Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 10:29 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Er zijn al een aantal banken waarbij je max. € 250,= kunt opnemen bij een geldautomaat per dag, omdat je altijd van de automaat van een "andere" bank gebruik moet maken.

Per 1 juli kan je met een Triodosbankpas gebruik maken van de Rabobank automaten en hier kan je dan max. € 1.500,= per dag contact opnemen. Ook is het dan mogelijk meerdere opnames op 1 dag te doen (maximaal acht) bij een geldautomaat van Rabobank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2009 11:20 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Contant opnemen nog daaran toe...maarw aar kan je bij triodos cash storten????????

kan dat ook via de Rabobank???

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 12:07 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
@Groentje
Hoe kom je aan juli?
In de documentatie op de website lees ik daar niets over.

Mij lijkt een betaalrekening bij Triodos wel wat.
Voornamelijk vanwege die kasopname mogelijkheid
Voor kasopnames groter dan 250 euro misbruik ik ABN momenteel nog.
Alles van ABN kan dan mooi de deur uit, want die beginnen voor bijna alles te rekenen.

Overigens, een aanmeldingsbon uit de folder op de website geeft recht op 1 jaar gratis betaalpas zag ik.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 2:19 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Paul, het stond in het Triodos krantje dat dit per 1 juli zo is. Op de website staat het wel genoemd (zonder datum) onder "betaalpas". http://www.triodos.nl/nl/personal_banki ... 21/198250/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 4:35 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Ik neem ook een rekening bij Triodos, vooral vanwege het gratis pinnen in het buitenland. Jammer dat ze geen creditcard hebben, anders was ik helemaal om. :wink:

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 9:12 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
@Groentje
Zo ik het lees op http://www.triodos.nl/nl/static/pdf/Tri ... r_2008.pdf pagina 2, is dat gastgebruik -met verhoogde opname mogelijkheid bij Rabo- al sinds juli 2008 mogelijk.
Misverstand mijnerzijds misschien, maar ik dacht dat je a.s. juli bedoelde.
Maakt verder niets uit, ik ga zeker werk maken van Triodos.
Ik zie daar voldoende mogelijkheden.

@Krentenweger
Waarom perse een creditcard van of via Triodos?
Een CC is overal verkrijgbaar.
Afschrijving van kosten en aflossingen zijn vrijwel altijd te koppelen aan een (tegen)betaalrekening bij iedere willekeurige bank.
Aanbod, concurrentie, wel of geen verzekering van aangekochte goederen en welkomstgeschenken bij CC's in overvloed.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 2:09 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Waarom ik een creditcard van Triodos zou willen is omdat ik in het buitenland woon en dus beperkte mogelijkheden heb voor wat betreft bank- en spaarrekeningen en creditcards. Nu houdt ik de Postbankrekening aan vanwege de creditcard en de mogelijkheid van krediet. De Triodosbank geeft aan niet ingezetenen geen kredietfaciliteiten.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 3:00 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Paul209 schreef:
@Groentje
Misverstand mijnerzijds misschien, maar ik dacht dat je a.s. juli bedoelde.

Je hebt gelijk, ik had dat duidelijker moeten schrijven. Hoe dan ook is het een prettige deal voor de klanten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 6:09 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
krentenweger schreef:
Waarom ik een creditcard van Triodos zou willen is omdat ik in het buitenland woon en dus beperkte mogelijkheden heb voor wat betreft bank- en spaarrekeningen en creditcards. Nu houdt ik de Postbankrekening aan vanwege de creditcard en de mogelijkheid van krediet. De Triodosbank geeft aan niet ingezetenen geen kredietfaciliteiten.


@Krentenweger: je zou eens de advanzia bank kunnen proberen vwb de kredietfunktie annex kredietkaart. Die doen dat volgens mij ook aan niet ingezetenen. Volgens mij hebben ze ook een kredietkaart,zeker weten doe ik dat echter niet.

Ik weet niet hoever je van Duitsland afwoont...maar de DKB heeft ook een gratis girorekening (met betaalkaart) met dito gratis krediet (visa) kaart. De DKB accepteert ook niet ingezetenen van Duitsland.

Volgens mij als je regelmatig inkomen krijgt en dit laat storten op een triodos rekening kun je wel als niet-ingezetenene krediet krijgen bij hen. heb je daar al eens over gebeld met de servicedesk?

Maar goed als je happy bent bij de PB waarom zou je dan veranderen?

het is idd schrijnend dat veel banken aan niet-ingezetenenen van NL GEEN rekening willen toekennen (zelfs spaarbanken!)....voorbeelden te over dacht ik zo. Als ik later dit jaar ga emigreren krijg ik er ook mee te maken...dat is waarom ik nu al het eea aan het regelen ben.
Ander bijkomend probeem is dat als er OOIT iets gebeurd met de Digipass...en je moet een nieuwe hebben...moeten ze die aangetekend opsturen....anders gaat het geheid mis...en zit ik wekenlang zonder digipass:-( Maar da's weer een ander verhaal.

succes


Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 4:08 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
@johandevri. Als je gaat emigreren is het goed om twee of meer pinpassen te hebben van internet bankrekeningen,zodat je geld over en weer kan boeken. Het komt nogal eens voor dat een pinpas defekt raakt en het kan heeel lang duren voordat je een nieuwe hebt (per post aanvraag indienen, behandelingstijd, per post toezenden van de pas). Ik zit op meer dan 11 uur vliegen van NL af dus ff bij de DKB langsgaan zit er niet in. Het is inderdaad zo dat het merendeel van de (spaar)banken geen rekening willen open(houden) voor Nederlandse ingezetenen, waarom is mij niet duidelijk. Bijzonder vervelkend, maar de banken zijn hier autonoom in.

Ik blijf mijn Postbank rekening aanhouden en heb inmiddels een Tridosrekening aangevraagd (begin december al, maar het duurt soms een maand of langer voordat ik post ontvang).

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 4:16 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
OFFTOPIC
@krentenweger:Komt je post vanuit NL wel normaal aan?...of moet je het laten versturen via aangetekend of zo?
In mijn geval moet alles aangetekend gaan...zelfs een gewone normale standaard brief van < 20 gram...diep triest...maar helaas realiteit. We hebben het al een paar keer uitgeprobeerd dus ik weet er alles van.Laat staan grotere (zwaardere) enveloppen waar een digipass of een betaalkaart in zitten...:-(
De meeste postzendingen uit Europa worden open gemaakt door duane of door postmedewerkers zelf. het fatsoen om het daarna dicht te plakken en door te sturen heeft men (nog) niet...Zoiets kunnen wij ons in NL bijna niet voorstellen maar is helaas in Paraguay aan de orde van de dag. men hoopt zodeonde dus contant geld te vinden in de poststukken......! Dat is wel het laatste wat ik zou doen...contant geld opsturen naar zo'n land.

Zeer vervelend allemaal en het werkt ook nog kosten verhogend want zoals je weet is vanuit NL het versturen van aangetekende post NIET gratis.


Johan


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO