Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 19 maart 2024 4:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 12:10 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2113
Ik weet niet wat er met de site van WUB aan de hand is, maar zodra ik op het inlogscherm kom verschijnt de mededeling:
Update uw flash player.
U gebruikt op dit moment een flash player versie die WestlandUtrecht Bank als onveilig beschouwd. Het wordt u daarom aangeraden om een nieuwere flash player te downloaden en installeren.

En in die tekst kan ik klikken op een link om te updaten.

Ik weet niet of het een mededeling is die iedereen maar lukraak voorgeschoteld krijgt, maar mijn flash player is al de allerlaatste versie.
Men zou haast gaan denken dat onze Nigeriaanse vrienden weer wat nieuws hebben bedacht om het klikvee te misleiden.
Zoniet, dan verwacht ik van een bank een bericht die meer overeenkomt met de werkelijke situatie.

Overigens, de mededeling is ook te skippen, om vervolgens verder te gaan met de inlog zonder een update van de flash player.
Updates kunnen het beste zelf opgezocht en opgehaald worden bij de uitgever van de applicatie en bij voorkeur NIET via een voorgekauwde link, op welke site dan ook!

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Laatst bijgewerkt door 1500 op di 01 nov 2011 12:28 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 12:28 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 19 jul 2011 1:45 pm
Berichten: 66
Zelfde 'probleem' hier.

Ik maak gebruik van Chrome, en die update de flash player automatisch, dus ik sta eigenlijk ook te kijken van deze melding..
Met IE krijg ik trouwens dezelfde melding.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 12:33 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2113
Ik met FireFox.
Lijkt mij verdacht veel op een bericht dat iedereen maar gewoon voorgeschoteld krijgt.
Up-to-date of niet.
Slechte zaak om het op deze manier te brengen.
En waarom is de flash player zo belangrijk?
Alleen om dat logo te laten bewegen?
We kunnen het denk ik ook wel zonder draaiend logo, lijkt mij.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 9:21 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
op http://www.adobe.com/software/flash/about/ kan je je flashplayer versie checken en zien wat de nieuwste versie is.

Grote kans dat ze nog niet doorhebben dat er al een versie 11 is en daarom deze als onveilig bestempelen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 10:01 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4537
Dat denk ik ook. Ze controleren of het huidige versienr exact overeenkomt met het laatst bekende versienr bij henzelf. Terwijl ze moeten checken of het gebruikte versienummer kleiner is dan de bekende bij henzelf. Duidelijke fout van een beginnend programmeur.
En dat bij een bank. En ja, wat moet je bij een bank met flashplayer. Alleen ronddraaiende logo's lijkt mij niet bepaald hoofdzaak. Ze kunnen dus beter die animaties weglaten. Op deze manier verspelen ze alleen goodwill en vertrouwen. Want als ze een logo al niet onder de knie hebben, hoe vertrouwd is dan je geld.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 11:09 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Toevallig zit ik er ook mee, maar ik kan ook nog eens totaal niet inloggen. In Chrome blijft dat logo maar draaien, en in IE krijg ik gewoon een blanco pagina. Wat een ellende weer met die exotische bankensoftware. Uiteindelijk sta ik cookies toe in Chrome, en dan krijg ik de melding dat ik slechts 1x mag inloggen. Help @!#$(&*), moet ik hier m'n geld neerzetten??? En dan heb ik het nog niet eens over die verschrikkelijke gebruikersnaam die ik toegewezen heb gekregen.
Weet iemand hoe ik die beveiligde omgeving van WUB in IE (laatste versie) werkend kan krijgen?

Het is niet toegestaan om meerdere keren in te loggen.
Er is een systeemfout opgetreden!
De actie kon niet uitgevoerd worden.

En als ik die foutmeldingen niet krijg, dan weer dat eindeloos draaiende logo. Ik denk dat ik m'n rekening meteen maar weer ga opzeggen, want hier heb ik geen vertrouwen in. Dan maar niet de hoogste rente...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Laatst bijgewerkt door henrid op di 01 nov 2011 11:29 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 11:27 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4537
Henrid, gebruikersnaam kun je toch wijzigen....?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 11:30 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
BillGates schreef:
Henrid, gebruikersnaam kun je toch wijzigen....?

Ik wou dat ik zover kwam. Ik heb alleen gelezen dat je je wachtwoord kon/moest wijzigen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 11:36 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 19 jul 2011 1:45 pm
Berichten: 66
Ik heb geen moeite met inloggen..
Maar er is nog geen rente bijgeschreven..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 12:16 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2113
macco schreef:
Maar er is nog geen rente bijgeschreven..

Waarschijnlijk krijgt men die pas uitbetaald als de laatste versie van RenteTrekker is opgehaald. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 1:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4537
Chrome en IE8 werken prima. Maar je moet wel uitloggen (afmelden) uit de eerste anders krijg je daarna de melding dat het niet toegestaan is om meerdere keren in te loggen.

Bovendien valt mij nog iets op: Ongeacht welke browser je gebruikt, de inloggegevens worden vastgehouden en getoond bij iedere browser. Dat komt omdat die niet met browserafhankelijke cookies worden opgeslagen maar met een onafhankelijk flashplayer-bestand. Ga maar eens op zoek naar mijnwub.sol. Hierin staan je rekeningnr en gebruikersnaam. Gescrambled weliswaar.
Door dit bestand te renamen, moet je weer alles intypen. Rename je het weer terug, zijn je gebruikersnaam/rekeningnr weer beschikbaar.

Dat is dus de reden waarom Flashplayer wordt gebruikt; inloggen en onthouden over de diverse browsers heen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 1:45 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
En als je nou via een tooltje die flashcookies blokkeert? Want zoiets heb ik wel eens uitgeprobeerd.
Maar hoe kun je nu uitloggen als je in geen enkele browser ingelogd bent met een knop om uit te loggen?
Moet je dan maar op zoek gaan naar dat bestandje om te verwijderen?
Waar zijn ze daar in hemelsnaam mee bezig, sorry maar ik vind het niet meer normaal...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 2:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2113
BillGates schreef:
Ga maar eens op zoek naar mijnwub.sol. Hierin staan je rekeningnr en gebruikersnaam. Gescrambled weliswaar.
Door dit bestand te renamen, moet je weer alles intypen. Rename je het weer terug, zijn je gebruikersnaam/rekeningnr weer beschikbaar.
Dat is dus de reden waarom Flashplayer wordt gebruikt; inloggen en onthouden over de diverse browsers heen.

Dat bestand komt op mijn PC niet voor.
Maar ik kies er dan ook nooit voor inloggegevens op een PC te bewaren, zoals men dat o.a. bij WUB. d.m.v. een vinkje aan kan geven.
Om sterke wachtwoorden te genereren, bewaren en vervolgens eenvoudig in te loggen gebruik ik Keepass.
Mede hierom vraag ik mij nog steeds het nut van die flash player op een banksite af.
Het lijkt erop dat als het uitsluitend van nut is om inloggegevens te kunnen bewaren, men gekozen heeft voor een wel heel vreemde manier.
(Het roterend logootje kan me verder gestolen worden.)
Nog even los van die vreemde mededeling m.b.t. updaten.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Laatst bijgewerkt door 1500 op di 01 nov 2011 3:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 3:09 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
Flashcookies gebruiken... zucht. Slechte zaak!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 6:43 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Eindelijk ben ik zover dat ik blijkbaar ingelogd ben, en op een vage achtergrond mijn gegevens zie, maar helaas blijft dat logo maar ronddraaien, en gebeurt er verder niets. Het is werkelijk onvoorstelbaar en ik kan me hier kapot aan ergeren.
Ik heb een extra browser geïnstalleerd, maar ook FF hangt op het draaiende logo, waarbij ik eerst ook nog eens de laatste Flashplayers moest installeren, voordat er uberhaupt iets mogelijk was.
Ook het contactformulier op de site van WUB lijkt niet te werken, want ik krijg noch een bevestiging op de site, noch een bevestiging via mail, dat mijn vraag is overgekomen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO