Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 2:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2014 10:37 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Bankieren bij de ING levert nogal eens ergenissen op. Vooral als het problemen betreft die na (herhaald) voorleggen aan de ING niet worden opgelost. Ik wil hier de top 10 ergernissen mbt ING gaan verzamelen. Omdat er wel meer dan 10 punten te noemen zijn, wil ik als het plaatje enigzins compleet begint te worden een poll houden om de top-10 te bepalen. Maar laten we eerst de ergernissen verzamelen.

Top 10 ergernissen:
  • 1: TBD
  • 2: TBD
  • 3: TBD
  • 4: TBD
  • 5: TBD
  • 6: TBD
  • 7: TBD
  • 8: TBD
  • 9: TBD
  • 10: TBD


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2014 10:48 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Om ING ook een kans te geven om zich te verbeteren, verschuiven we probleempunten hier naartoe als ING ze heeft opgelost.

Opgeloste problemen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2014 10:59 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
En dan nu mijn eigen lijstje:
  • De volgorde waarin series opdrachten uitgevoerd worden is niet praktisch. Dit leidt regelmatig tot geweigerde opdrachten waarbij de reden ‘saldo ontoereikend’ wordt gegeven, omdat een andere opdracht die voor voldoende saldo had moeten zorgen pas daarna werd uitgevoerd. Helaas wordt dit niet opgelost door de opdrachten in de gewenste volgorde te geven. Het is niet moeilijk om een volgorde te bedenken waarbij een hele serie opdrachten altijd in één keer goed uitgevoerd wordt:
    • Eerst alle spaaropdrachten vanàf spaarrekeningen naar betaalrekening(en)
    • Dan alle overschrijvingen tussen ING rekeningen
    • Vervolgens de overschrijvingen van betaalrekening(en) naar andere banken
    • Tot slot alle spaaropdrachten náár spaarrekeningen
  • Volgens ING worden overschrijven tussen ING rekeningen dezelfde dag nog geboekt worden als ze voor 22:00u gegeven worden. In het verleden was dat ook zo, zelfs op de minuut nauwkeurig. Nu gebeurt het echter vaak dat overschrijvingen tussen ING rekeningen die ’s avond tussen 20:00-22:00u gegeven worden pas de volgende dag worden geboekt. Spaartransacties die gegeven worden voor 22:00u worden echter wel dezelfde dag geboekt. Dit levert gemakkelijk onbewust een onrechtmatige roodstand op (zelfs op rekeningen zonder kwartaalkrediet!), waar vervolgens wel debetrente over wordt geheven. De ING vergoed dit wel als je erover klaagt, maar het probleem lijkt niet te worden aangepakt.
  • Spaaropdrachten die ’s avond worden gegeven met de volgende dag als uitvoerdatum worden toch dezelfde dag al uitgevoerd, dus een dag eerder dan gevraagd. Duidelijk een bug en bijzonder onlogisch en onpraktisch. Dit is al jaren het geval en ING lijkt zich niets van klachten aan te trekken.
  • Ik krijg af en toe debetrente aangerekent terwijl er helemaal geen roodstand is opgetreden of niet overeenkomt met het debetrentebedrag. Navraag bij de klantenservice leverde een vaag antwoord op dat dit een bug was en verband hield met transacties in het weekend. De rente werd telkens vergoed, maar het feit dat ik ubehaupt dit soort dingen moet controleren doet geen goed aan het vertrouwen. ING, zorg dat de boel op orde is!
  • Sinds de vernieuwing van Mijn ING in 2013 is het niet meer mogelijk om te ‘zoeken’ in de bij- en afschrijvingen op spaarrekeningen. Dit kan alleen nog bij betaalrekeningen. Hierdoor is het niet meer mogelijk om van spaarrekeningen een transactie-overzicht voor een zelfgekozen tijdsvak te maken. Dit was erg handig, bijvoorbeeld voor het archiveren van transacties per fiscaal jaar.
  • Laatst werd een opdracht geweigerd maar bij geweigerde opdrachten kwam te staan dat ik deze opdracht niet meer in kon trekken en dat deze ‘automatisch opnieuw uitgevoerd’ zou worden. Maar wanneer? Aangezien ik het bedrag diezelfde dag wilde overschrijven had ik geen andere keuze dan om een nieuwe overschrijving in te voeren. De oude opdracht was echter niet te verwijderen en zou bij voldoende saldo dus later gewoon nogmaals uitgevoerd zijn. Ik ben benieuwd of dit een incident was of een nieuw (onpraktisch) feature. Verzoek aan ING: Het moet altijd mogelijk zijn om een geweigerde opdracht in te trekken.
  • Zoeken op rekeningnummer versus IBAN: Als je bij Zoeken transacties zoekt met een bepaald rekeningnummer dan krijg je je de transactie naar ditzelfde rekeningnummer in IBAN format en vice versa. Aangezien het over dezelfde nummers gaat zou ik graan alle transacties zien in de gekozen periode naar/van dat rekeningnummer zowel via het klassieke als het IBAN rekening nummer.
  • Het is niet mogelijk om periodiek een bedrag van een spaarrekening naar een betaalrekening te boeken. Omgekeerd kan het wel. De knoppen zitten al in het menu. De klant mag ze alleen nu niet gebruiken. Dus moet je nu meerdere opdrachten invoeren om hetzelfde te bereiken. ING, haal deze beperking er uit!
  • Het is niet mogelijk een overboeking van spaar- naar betaalrekening in te boeken voor een groter bedrag dan er nu op de spaarrekening staat. Het is onhandig dat dit niet kan en ook nutteloos. Als het saldo tzt ontoereikend blijkt te zijn dan kan deze toch gewoon op de uitvoerdatum geweigerd worden? Verder kan ik dit met wat extra moeite gewoon omzeilen, dus het dient geen doel en is alleen maar onhandig. ING, haal deze beperking uit het systeem!
  • Op de verzendlijst pagina ontbreekt een knop om naar de Overschrijven pagina te gaan. Nu moet dat altijd via Overzicht terwijl dit een veel voorkomende actie is. Verzoek aan ING: Voeg een navigatieknop toe aan de verzendlijst pagina.
  • Met het nieuwe overschrijvingsformulier moet elke spaaropdracht direct en met een apart TAN code uitgevoerd worden. Ik begrijp niet waar dit goed voor is. Het is bijzonder vervelend dat als je een hele lijst opdrachten wilt uitvoeren, die je nu één voor één moet bevestigen met een TAN code, terwijl die voorheen allemaal in één keer konden worden gedaan. Geen verbetering dus.
  • De frequentie waarmee (delen van) de Mijn ING site niet bereikbaar zijn is behoorlijk hoog. Daarnaast werkt deze site ’s avonds vaak traag. Zeker als je nog iets net even voor 22:00 wilt regelen, dan kan dat zomaar mislukken omdat de site niet vlot meewerkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2014 11:13 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Ik had ook wat ergernissen vwb ING.
Na één telefoontje en een kort briefje behoren ze allemaal tot het verleden.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2014 12:10 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
@Jandev: Laat mij raden, je hebt je rekening bij de ING opgezegd? Ik neem aan dat je ergens anders een rekening hebt lopen? Is het daar beter dan, c.q. hebben ze geen zaken die beter zouden kunnen?

Mijn ING "ergenissen":

1. Als je een overboeking maakt krijg je een SMS van de ING. Boven een bepaald bedrag vermelde de ING in het verleden in het SMS'je ook de laatste 3 cijfers van de rekening waar je het geld naar toe boekt. Dit verkleint de kans op een man-in-the-middle-attack.
Echter ING kreeg 1 of meerdere klachten dat mensen het niet prettig vonden dat de 3 eind cijfers van de tegenrekening in de SMS vermeld stond. In snap even niet waarom, want het is onmogelijk om na te gaan wat het tegenrekening is, laat staan van wie of wat deze rekening is.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2014 9:05 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
JandeV schreef:
Ik had ook wat ergernissen vwb ING.
Na één telefoontje en een kort briefje behoren ze allemaal tot het verleden.

:lol:

Goed, zover als JandeV ben ik nog niet.

Mijn top 3 is

1.overboeking van spaar- naar betaalrekening op vandaag terwijl er de datum van morgen is ingegeven
2.de volgorde van opdrachtafhandeling waardoor betaalopdrachten helemaal niet worden uitgevoerd, wegens te weinig saldo (die volgorde zou niet eens een probleem zijn als de betaalopdrachten gewoon na 1 of 2 uur alsnog zouden worden verwerkt).
3.de storingen

Maar verder ben ik het met alle punten van dubbeltje eens.

Mogen er ook complimenten worden uitgedeeld? Bijzonder prettig dat je tot 10 uur 's avonds nog geld van-naar een ing rekening kan overboeken die ook op die dag wordt verwerkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2014 3:33 am 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Ik herken veel ergenissen.

Ook een positief puntje: Een credit card uitgave wordt realtime zichtbaar in Mijn ING viel me laatst op. En alle reseveringen (auto, benzine, hotel etc) staan er keurig met een * in.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2014 11:42 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
JandeV schreef:
Ik had ook wat ergernissen vwb ING.
Na één telefoontje en een kort briefje behoren ze allemaal tot het verleden.

Kun je toelichten welke dingen dat waren?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2014 5:50 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Citaat:
Website van het Jaar 2014
ING is genomineerd voor de ‘Website van het Jaar’ verkiezing 2014. Bent u tevreden over ING.nl? Stem voor 7 november 2014 op uw favoriete website en maak kans op mooie prijzen. Meer informatie
:lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2014 8:46 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Een van mijn ergernissen is dat niet alle incasso's zichtbaar zijn in Mijn ING.
Dus wel gewoon bij de afschrijvingen maar niet in het incasso-overzicht.
Ik heb hier al diverse keren over gebeld maar tot op heden is dit nog niet opgelost.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014 3:04 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Sinds een paar maanden heeft ING het script voor het inloggen veranderd waardoor mijn password manager Roboform niet meer werkt.
Telefonisch en schriftelijk overleg heeft niet geholpen.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014 3:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Droppie schreef:
Sinds een paar maanden heeft ING het script voor het inloggen veranderd waardoor mijn password manager Roboform niet meer werkt.
Telefonisch en schriftelijk overleg heeft niet geholpen.


De vraag is of en in hoeverre dit verwijtbaar is. Er zijn vast veel meer van dit soort programmaatjes in omloop.
En heeft het prioriteit dat die dingen allemaal compatibel zijn met ING? Me dunkt dat veiligheidsaspecten hoger op de ladder staan.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014 7:07 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
obligataire schreef:
De vraag is of en in hoeverre dit verwijtbaar is. Er zijn vast veel meer van dit soort programmaatjes in omloop.
En heeft het prioriteit dat die dingen allemaal compatibel zijn met ING? Me dunkt dat veiligheidsaspecten hoger op de ladder staan.

Maar een indringer heeft nog altijd een TAN code nodig om een transactie uit te voeren.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2014 10:36 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Mijn ergernis is dat ING -zelfs na inloggen- Unica (IBM) laat meekijken tijdens telebankieren t.b.v. marketingdoeleinden.
Zeer onfatsoenlijk en getuigt m.i. van zwaar maling hebben aan de privacy van de klanten.

Overigens zijn er meer banken die informatie over het doen en laten van haar klanten op deze manier aan derden ter beschikking stellen.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn ING ergernissen
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2014 12:09 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Interessant. Ik was me daar niet bewust van. Hoe weet je dat?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO