Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 3:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011 10:45 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
Ligt het aan mij of klopt onderstaande informatie niet?
Citaat:
De rekening opent u eenvoudig in 4 stappen
Zorg ervoor dat u de volgende gegevens gereed houdt:

Uw e-mail adres
Uw Burgerservicenummer
Het rekeningnummer van uw betaalrekening
Uw legitimatiebewijs
Sinds wanneer is een rijbewijs geen legitimatiebewijs meer?
Kom bij het openen van de rekening bij het 3e blad aan en daar heb ik alleen de keuze uit paspoort/ID-bewijs?
Niet dat ik geen paspoort heb maar had het handiger gevonden als ook het ook met het rijbewijs had gemogen, die heb ik nl. altijd bij mij.

Is het iemand gelukt om met een rijbewijs de rekening te openen?
Of moet ik gewoon even thuis mijn paspoort gaan opzoeken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011 11:20 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Wat zijn geldige identiteitsbewijzen?

Heeft u een afspraak met een medewerker van UWV? Zorg er dan voor dat u altijd een geldig identiteitsbewijs bij de hand heeft.

Hieronder vindt u een opsomming van geldige identiteitsbewijzen. Uiteraard mag het identiteitsbewijs niet verlopen zijn. Wettelijk is bepaald dat voor sociale zekerheidsorganisaties als UWV een rijbewijs géén geldig identiteitsbewijs is omdat het niet de nationaliteit en verblijfstatus van de houder vermeldt.

Als u de Nederlandse nationaliteit heeft:

een paspoort;
een (Europese) identiteitskaart.
Als u niet de Nederlandse nationaliteit heeft:

als u uit de EU of EER komt: een paspoort van dat land óf een verblijfsdocument EU/EER;
als u uit een land komt dat niet bij de EU/EER hoort: een paspoort met verblijfsaantekening;
als u asiel heeft aangevraagd: een W-document;
als u diplomaat bent: een geprivilegieerdendocument;
als u geen van de documenten hierboven heeft: een verblijfsdocument I, II, III of IV.

Bron: http://www.uwv.nl/particulieren/zoekres ... ategoryid=

Zal vast daar iets mee te maken hebben :/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 maart 2011 1:41 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Viper schreef:
Sinds wanneer is een rijbewijs geen legitimatiebewijs meer?

Pas geleden werd bekend gemaakt dat er nog vrij veel papieren rijbewijzen in omloop zijn waar veel mee gefraudeerd wordt.i.t.t.het nieuwe compacte en beter beveiligde rijbewijs.

Men wil nu die oude papieren rijbewijzen het liefst versneld omwisselen.
Zall vast ook wel hiermee te maken hebben.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 maart 2011 1:02 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Wet op de Identificatieplicht (zoals deze geldt op 11 maart 2011)

Hoofdstuk I. Aanwijzing van documenten
Artikel 1
1.Als documenten waarmee in bij de wet aangewezen gevallen de identiteit van personen kan worden vastgesteld, worden aangewezen:
1°. een geldig reisdocument als bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder a, b, c, d, e en g, of tweede lid, van de Paspoortwet;
2°. de documenten waarover een vreemdeling ingevolge de Vreemdelingenwet 2000 moet beschikken ter vaststelling van zijn identiteit, nationaliteit en verblijfsrechtelijke positie;
3°. een geldig nationaal, diplomatiek of dienstpaspoort dat is afgegeven door het daartoe bevoegde gezag in een andere lidstaat van de Europese Gemeenschappen of in een andere staat die partij is bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte, voor zover de houder de nationaliteit van die andere lidstaat bezit;
4°. een geldig rijbewijs dat is afgegeven op basis van de Wegenverkeerswet, een geldig rijbewijs als bedoeld in artikel 107 van de Wegenverkeerswet 1994 of een rijbewijs dat is afgegeven door het daartoe bevoegde gezag in een andere lidstaat van de Europese Gemeenschappen of in een andere staat die partij is bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte, waarvan de houder in Nederland woonachtig is, zolang de bij de Wegenverkeerswet 1994 vastgestelde termijn van geldigheid in Nederland niet is verstreken, aan de houder geen administratieve maatregel bedoeld in paragraaf 9 van hoofdstuk VI van de Wegenverkeerswet 1994 is opgelegd of aan hem niet de bijkomende straf bedoeld in artikel 179 van die wet is opgelegd en mits het rijbewijs is voorzien van een pasfoto van de houder.
2.Onze Minister van Justitie kan, al dan niet voor een bepaald tijdvak, andere dan de in het eerste lid bedoelde documenten aanwijzen ter vaststelling van de identiteit van personen.


Uit de overheidsdocumentatie blijkt dat de uitsluiting van een geldig rijbewijs als identificatiemiddel zich niet uitstrekt tot bancaire zaken, zodat het bij een bank formeel een geldige legitimatie vormt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 12:01 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Gelukkig hoef je geen kopie van het paspoort toe te sturen, maar je moet wel het nummer + je BSN afgeven.

Wat ik eigenlijk vreemd vind, is, dat jan en alleman vraagt om het BSN. Ik las laatst ergens (weet niet meer waar), dat alleen overheidsinstanties dit mogen vragen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 3:14 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Borra schreef:
Gelukkig hoef je geen kopie van het paspoort toe te sturen, maar je moet wel het nummer + je BSN afgeven.

Wat ik eigenlijk vreemd vind, is, dat jan en alleman vraagt om het BSN. Ik las laatst ergens (weet niet meer waar), dat alleen overheidsinstanties dit mogen vragen.


Als je niet meer weet waar je het gelezen hebt, wordt het een moeilijke zaak om de schrijver om uitleg te vragen.
Wel is er een website van het Ministerie van Binnenlandse Zaken over het BurgerServiceNummer.
http://www.burgerservicenummer.nl/

Er staat een lijst op met "organisaties" die gebruik (kunnen) maken van informatie die is opgeslagen in het kader van het BurgerServiceNummer. De FIOD staat erbij, maar bijvoorbeeld ook de tandarts.

Banken en verzekeraars staan gek genoeg niet in die lijst, maar er wordt wel weer opgemerkt dat de site (en de lijst) nog in opbouw is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 8:32 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
Borra schreef:
Gelukkig hoef je geen kopie van het paspoort toe te sturen, maar je moet wel het nummer + je BSN afgeven.


Klopt, en nadat ik mijn paspoortnummer/BSN had ingevuld kwamen er meteen 3 mailtjes binnen. Dus dat ging wel snel :D
Nu maar wachten wanneer ze de overboeking verwerkt hebben.

Greetz,
Viper
:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 maart 2011 11:23 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Hadjememaar schreef:
Wel is er een website van het Ministerie van Binnenlandse Zaken over het BurgerServiceNummer.
http://www.burgerservicenummer.nl/

Er staat een lijst op met "organisaties" die gebruik (kunnen) maken van informatie die is opgeslagen in het kader van het BurgerServiceNummer. De FIOD staat erbij, maar bijvoorbeeld ook de tandarts.

Banken en verzekeraars staan gek genoeg niet in die lijst, maar er wordt wel weer opgemerkt dat de site (en de lijst) nog in opbouw is.


Dit zijn toch over het algemeen (semi) overheidsorganisaties en zorgverleners.

Uit de FAQ op bovenvermelde site:

Welke organisaties gebruiken het burgerservicenummer?

De Wet algemene bepalingen burgerservicenummer (BSN) regelt dat alle overheidsorganen van het BSN gebruik kunnen maken voor het uitvoeren van hun taak. Daarnaast kunnen bij of krachtens de wet gevallen worden geregeld waarin ook anderen dan overheidsorganen van het BSN gebruik dienen te maken. Dat betekent dat bijvoorbeeld werkgevers het BSN moeten gebruiken voor het doorgeven van loongegevens aan de Belastingdienst. Ook huisartsen en andere zorgverleners gebruiken het BSN.

De algemene regel blijft: Als een organisatie geen persoonsgebonden gegevens, waaronder een persoonsnummer, van u hoeft vast te leggen voor de uit te voeren handeling of dienst dan mag die organisatie ook het BSN niet vastleggen of gebruiken.


Ik blijf het raar vinden, dat banken hiernaar vragen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 maart 2011 12:19 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Borra schreef:
Ik blijf het raar vinden, dat banken hiernaar vragen.
Zoals werkgevers het BSN gebruiken ten faveure van de belastingdienst, doen banken dat ook in het kader van hun renseigneringsplicht, het melden van de saldi op de door hun klanten bij hen aangehouden rekeningen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO