidelijk, maar wat leidt je er uit af ? Wanneer is de ene rekening "beter" dan de ander ?
Overigens ben ik het wel helemaal eens met je Rabo Avatar :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 10:58 am 
Kwartje

Geen behoeft aan een ogenschijnlijk ´objectieve´ beoordeling dat zich moet uiten in een puntensysteem.

Top tien en grafieken zijn voor mij genoeg.

Kan zelf wel beoordelen wat in mijn situatie ´beter´ is.

dek

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 12:09 pm 
Stuiver

De beoordeling is veel beter terug te lezen op dit forum. Bij zo wat elke bank is er een topic "uw ervaringen met bank ...'', waarop je meteen de reacties van veel leden kunt lezen.

Laat m.i. meer info zien dan één verslagje dat door één persoon is geschreven.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]