Ook ik ben hard weggelopen bij ABN.
Vroeger had ik daar een kei van een accountmanager.
Voorbeeld: toen het online beleggingssysteem kuren vertoonde en ik met een 3-dubbel aantal KPN-aandelen kwam te zitten, reageerde ie met: "Omdat ABN kennelijk geen goedwerkend systeem kan voeren, neem ik het teveel onmiddellijk van je terug".
In een inmiddels dalende markt, een geweldige actie.
Hoe spijtig was het toen de top van ABN in al haar wijsheid besloot vrijwel alle accountmanagers -ongeacht de leeftijd- met een soort gouden handdruk de deur uit te doen.

De afbraak van service en klantcontact was ingezet.
Later in de tijd kreeg ik een meningsverschil over in rekening gebrachte kosten van een zakelijke rekening.
Ik heb toen de moeite genomen mijn grieven in een persoonlijk gesprek bij ABN toe te lichten.
Daar werd ik ontvangen door een redelijk jong gozertje die mij bij de inleiding liet weten dat ie doctorandus was en 'direct onder de directeur kwam' (onderdirecteur zal ik maar zeggen).
Dat kwam mooi uit, want ik praat altijd graag met mensen die
werkelijk wat in de melk te brokkelen hebben.
Echter, ik viel van mijn stoel van verbazing toen ie toegaf dat ik gelijk had, maar het niet ging krijgen.
Hij overhandigde mij een folder hoe ik schriftelijk een klacht kon indienen ......
Het eindresultaat staat in de eerste regel van deze inzending.
Ik heb geweldige lol als ik ze later scheel zie adverteren hoe goed, sociaal en meedenkend ze zijn, met het doel klanten (opnieuw?) binnen te halen.
Ik vind het helemaal niet raar dat ze in onrustig water terecht gekomen zijn, dat kon ik jaren geleden al voorspellen.
Daar hoef je geen goeroe voor te zijn.