Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 nov 2008 1:13 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
De laatste tijd valt mij op dat de dienstverlening van ASN Bank erg traag aan het worden is. Bedragen die van een spaarrekening worden overgeboekt naar een tegenrekening lijken standaard tenminste een dag te worden gevaluteerd. Verder kost het werkend krijgen van een spaarrekening die via internetbankieren wordt geopend, inmiddels ruim een week. Dat laatste is mede, maar niet uitsluitend, het gevolg van een nogal uitgebreide gewoonten van ASN Bank met betrekking tot identificatie en het vragen van gegevens van de klant. Daar staat tegenover dat de rentevergoeding op de meeste spaarrekeningen ook al niet tot de beste in de markt (meer) behoren. Het begint er meer en meer op te lijken dat het 'ethische' karakter van ASN Bank wordt gebruikt om slechte dienstverlening acceptabel te maken. Is het de hoogste tijd voor klanten om ASN Bank te verlaten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 nov 2008 1:51 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Pecunia schreef:
Is het de hoogste tijd voor klanten om ASN Bank te verlaten?

Als dat dan lukt. Ik ben al een maand bezig met een rekening opheffen. Begin oktober heb ik een brief gestuurd, en er is nu nog niks gebeurd. Telefonische navraag leerde dat er "een aanzienlijk aantal poststukken voor ASN kwijt zijn geraakt bij TNT post". Yeah, right.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 nov 2008 3:29 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Pecunia schreef:
Verder kost het werkend krijgen van een spaarrekening die via internetbankieren wordt geopend, inmiddels ruim een week. Dat laatste is mede, maar niet uitsluitend, het gevolg van een nogal uitgebreide gewoonten van ASN Bank met betrekking tot identificatie en het vragen van gegevens van de klant.

Zelf wanneer je al jarenlang klant bent en meerdere rekeningen bij ze hebt hebt lopen word je behandeld alsof je de eerste de beste looser bent die niet te vertrouwen is. Bij ASN bestaat kennelijk een heel diep wantrouwen tegenover elke klant, niet alleen nieuwe en onbekende, maar ook al jarenlang bekende en trouwe klanten. Over ethische principes gesproken...
Pecunia schreef:
Daar staat tegenover dat de rentevergoeding op de meeste spaarrekeningen ook al niet tot de beste in de markt (meer) behoren. Het begint er meer en meer op te lijken dat het 'ethische' karakter van ASN Bank wordt gebruikt om slechte dienstverlening acceptabel te maken.

Die gedachte is bij mij ook meer dan eens boven gekomen. Mijn ervaring is dat wanneer je hen benadert met klachten over de dienstverlening, je daar nooit een inhoudelijke reactie op krijgt. Hoogstens verschuilt men zich de laatste tijd achter het feit dat het vanwege de kreditcrisis zo geweldig goed met ze gaat, dat daarom de procedures wat langer duren dan anders...
Maar de klant serieus nemen? Echt niet... Ik snap ook die positieve beoordelingen van hun service niet waar ze mee pronken. Of het zou zo moeten zijn dat het bij de concurrenten echt nog veel dramatischer is...
De enige reden dat ik bij ASN bankier is vanwege hun ethische uitgangspunten (die blijkbaar niet gelden in de omgang met klanten), iets anders zou ik nu niet (meer) kunnen bedenken. Ik zie inmiddels mijn geld wegstromen richting de (niet-duurzame) concurrentie. Helaas... :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 9:24 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Mijn ervaring op dit moment is juist een heel goede. Ik moest met spoed een rekening "losgekoppeld" hebben van de betaalrekening die ik wilde opheffen.

Ik kon een schriftelijk bericht tav de mevrouw die mij te woord stond, sturen. Dit omdat op het moment door drukte de verwerkingstijden meer dan 2 weken zijn. Zij zou het met spoed uitvoeren. Dat is inderdaad gebeurd, en bovendien ook nog eens bij mij op de voicemail ingesproken, dat e.e.a. met spoed geregeld was.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 2:34 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Ik heb drie weken geleden een briefje naar ASN gestuurd met het verzoek de rekening op te heffen. Twee weken later nog niks gebeurd, dus ik heb toen (op advies van mede-SI'ers) eerst m'n saldo maar 's weggeboekt. Daarna dus wachten totdat ASN de rekening zou afsluiten en de lopende rente zou overmaken.

Inmiddels was het echter alweer de 31e van de maand (incassodag). Het toeval wil nu dat de rekening op de 31e definitief is opgeheven (ik kon op de 31e namelijk niet meer inloggen), maar dat er toch nog 250 euro is geincasseerd. Nee he...

Omdat ik ASN telefonisch bijna niet kon bereiken, heb ik mijn bank verzocht die 250 euro te storneren, en dat hebben ze ook gedaan (zelfs met valutadatum 31-10).

En wat ik al vreesde: op 4 november kreeg ik dan eindelijk de resterende rente van ASN uitbetaald, MAAR: ook de 250 euro weer retour... Die heb ik dus dubbel uitbetaald gekregen. Na een half uur aan de telefoon met ASN hebben we afgesproken dat ze een brief naar me zullen sturen met het verzoek om die 250 euro weer te betalen. Maar ik moet het nog zien... Niet dat ik die 250 euro zelf ga houden, maar dit is toch wel een voorbeeld van hoe het NIET moet. Ze hadden die incasso's toch meteen stop moeten zetten na ontvangst van mijn brief?

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 nov 2008 4:35 pm 

Geregistreerd: vr 07 nov 2008 3:52 pm
Berichten: 48
Afgelopen dinsdag een brief met een drietal verzoeken, voorzien van kopie legitimatie, naar de ASN-bank gestuurd. Donderdag zijn reeds twee van de drie verzoeken uitgevoerd. Het openstaande verzoek betreft het opheffen van een rekening. Even in de gaten houden of dit de komende dagen uitgevoerd wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 5:59 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Inmiddels slaagt ASN er in om over een standaard overboeking van een spaarrekening naar een tegenrekening al meer dan 4 dagen te doen. Tot voor kort oorheen was dat in ongeveer 2 dagen (en dat was ook al beduidend langer dan een aantal concurrenten op de markt). De verwerkingstijden van transacties lijken sinds een aantal doorgevoerde veranderingen bij het internetbankieren te zijn toegenomen. Die veranderingen waren bovendien ook geen verbeteringen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 8:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
@Pecunia
Dit geeft ongeveer ook mijn ervaring met ASN weer. Ook hebben ze naar mijn mening het veranderen van hun website en internetbankieren aangegrepen om heel terughoudend te zijn met informatie over voorwaarden, die natuurlijk net in die periode gewijzigd werden, met zelfs het achterlaten van oude niet meer kloppende informatie op webpagina's.
Dankzij hun traagheid sta ik nu rood op m'n giro, en de uitgekeerde rente heb ik vandaag gauw overgemaakt naar m'n tegenrekening; op de site stond direct al 0 aangegeven, dus met een beetje geluk is het er dinsdag, maar kan ook woensdag worden of...
Ik heb de stille hoop dat er nog eens iets verandert als er zo meer en meer aandacht aan geschonken wordt.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 11:18 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Ik heb afgelopen december vorig jaar eens 3-4 nieuwe betaalrekeningen goed naast elkaar gelegd (wo die van ASN) en de commentaren gelezen over de diverse banken hierzo omdat ik medio dit jaar ga emigreren en het eea financieel goed op de rit moet hebben en ben tot de conclusie gekomen dat Triodos Bank het beste bij mij paste. Dit ook omdat de bank waar ik de laatste 13 jaar bij was (DE ABN) mijn goedkeuring niet meer kon krijgen.

Ben ik effe blij dat ik geen rekening geopend heb bij ASN als ik al die verhalen zo lees!! Ik vind dat er wel heel wat voorwaarden gesteld worden aan die betaalrekening. Ik noem het gekschertsend wel eens een "spruitjeslucht"bank...die hele ASN.....LOL...


Johan
(a happy Triodos Banker)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 12:31 pm 

Geregistreerd: do 23 okt 2008 12:22 pm
Berichten: 24
Ik was van plan om bij ASN een betaalrekening te openen, maar ik heb in de laatste maanden 2 x via de website een vraag gesteld, en 2x niets gehoord, niet eens een bevestiging. Ik houd dus alleen maar mijn Ideaalrekening (waarvan de rente overigens ook verlaagd is naar 4,5%) en zie er dus maar van af om mijn postbankrekening,die nu helaas ING is geworden om, te zetten naar ASN. Ik ga op zoek naar iets anders!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 1:32 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
[quote="Lisanne"]Ik houd dus alleen maar mijn Ideaalrekening (waarvan de rente overigens ook verlaagd is naar 4,5%)

Dan moet je wel minimaal elke maand 50 Euro storten. Ik probeerde de maandelijkse storting op 0 te zetten vanwege de lagere rente, maar wel de rekening aan te houden (net als bij Aegon Spaarcomfort wel mogelijk is). Maar dit was niet mogelijk, dus de rekening opgezegd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 1:59 pm 
Lisanne schreef:
en zie er dus maar van af om mijn postbankrekening,die nu helaas ING is geworden om, te zetten naar ASN.


Wat is er dan m.u.v. de naam aan de Postbank rekening veranderd?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 6:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Het lijkt wel of ze meelezen want de overschrijving van de rente van gisteren staat vandaag al op m'n giro! Toch voelt het alsof het 12 dagen te lang heeft geduurd.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 6:40 pm 

Geregistreerd: do 23 okt 2008 12:22 pm
Berichten: 24
Wat is er dan m.u.v. de naam aan de Postbank rekening veranderd?[/quote]

Niets, maar ik heb slechte ervaringen met de ING bank, dus voordat de INg mentaliteit bij de Postbank gaat overheersen wil ik weg zijn....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 4:15 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
Harry schreef:
Dan moet je wel minimaal elke maand 50 Euro storten. Ik probeerde de maandelijkse storting op 0 te zetten vanwege de lagere rente, maar wel de rekening aan te houden (net als bij Aegon Spaarcomfort wel mogelijk is). Maar dit was niet mogelijk, dus de rekening opgezegd.

Je kan toch ook elke maand € 50 terug storten?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO