jan23 schreef:
Het gaat erom dat WUB haar klanten tegen zichzelf dient te beschermen.bv wanneer een klant al enige tijd geen overboeking heeft gedaan naar zijn WUB spaarrekening en vergeet dat zijn '
rekeningnummer' niet gebruikt moet worden als rekeningnummer, iets wat geheel tegenstrijdig is tov alle overige rekeningen in Nederland, kan hij zijn geld kwijt raken

Nu sla je volgens mij echt door. Waarom 'dient de bank klanten tegen zichzelf beschermen'? Als je hier niet mee om kunt gaan, dan kun je misschien beter niet zo'n rekening aanhouden. Kom op, een stukje eigen verantwoordelijkheid nemen mag ook wel. Het is natuurlijk op zich fijn als de foutkans zo klein mogelijk gemaakt wordt, maar foute nummers invullen doe je toch echt zelf en daar ben jij ook zelf verantwoordelijk voor. Verder is dit, zoals ik al eerder schreef, niet uniek: ATB hanteert een soortgelijk systeem, zowel voor de gewone en internetspaarrekening, dus je bewering dat dit tegenstrijdig is met alle overige rekeningen in Nederland klopt niet. En wat dacht je van mijn eerdere opmerking over opslaan in je adresboek en dat voortaan gebruiken? Rekeningnummers elke keer opnieuw handmatig invoeren is sowieso foutgevoelig.