Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 3:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 6:57 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
Speciaal Zomeraanbod

Geachte relatie,

Speciaal zomeraanbod (voor onze bestaande/trouwe klanten): tot eind augustus bieden wij u een “conversiepremie” van 0,25% voor alle deposito’s met een looptijd van 1 jaar en langer!

Amsterdam Trade Bank N.V. verlaagt haar rentevergoeding op de ATB Internet Spaarrekening en de kortlopende ATB Internet Spaardeposito’s. Echter de bank biedt u de mogelijkheid om vanaf 20 juli a.s. t/m 31 augustus 2009 een ATB Internet Spaardeposito (met een minimum looptijd van 1 jaar) af te sluiten waarbij u een rentevergoeding ontvangt met een extra premie van 0,25% boven op de hieronder genoemde tarieven

Dit betekent dat u voor een ATB Internet Spaardeposito met een minimum looptijd van 1 jaar dan een rente van 4,00%, voor een deposito met een looptijd van 2 jaar 4,50% en voor een deposito met een looptijd van 3 jaar of langer zelfs 4,75% rente per jaar gaat ontvangen!

Rentewijziging ATB Internet Spaardeposito’s

Vanaf maandag 20 juli 2009 (exclusief “conversiepremie”)


Huidige tarieven *


Nieuwe tarieven per 20-07-2009 *

3 maanden vast
was 3,00 %
wordt 2,50 %

6 maanden vast
was3,00 %
wordt 2,50 %

9 maanden vast
was 3,00 %
wordt 2,50%

1 jaar vast
was 3,75 %
blijft 3,75 % **

2 jaar vast
was 4,25 %
blijft 4,25 % **

3 jaar vast
was 4,50 %
blijft 4,50 % **

4 jaar vast
was 4,50 %
blijft 4,50 % **

5 jaar vast
was 4,50 %
blijft 4,50 % **

** (excl. 0,25% conversiepremie t/m 31.8.2009)

Specifiek voor dit product zal de rente-afrekening maandelijks automatisch plaatsvinden op de ATB Internet Spaarrekening. Hierdoor kan de effectieve rente (het zgn. "rente-op-rente" effect) hoger uitvallen indien u de uitgekeerde rente van het deposito laat renderen op de ATB Internet Spaarrekening.

* Minimum inleg € 5.000,-. Het ATB Internet Spaardeposito is gekoppeld aan de ATB Internet Spaarrekening. Om het ATB Internet Spaardeposito te kunnen afsluiten dient de ATB Internet Spaarrekening te zijn geactiveerd. Voor de voorwaarden ATB Internet Sparen zie http://www.atbsparen.nl/voorwaarden

U bent dus slechts een paar "klikken" verwijderd van de zekerheid van een vast hoog percentage voor de gehele looptijd!

Let op! U kunt een ATB Internet Spaardeposito afsluiten tegen de nieuwe tarieven via ATB Connect vanaf maandag 20 juli 2009.

Klik hier om in te loggen en een ATB Internet Spaardeposito af te sluiten. (agenderen niet mogelijk)

Rentewijziging ATB Internet Spaarrekening

Hierbij willen wij u informeren dat Amsterdam Trade Bank N.V. besloten heeft om met ingang van maandag 20 juli 2009 de rentevergoeding op de ATB Internet Spaarrekening te wijzigen naar: 2,50% (was 3,00%)

Indien u nog vragen hierover heeft, dan kunt u telefonisch contact opnemen via ons gratis telefoonnummer 0800 - 222 5 888 (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur) of per e-mail: sparen@atbsparen.nl

Met vriendelijke groet,

Amsterdam Trade Bank N.V.

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van Amsterdam Trade Bank N.V.

© Copyright 2009 Amsterdam Trade Bank N.V.

U ontvangt deze e-mail, omdat u geregistreerd staat bij Amsterdam Trade Bank N.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 9:43 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Top actie!

Jammer genoeg heb ik bij AT bank 2 weken geleden deposito's afgesloten :cry:

Ze geven de concurrentie nu wel geweldig het nakijken. Het verschil is nu zo groot dat er wel heel veel geld naar AT zal stromen.

Het verschil met bijv. Credit Europe is maar liefst 1,25% voor looptijden van 1 tot 3 jaar.
AT heeft blijkbaar een heel andere kijk op de rentemarkt voor de komende jaren. De andere banken zien het wellicht toch te zwartgallig in voor de toekomst. Ook de laatste economische ramingen lijken erop te wijzen dat de economie snel uit het dal kan klimmen.
Depositotarieven onder de 4% voor looptijden van 3 jaar en langer is m.i. niet realistisch en zeker niet lucratief.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 11:16 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Citaat:
Jammer genoeg heb ik bij AT bank 2 weken geleden deposito's afgesloten :cry:


Me too, eind vorige week! De actie loopt tot eind augustus, misschien dan toch nog maar een deposito afsluiten..

Citaat:
Echter de bank biedt u de mogelijkheid om vanaf 20 juli a.s. t/m 31 augustus 2009 een ATB Internet Spaardeposito (met een minimum looptijd van 1 jaar) af te sluiten waarbij u een rentevergoeding ontvangt met een extra premie van 0,25% boven op de hieronder genoemde tarieven.


Betekent dit dat de rentetarieven gegarandeerd niet wijzigen voor 1 september?

Ik denk van niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 11:19 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Vandaag geld overgemaakt om morgen een deposito te openen voor 3 jaar....daar wacht ik maar mee tot maandag.

Ik had het geld maandag naar CEB geboekt voor een 10 jarig deposito voor 5,5 maar dat was dus net die dag verlaagd naar 4,75. Ik heb nog gebeld maar er was geen oplossing mogelijk. Voor 4,75 zet ik het niet 10 jaar vast dus had ik ATB besloten voor 3 jaar tegen 4,5. Prima aktie dat dat dus 4,75 wordt. In augustus valt nog een deposito vrij en dat gaat ook direct naar.....?????


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 11:21 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Citaat:
Betekent dit dat de rentetarieven gegarandeerd niet wijzigen voor 1 september?

Ik denk van niet.


Ik weet 100% zeker van wel !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 11:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Thijs schreef:
Citaat:
Betekent dit dat de rentetarieven gegarandeerd niet wijzigen voor 1 september?
Ik denk van niet.

Ik weet 100% zeker van wel !

Nou ........ dat staat er niet.
Er staat:
Speciaal zomeraanbod (voor onze bestaande/trouwe klanten): tot eind augustus bieden wij u een “conversiepremie” van 0,25% voor alle deposito’s met een looptijd van 1 jaar en langer!
ATB kan m.i. vrij de basispercentages (van nog af te sluiten deposito's) tussentijds aanpassen.
De bonus staat wél vast.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 11:40 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Spaarder1976 schreef:
Speciaal Zomeraanbod


Dit betekent dat u voor een ATB Internet Spaardeposito met een minimum looptijd van 1 jaar dan een rente van 4,00%, voor een deposito met een looptijd van 2 jaar 4,50% en voor een deposito met een looptijd van 3 jaar of langer zelfs 4,75% rente per jaar gaat ontvangen!



Mmmm. Je hebt daar een punt Paul....maar ik hoop dat bovenvermeld citaat tot 1 september overeind blijft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 11:43 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Citaat:
Echter de bank biedt u de mogelijkheid om vanaf 20 juli a.s. t/m 31 augustus 2009 een ATB Internet Spaardeposito (met een minimum looptijd van 1 jaar) af te sluiten waarbij u een rentevergoeding ontvangt met een extra premie van 0,25% boven op de hieronder genoemde tarieven.


Dit staat er. Dus het is verwarrend, want het lijkt er op dat zowel de extra premie als de "hieronder genoemde tarieven" niet wijzigen voor 1 september. Immers, dan zouden de "hieronder genoemde tarieven" gewijzigd zijn en zou de zin niet meer overeenstemmen met de nieuwe werkelijkheid.

Maar het ook geloven is punt 2.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 11:46 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Allemaal leuk en aardig met die deposito's maar van die 2,5% op de vrije rekening word ik niet blij...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2009 11:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Het woord 'conversiepremie' staat m.i. in dit geval voor: los van het basispercentage.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 12:47 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Spaarder1976 schreef:
Speciaal Zomeraanbod

Echter de bank biedt u de mogelijkheid om vanaf 20 juli a.s. t/m 31 augustus 2009 een ATB Internet Spaardeposito (met een minimum looptijd van 1 jaar) af te sluiten waarbij u een rentevergoeding ontvangt met een extra premie van 0,25% boven op de hieronder genoemde tarieven



0,25 boven de genoemde tarieven....GENOEMDE tarieven...dus dat staat toch???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 6:25 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Gistermiddag om 15:00u een deposito afgesloten voor 36 maanden tegen 4,5%... Had ik nu een paar uur gewacht tot die e-mail en dan pas maandag het deposito geopend. Ik wilde eerst bij TEB gaan met het deposito (ter spreiding), maar die gingen opeens naar 4,0% voor 36 maanden...dus maar snel vaart maken bij ATB. Te snel achteraf. :-( 's Middags doe je iets en 's avonds ligt er al een beter aanbod...geheel tegen de verwachting in. Achja, gemiddeld nog steeds 5,32% rendement op alle deposito's en rekeningen, maar dat zal langzaam gaan zakken...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 7:24 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 1:48 pm
Berichten: 76
Een vraagje. Ik heb ook enkele deposito's bij ATB, maandag weer 1 erbij :wink: . Maar wat doen jullie met de vrijgekomen rente. Laat je die staan tegen 2,5%, of boek je die meteen door naar een "betere" spaarrekening?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 8:10 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
Citaat:
Speciaal zomeraanbod (voor onze bestaande/trouwe klanten): tot eind augustus bieden wij u een “conversiepremie” van 0,25% voor alle deposito’s met een looptijd van 1 jaar en langer!


Geldt dit ook voor nieuwe klanten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 8:42 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Thijs schreef:
0,25 boven de genoemde tarieven....GENOEMDE tarieven...dus dat staat toch???

Alleen heb je m.i. geen garantie dat genoemde basistarieven tot 1 september niet zullen wijzigen (voor nog af te sluiten deposito's).
ATB gebruikt niet voor niets de term "conversiepremie" en plaatst dat woord ook nog met bijzondere leestekens.
Anders had er wel gestaan "premie".

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO