Pecunia schreef:
Verder kost het werkend krijgen van een spaarrekening die via internetbankieren wordt geopend, inmiddels ruim een week. Dat laatste is mede, maar niet uitsluitend, het gevolg van een nogal uitgebreide gewoonten van ASN Bank met betrekking tot identificatie en het vragen van gegevens van de klant.
Zelf wanneer je al jarenlang klant bent en meerdere rekeningen bij ze hebt hebt lopen word je behandeld alsof je de eerste de beste looser bent die niet te vertrouwen is. Bij ASN bestaat kennelijk een heel diep wantrouwen tegenover elke klant, niet alleen nieuwe en onbekende, maar ook al jarenlang bekende en trouwe klanten. Over ethische principes gesproken...
Pecunia schreef:
Daar staat tegenover dat de rentevergoeding op de meeste spaarrekeningen ook al niet tot de beste in de markt (meer) behoren. Het begint er meer en meer op te lijken dat het 'ethische' karakter van ASN Bank wordt gebruikt om slechte dienstverlening acceptabel te maken.
Die gedachte is bij mij ook meer dan eens boven gekomen. Mijn ervaring is dat wanneer je hen benadert met klachten over de dienstverlening, je daar nooit een inhoudelijke reactie op krijgt. Hoogstens verschuilt men zich de laatste tijd achter het feit dat het vanwege de kreditcrisis zo geweldig goed met ze gaat, dat daarom de procedures wat langer duren dan anders...
Maar de klant serieus nemen? Echt niet... Ik snap ook die positieve beoordelingen van hun service niet waar ze mee pronken. Of het zou zo moeten zijn dat het bij de concurrenten echt nog veel dramatischer is...
De enige reden dat ik bij ASN bankier is vanwege hun ethische uitgangspunten (die blijkbaar niet gelden in de omgang met klanten), iets anders zou ik nu niet (meer) kunnen bedenken. Ik zie inmiddels mijn geld wegstromen richting de (niet-duurzame) concurrentie. Helaas...