Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 7:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 9:13 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Thijs schreef:
Ik weet 100% zeker van wel !

Zojuist telefoontje gepleegd naar ATB:
Ja, de (basis)tarieven voor de deposito's kunnen tussen 20 juli en 1 september nog wijzigen.
Echter, de bonus van 0,25% staat in die periode wél vast.
M.i. toch maar goed dat je je financieel niet garant stelde voor het tussentijds niet kunnen wijzigen van de basistarieven tijdens de actieperiode. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 9:38 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Citaat:
Een vraagje. Ik heb ook enkele deposito's bij ATB, maandag weer 1 erbij . Maar wat doen jullie met de vrijgekomen rente. Laat je die staan tegen 2,5%, of boek je die meteen door naar een "betere" spaarrekening?


Of het nu om miljoenen gaat of om veel minder, in percentielen uitgedrukt is het rente-op-rente effect door het maandelijks overboeken van de vrijgekomen rente naar een bankrekening met een hoger percentage klein, vrijwel verwaarloosbaar.

Voorbeeld. Bij 10k en 5% heb je jaarlijks 500 euro rente. Het rente op rente effect is dan ongeveer 500/12*6 * 2,5%, zo'n 6 euro dus. Kan je het elders wegzetten tegen 5% dan neemt het rente op rente effect toe naar 12 euro op jaarbasis.

Het extra rendement is bij dit voorbeeld dan 0,06%.

Overigens, dit extra rendement wordt bij de huidige percentages volledig teniet gedaan door de VRH. Immers, door de maandelijkse renteuitkering worden 11 van de 12 maandrentes 1 jaar eerder belastingplichtig omdat deze voor 1 januari worden uitgekeerd. Bij jaarlijkse rente blijft het rentebedrag gereserveerd bij de bank tot 1 januari.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 2:22 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Paul209 schreef:
Thijs schreef:
Ik weet 100% zeker van wel !

M.i. toch maar goed dat je je financieel niet garant stelde voor het tussentijds niet kunnen wijzigen van de basistarieven tijdens de actieperiode. :wink:


:oops: :oops: :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 6:29 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
rogervdh schreef:
Gistermiddag om 15:00u een deposito afgesloten voor 36 maanden tegen 4,5%... Had ik nu een paar uur gewacht tot die e-mail en dan pas maandag het deposito geopend. Ik wilde eerst bij TEB gaan met het deposito (ter spreiding), maar die gingen opeens naar 4,0% voor 36 maanden...dus maar snel vaart maken bij ATB. Te snel achteraf. :-( 's Middags doe je iets en 's avonds ligt er al een beter aanbod...geheel tegen de verwachting in. Achja, gemiddeld nog steeds 5,32% rendement op alle deposito's en rekeningen, maar dat zal langzaam gaan zakken...

Nou heb ik dus ongeveer het zelfde meegemaakt gisteren:om 16:00 een 2jr.deposito afgeloten tegen 4,25% en een paar uur
later de e-mail van de zomeractie,vanaf maandag 20-07 zou ik dus 4,5% hebben gekregen.
Ik heb vandaag meteen ATB gebeld en deze situatie uitgelegd en dat ik dus ook 4,5 % wilde hebben.
De meneer aan de telefoon kon dit allemaal heel goed begrijpen maar hij had van hoger hand instructies gekregen om geen
coulance te geven.

Toen ik naar zijn leidinggevende vroeg deelde hij mee dat deze en andere "chefs"allemaal op vakantie waren,ja ja.
Hij raadde me nog wel aan een e-mail hierover te sturen naar hun om het het nogmaals aan de kaak te stellen.
Ik had van ATB meer verwacht dan alleen dit,met 100% formeel te blijven tegen trouwe klanten waar deze actie voor bedoeld schijnt te zijn.
Valt me zwaar tegen en ik heb het wel gehad met deze bank op deze manier. :evil:

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 6:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ik snap het even niet.
Je was toch tevreden met het percentage op het moment dat je 'm sloot, anders had je het niet gedaan.
Ik ga toch ook niet jammeren dat ik -achteraf gezien- voor mijn deposito's eigenlijk een langere looptijd had moeten nemen?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 6:48 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Ik had alleen wel verwacht dat ze coulance zouden hebben omdat op het moment dat ik het depostito afsloot op de website nog niets stond van die zomeractie terwijl op die dag wel de e-mails werden verstuurd hierover.
Maar goed,ik kom er wel weer overheen. :wink:

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 6:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Beetje flauwe reactie, Paul. Proberen kan toch altijd?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 6:55 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Niet zo flauw hoor.
Ik bedoelde alleen te zeggen dat men ook weleens tevreden mag zijn.
Tuurlijk, proberen dat zou ik ook doen. :wink:
Maar soms nemen gedane zaken geen keer.
Dan kan ik beter boos worden op mijzelf, dan op de zakenpartner (voor een kwart procent in dit geval).

Toch bedankt dat je mij de gelegenheid geboden hebt mij iets meer te verduidelijken.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 7:30 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Graag gedaan :mrgreen:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 7:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Daar was ik al bang voor. :mrgreen:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 9:03 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Paul209 schreef:
Dan kan ik beter boos worden op mijzelf, dan op de zakenpartner (voor een kwart procent in dit geval).

Ja maar in dit geval(om het ook nog maar wat te verduidelijken)worden de regels veranderd terwijl je het spel aan het spelen bent en dat is iets anders.
Men wist op het moment dat ik het deposito afsloot dat de zomeractie met de hogere rente zou worden ingesteld.
Men had de klanten die op do 16-07 een deposito gingen afsluiten hier op moeten attenderen!(op de site zelf)
Dat zou pas correct zijn geweest t.o.v.bestaande klanten maar dat is niet gebeurd en daarom is dit afkeuringswaardig
gedrag van de ATB.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 9:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ik voel met je mee.
Wat je nog kan proberen is een beroep te doen op de Wet kopen op afstand (bedenktijd) en de gehele transactie terug laten draaien. :wink:
Volgens mij maak je wel een kans, want ASN kent die spelregel ook (niet voor niets).
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... %20afstand

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 9:23 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Ja,dat is wel een goed idee. :lol: 8)
Nee,ik ben ook wel tevreden met 4,25% in deze tijden maar het gaat hier om de al eerder beschreven redenen.
Ik zal een bondige e-mail versturen naar de hogere regionen van ATB zodat ze hopelijk toch nog een coulance geven
aan de depo afsluiters van do 16-07 en daarmee hun goodwill tonen.

Ik heb nog even op die site gekeken(wel goed trouwens)maar bankproducten en dergelijke vallen er volgens mij niet onder.
Wordt vervolgt.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Laatst bijgewerkt door OTTA 294 op vr 17 jul 2009 9:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 9:32 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Paul209 schreef:
Ik voel met je mee.
Wat je nog kan proberen is een beroep te doen op de Wet kopen op afstand (bedenktijd) en de gehele transactie terug laten draaien. :wink:


De afkoelingsperiode van 7 dagen geldt niet voor financiële diensten, dus ik betwijfel of dit gaat lukken....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jul 2009 9:41 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
marnix schreef:
De afkoelingsperiode van 7 dagen geldt niet voor financiële diensten, dus ik betwijfel of dit gaat lukken....

Ik geloof je.
Dan over naar plan B.
Wet Oneerlijke Handelspraktijken.
Als aannemelijk is dat de gesprekspartner op dat moment op de hoogte was van de aanbieding en je die info onthouden heeft, is dat (alles even uit de losse pols) m.i. een oneerlijke handelspraktijk.
Je hebt daardoor op dat moment geen goede afweging/beslissing kunnen maken.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO