@Vincent...Dat is dus waarom de DSB dus "gratis"is...er zijn mi teveel beperkingen. Bij ARgenta NL zie je dat dus ook. Je kunt ook daar GEEN overboekingen doen naar het buitenland. Voor mij een reden om ook deze rekening af te sluiten binnenkort...want ik kan er niks meer mee. Als je nooit in het buitenalnd komt en nooit buitenland overboekingen doet....zijn deze rekeningen prima....maar voor mij. dus niet.
Wil je en echte complete betaalrekening zonder mitsen en maaren...die verder gratis of zeer goedkoop is kom je toch al snel bij Triodos bank terrecht. (eerste jaar gratis daarna 13,50/jaar voor wereldpas)
De ASN betaalrekening heeft voor mij persoonlijk ook teveel beperkingen. het hoeft voor mij NIET helemaal gratis...ik wel best wat betalen mits daar een bepaalde graad van gebruik voor staat. wat heb ik er immers aan als ik geen buitenland overboekingen kan doen...of dat als er allerlei vreemde beperkingen zijn tav geld pinnen??
Om maar eens iets te noemen.
Je zult voor opening van ELKE rekening bij een Duitse bank minimaal een keer naar Duitsland moeten. veel online banken werken met het concept dat je je moet identificieren bij een Duits "Postamt"; daar wordt dus door een Postamt medewerker je indentiteit gecontroleerd. Als je dus veraf van de D grens woont kan ik me voorstellen dat je dat niet snel gaat doen.
Ik ga dus ook niet naar de DHB Bank in Amsterdam/Den Haag of Rotterdam om daar effe een betaalrekening te openen.....

het is me nl te ver vanuit mijn woonplaats. Buiten het feit dat je zo weer een paar uur kwijt bent met op-en af rijden. Zeker met dit barre weer.
Johan