Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 9:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2009 7:41 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Ik kreeg net een brief dat de ING-easy card wordt overgeheveld naar International Card services.

Nieuwe klanten van konden deze kaart al een poosje niet meer aanvragen. Ik denk dat de ING-classic & platinum gewoon bij ING blijven.

Persoonlijk vindt ik dit erg jammer.
Het belangrijkste nadeel van de nieuwe voorwaarden vindt is dat de kosten voor betalen in niet eurolanden veranderen.
Voordeel = aankoop verz. 180 dagen ipv 90 dagen.

Ik vond juist de ING kaart zo prettig omdat ik geen pin hoefde te gebruiken bij een betaling. de pin had je alleen nodig als je geld uit de muur wilde hebben. de nieuwe kaart heeft een chip. dus voortaan nog een extra pincode onthouden (al is het wel veiliger zegt men) :?

Voor mij een mooi moment om even alles op een rijtje te gaan zetten deze maand. Helaas heb er deze maand weinig tijd voor.. mar ut is net ours.... :roll:

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2009 8:26 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Mijn ervaring met ICS (ik heb de ANWB Visa card en dat loopt via ICS) is dat je zelf je pincode mag kiezen. Dat scheelt weer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2009 8:56 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
@baskruit
Krijg jij ook de maandoverzichten schriftelijk en kan je ook alles online beheren, of moet je voor die combi extra betalen.

Toch wel vreemd. de voorwaarden van de easy-card worden gelijk getrokken aan die van de anwb. Enige verschil is nog waarschijnlijk:
- de jaarpremie van 10 euro verschilt van die van de ANWB (11,50), bovendien hoef je niet verplicht lid te zijn van ANWB.

Waar ik overigens wel naar benieuwd ben, of deze kaart in de toekomst door nieuwe klanten is aan te vragen. Als dat zo is wordt het de goedkoopste ICS kaart volgens mij. (behalve dan kaarten die het eerste jaar gratis zijn)


Ps. ik ben allang blij dat de card niet wordt overgeheveld naar lasercard :wink:

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2009 9:47 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Vincent schreef:
@baskruit
Krijg jij ook de maandoverzichten schriftelijk en kan je ook alles online beheren, of moet je voor die combi extra betalen.

Goeie vraag. Ik heb nog maar kort geleden het online beheren geactiveerd. Geen idee eigenlijk of ik nog de schriftelijke overzichten krijg.
Citaat:
Toch wel vreemd. de voorwaarden van de easy-card worden gelijk getrokken aan die van de anwb. Enige verschil is nog waarschijnlijk:
- de jaarpremie van 10 euro verschilt van die van de ANWB (11,50), bovendien hoef je niet verplicht lid te zijn van ANWB.

Waar ik overigens wel naar benieuwd ben, of deze kaart in de toekomst door nieuwe klanten is aan te vragen. Als dat zo is wordt het de goedkoopste ICS kaart volgens mij. (behalve dan kaarten die het eerste jaar gratis zijn)


Ps. ik ben allang blij dat de card niet wordt overgeheveld naar lasercard :wink:

Ik heb getwijfeld tussen de ANWB kaart en de ING Easy maar ik kreeg bij aanmelding het eerste jaar gratis gebruik plus een saldo van 12,50. Dat was mij die 1,50 per jaar extra wel waard. :-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 1:17 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
baskruit schreef:
Mijn ervaring met ICS (ik heb de ANWB Visa card en dat loopt via ICS) is dat je zelf je pincode mag kiezen. Dat scheelt weer.


Klopt...bij de "echte" Visa mocht ik ook kiezen. je moet dan een vast telefoonnummer bellen en via een menu kun je zelf je 4 cijferige pincode bepalen.
Papieren afschriften krijg ik niet want ik heb alles online lopen...dus ik kan het uitprinten als ik dat wil.

Die Visa card is trouwens het eerste jaar gratis, daarna betaal ik 36,50 per jaar...dus of ik hem nog lang houdt weet ik niet want ik heb immers ook de geheel gratis VISA card van de Duitse DKB Bank. (ook online afschriften)
Dus waarom zou ik er nog voor blijven betalen dan?

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 1:24 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
baskruit schreef:
eerste jaar gratis gebruik plus een saldo van 12,50. Dat was mij die 1,50 per jaar extra wel waard. :-)

ING-easy was ook 1jaar gratis. 12,50 is idd intresanter dan 1,50 per jaar, mits je binnen de eurolanden blijft. De omrekenkosten naar andere valuta was 1% bij ING en bij ICS is dat 1,85 %.

Nog een vraag: Wat is het voordeel van online beheren ten opzichte van de papieren versie? Behalve dat ik op elk gewenst moment kan controleren wat ik nog kan uitgeven.

@johan
DKB heb ik ook over getwijfeld. Helaas woon ik niet dicht bij de duitse grens en kan ik via DSB geen directe transactie doen naar duitsland, voorlopig weerhoud mij dat nog even. Overigens ik verwacht wel dat op termijn DSB ook buitenlandse transacties kan gaan doen, dit kan nog wel enkele jaren gaan duren...
(Deze verwachting baseer ik op een telefoongeprek met een medewerker ergens vorig jaar; de DSB-medewerkster zei: "Nee helaas kunt u dat bij ons NOG NIET", er is dus hoop.)

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 3:15 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
@Vincent...Dat is dus waarom de DSB dus "gratis"is...er zijn mi teveel beperkingen. Bij ARgenta NL zie je dat dus ook. Je kunt ook daar GEEN overboekingen doen naar het buitenland. Voor mij een reden om ook deze rekening af te sluiten binnenkort...want ik kan er niks meer mee. Als je nooit in het buitenalnd komt en nooit buitenland overboekingen doet....zijn deze rekeningen prima....maar voor mij. dus niet.

Wil je en echte complete betaalrekening zonder mitsen en maaren...die verder gratis of zeer goedkoop is kom je toch al snel bij Triodos bank terrecht. (eerste jaar gratis daarna 13,50/jaar voor wereldpas)
De ASN betaalrekening heeft voor mij persoonlijk ook teveel beperkingen. het hoeft voor mij NIET helemaal gratis...ik wel best wat betalen mits daar een bepaalde graad van gebruik voor staat. wat heb ik er immers aan als ik geen buitenland overboekingen kan doen...of dat als er allerlei vreemde beperkingen zijn tav geld pinnen??
Om maar eens iets te noemen.

Je zult voor opening van ELKE rekening bij een Duitse bank minimaal een keer naar Duitsland moeten. veel online banken werken met het concept dat je je moet identificieren bij een Duits "Postamt"; daar wordt dus door een Postamt medewerker je indentiteit gecontroleerd. Als je dus veraf van de D grens woont kan ik me voorstellen dat je dat niet snel gaat doen.

Ik ga dus ook niet naar de DHB Bank in Amsterdam/Den Haag of Rotterdam om daar effe een betaalrekening te openen.....;-) het is me nl te ver vanuit mijn woonplaats. Buiten het feit dat je zo weer een paar uur kwijt bent met op-en af rijden. Zeker met dit barre weer.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 6:00 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
bedankt Johan.
Voor ieder wat wils. Ik heb buitenland betalingen hooguit 1keer per jaar nodig, meestal los ik dat even via een familielid op als het niet via de creditcard kan. :wink:

Overigens wel een goede regeling dat je langs moet om te identificeren, zolang dat maar 1 keer gebeurt is dat niet erg. Bij de rabo moet je als je verhuist van vestiging je ook identiviseren. dat vond ik wel heel vervelend.

Maar goed terug naar het onderwerp!...
Als er meer mensen met een ING-easy rondlopen laat dan weten wat je doet.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 2:57 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Vreemde zet... waarom zou ING afstand nemen van haar klanten?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 9:40 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 feb 2008 10:11 pm
Berichten: 80
Ik heb ook een ING-Easy Card maar heb nog niets gehoord. Ik zag al wel een hele tijd dat deze card verdwenen was op de site van ING Cards.
Waarschijnlijk krijg je pas een brief als de vervaldatum van je card nabij is.


Vraagje aan Vincent: Wat kreeg je voor aanbieding, een Visa of Mastercard ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 2:47 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
@Father Ted

Het was geen aanbieding, maar een mededeling. Alle ING-easy leden worden overgeheveld naar "ISCcards" (dacht ik me te herinneren). ING wil de goedkope creditcard niet meenemen bij het samengaan met de Postbank. Ik denk dat men gewoon te weinig winst maakt op de ING-easy cards, of dat het niet in hun nieuwe strategie past...
Deze maand zou er meer informatie worden toegestuurd en binnenkort waarschijnlijk ook een nieuwe kaart. er veranderd niet zo heel veel. Als je wilt weten wat de nieuwe voorwaarden zijn, dan kan je denk ik het beste de voorwaarden van de ANWB mastercard erbij pakken, volgens mij is dat namelijk de zelfde kaart. Lees de bovenstaande berichten ook nog eens door als je dat nog niet gedaan hebt, dan zal het een en ander duidelijk genoeg zijn. De enige mogelijkheid om bij ING te blijven was om over te gaan op de dure c-cards. Das niet een optie voor mij ;) !

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 3:05 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 feb 2008 10:11 pm
Berichten: 80
Dank je Vincent. Ik denk dat ik maar de ANWB card ga aanvragen. Heb ik in het verleden ook goede ervaringen mee gehad. Zal van de week meteen de ING card opzeggen, beviel toch al niet zo. Veel gezeur om mijn limiet wat te verhogen, kosten bereken terwijl het eerste jaar voor mij gratis zou zijn enz enz...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 3:17 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
@Father Ted

Ik raad je aan om nog even te wachten tot je bericht hebt van ISCcards. De voorwaarden van de nieuwe kaart zijn gelijk aan die van de ANWB, alleen de kaart kost 10 euro per jaar ipv 11,50 :idea:

PS. de ANWB kaart is ook van ISCcards.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2009 1:55 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Wel vreemd dat sommige klanten blijkbaar hier al een maand geleden een brief over kregen terwijl anderen (waaronder ikzelf) helemaal niets van hebben ontvangen.

Ik snap weinig van deze actie. Wat heeft het nou voor nut om klanten af te stoten?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ING-card easy stopt
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2009 10:34 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Ik heb ook niks ontvangen, sterker nog... eind vorig jaar nog een nieuwe Easy card gekregen omdat de oude verlopen was.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO