Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 1:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Citaat:
Geachte klant,

Het einde van het jaar nadert. Graag informeren wij u over enkele zaken die van belang zijn rondom uw Internet Spaarrekening.

Verhoging garantielimiet:
Per 31 december wordt de garantielimiet van uw Internet Spaarrekening verhoogd tot 85.000 Britse pond. Uitgaande van de wisselkoers van december 2010 is dit ongeveer gelijk aan 100.000 euro. Deze verhoging heeft te maken met de Europese harmonisatie van depositogarantiestelsels. Meer informatie vindt u op onze website.

Belastingaangifte 2010:
Uw fiscaal overzicht, dat u nodig heeft voor uw belastingaangifte, is beschikbaar vanaf 15 januari. U kunt het overzicht vinden door in te loggen op internetbankieren en vervolgens te klikken op 'Rekeningafschrift'.

Rentebijschrijving:
De rente die u in 2010 opgebouwd heeft, zal op 31 december op uw Internet Spaarrekening worden bijgeschreven.

Rentewijziging:
Vanaf 30 december geldt een spaarrente van 2,4%. Deze rente wordt vergoed over uw gehele spaarsaldo.

Bereikbaarheid Bank of Scotland:
In verband met de jaarafsluiting is Bank of Scotland op 31 december telefonisch niet bereikbaar. Uiteraard kunt u die dag wel gewoon geld storten of opnemen. Uw opdrachten worden op de volgende werkdag verwerkt. Mocht u vragen hebben naar aanleiding van dit bericht, neemt u dan contact met ons op via e-mail (klantenservice.sparen@bankofscotland.nl) of telefonisch (020-200 83 88).

Bank of Scotland wenst u alvast een zeer voorspoedig 2011!

Met vriendelijke groet,
Bank of Scotland
Spaar Service Desk

Bank of Scotland
T.a.v. Spaar Service Desk
Postbus 93020
1090 BA AMSTERDAM

Correspondentieadres:
Antwoordnummer 39115
1090 WC AMSTERDAM

Telefoon: 020 200 83 88
Fax: 020 563 28 86
E-mail: klantenservice.sparen@bankofscotland.nl
Web: http://www.bankofscotland.nl

U kunt ons telefonisch bereiken van maandag t/m vrijdag van 09.00-18.00 uur.

Deze informatie en andere door Bank of Scotland te verstrekken mondelinge, schriftelijke of elektronische informatie is algemeen van aard en kan op geen enkele wijze worden beschouwd als een tot u gericht persoonlijk advies. U bent zelf verantwoordelijk voor uw keuze en het gebruik van de informatie.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 3:40 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Buitenlandse garantie weerhoudt mij ervan, net als bij IceSave en Argenta, een rekening te openen.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 10:53 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 18 sep 2007 9:06 am
Berichten: 68
Buitenlandse garantie weerhield mij er niet van. Vandaar destijds een IJslandse rekening (binnen garantiestelsel-niveau) en nu deze Engelse. Engeland zie ik niet failliet gaan.
Het lokkertje van die paar tientjes vond ik wel een leuk gebaar, maar het renteniveau is bepalend. Vandaar de storting van enkele maanden geleden. Laatst heb ik die paar tientjes nog niet bijgeschreven gezien, de aangekondigde informatie omlaag te gaan in rente geeft mij vooral een prikkel om weer te gaan wieberen. Dat deed ik laatst ook met Moneyou. In twee berichten vlak achter elkaar werd eerst rente verlaagd en daarna nieuwe stortingen beloond met een boekenbon. Leuk bedacht, maar voor mij de reden om m'n saldo daar te halveren. Ik hoef niet gepaaid te worden met cadeautjes, spaarders gaan voor rente.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 11:25 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Jammer voor je, dat je die paar tientjes nog niet hebt gezien. Maar dat geldt niet voor iedereen.
Fijn dat je met ons deelt waar je geld weghaalt, toch geef ik er de voorkeur aan dat je aangeeft waar het dan, volgens jou, beter staat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 1:01 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Bank of Scotland is erg aan het wiebelen met de rente.
Mochten ze nog lager gaan dan ben ik er snel weer weg.
Dat inloggen met die veiligheidsvragen vind ik best wel omslachtig.

Rekening historie (afschrift) geeft totaal geen informatie over rekeningnr. en naam waar van af of op gestort wordt.
Bij belasting controlle kun je hier niets mee aantonen.
Deze rekening lijkt mij een walhalla voor sjoemelaars. Onze toezichthouders slapen gewoon door.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 2:41 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
vsr schreef:
Laatst heb ik die paar tientjes nog niet bijgeschreven gezien, ..

De 30 euro bonus die mij beloofd was hebben ze onmiddelijk bijgeschreven toen ik na lang wachten eens een mailtje hierover heb gestuurd. Wel een vreemde gang van zaken natuurlijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 5:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Volgens de site kon het tot 30 dagen duren (ze controleren je saldo). Bij mij werd het na ca 1 week al bijgeschreven als ik me goed herinner. Tot nu toe tevreden met deze rekening.

Ik denk dat Engeland best wel failliet kan, maar als indien dat het geval is heb ik denk ik wel een groter probleem dan het terugkrijgen van de inleg op deze rekening. Ik vermoed dat dan heel Europa wel onderuit is. Zo niet, dan vind ik Engeland een stuk dichterbij dan IJsland. Vandaar dat ik deze wel heb aangedurfd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 11:15 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Ik heb vandaag mijn Bank of Scotland rekening maar opgeheven.
Ze hebben de beveiliging zo moeilijk gemaakt, dat zelfs de klant er niet meer in komt :roll:
Elke keer als ik probeer in te loggen weigert hij de antwoorden op de gestelde veiligheidsvragen en na 3x fout is de rekening weer geblokkeerd.
Helpdesk legt de schuld bij mij neer, dat ik wel het verkeerde getypt zou hebben, maar na 3x een geblokkeerde rekening let ik echt wel op, wat ik als antwoord op de vragen instel. Toen de rekening daarna nog 2x blokkeerde was het duidelijk. Wegwezen. Een bank waar je niet bij je geld kunt daar heb je niets aan.

Dus.... door de niet werkende software van Bank of Scotland verliezen ze klanten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 11:27 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ze hebben 2 series van vragen/antwoorden. Voor inloggen via internet en voor telefonisch contact. Waarom makkelijk maken als het moeilijk kan.
Ik kon net zonder problemen inloggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 dec 2010 8:30 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Als ik dit zo lees, dan ben ik blij dat ik niet gekozen heb voor deze spaarrekening.
Ik zou er sowieso niet voor gekozen hebben vanwege het Engelse garantiestelsel.
Naar nu blijkt hebben ze dus ook een omslachtige manier van inloggen, die dan ook nog niet eens naar behoren werkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 dec 2010 11:53 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik kan ook wel wat voordelen noemen.

-Je kunt zelf een inlognaam kiezen (dat kan niet altijd!)
-Je hebt geen inlogapparaatje nodig
-gevolg is dat je vanaf iedere PC makkelijk inlogt zonder hulpmiddelen zoals een lijst (dat vind ik ook tijdrovend, want waar ligt dat ding ook al weer).

Die extra vraag vind ik niet zo bezwarend, ten eerste omdat die vragen eenduidig zijn ingesteld (kan ik me niet in vergissen) en omdat het ook voor een extra stukje veiligheid zorgt.
Zo heeft iedere bank wel iets. Belangrijkste is a. de veiligheid en b. het rendement.
Wat veiligheid betreft lijkt me Engeland niet bepaald het eerste land waar je je zorgen over zou moeten maken. En mocht dat toch nog gebeuren, een overboeking is gauw gedaan 8)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 dec 2010 12:22 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Ze bleven maar om een eerste storting vragen nadat de rekening al lang geopend was. En zelfs nadat hij alweer gesloten was, bleef ik mails krigen die aandrongen op activering.
Klachten leverden als antwoord op: dat komt door het computerprogramma. Maakte geen erg professionel indruk, dus ik blijf hier maar even weg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 dec 2010 7:30 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
obligataire schreef:
Ik kan ook wel wat voordelen noemen.

-Je kunt zelf een inlognaam kiezen (dat kan niet altijd!)
-Je hebt geen inlogapparaatje nodig
-gevolg is dat je vanaf iedere PC makkelijk inlogt zonder hulpmiddelen zoals een lijst (dat vind ik ook tijdrovend, want waar ligt dat ding ook al weer).

Die extra vraag vind ik niet zo bezwarend, ten eerste omdat die vragen eenduidig zijn ingesteld (kan ik me niet in vergissen) en omdat het ook voor een extra stukje veiligheid zorgt.
Zo heeft iedere bank wel iets. Belangrijkste is a. de veiligheid en b. het rendement.
Wat veiligheid betreft lijkt me Engeland niet bepaald het eerste land waar je je zorgen over zou moeten maken. En mocht dat toch nog gebeuren, een overboeking is gauw gedaan 8)


De meeste spaarbanken hebben geen inlogapparaatje nodig.
Fijn dat je er tevreden mee bent, maar bij mij werkte het inloggen dus elke keer niet, waardoor ik 1) niet bij mijn geld kon en 2) elke keer weer de helpdesk moest bellen.
Ook je loginnaam kiezen kan gelukkig bij meer banken, zoals bij ING en de Leaseplan Bank


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 9:15 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Enige tijd geleden had ik plotseling problemen met inloggen bij BoS met de browser Opera die ik gebruik. Na een hoop trial & error (zonder de 3x te overschrijden) ben ik met IE gaan aanloggen en dat werkte wel... het heeft echter wel gewerkt met Opera (toen ik de rekening opende en de eerste keren test heen en weer boeking).

Nu was het inmiddels al weer 6 weken geleden, en na de opmerking van Dyna gelijk ook maar weer eens geprobeerd. Na het inloggen in IE krijg ik de eerste vraag voorgeschoteld en die ik juist kan beantwoorden (kan niet missen :wink: ) en... inderdaad kom ik ook niet meer verder!

Dit is erg vreemd, heb na opening rekening zeer geregeld aangemeld en behalve het browser probleem verder nooit problemen ondervonden. Geen idee waarom de één wel en de ander geen problemen heeft, maar ook ik zal hierover moeten gaan bellen en daar ben ik niet blij mee.

Mmm inmiddels geblokkeerd ook nog en op oudejaarsdag kan je ze niet bellen :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 10:10 pm 

Geregistreerd: zo 26 okt 2008 2:04 pm
Berichten: 14
groentje schreef:
Enige tijd geleden had ik plotseling problemen met inloggen bij BoS met de browser Opera die ik gebruik. Na een hoop trial & error (zonder de 3x te overschrijden) ben ik met IE gaan aanloggen en dat werkte wel... het heeft echter wel gewerkt met Opera (toen ik de rekening opende en de eerste keren test heen en weer boeking).


Ik gebruik ook Opera en 'vroeger' had ik ook geen probleem met inloggen, sinds kort echter wel. Ik heb gemerkt dat als ik na intypen van het wachtwoord of antwoord op beveiligingsvraag op enter toets, ik een error krijg of de melding van foutief wachtwoord/antwoord. Bij gebruik van de muis en knop gaat het (vreemd genoeg) wel altijd goed.
Wellicht dat er in het formulier iets verkeerd.

Btw: zie ik nu al dat de rente is bijgeschreven :shock: boekdatum 30-12 / valutadatum 31-12. Dat is wel heel vlot (en voorbarig).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO