Toevallig zag ik dit op de website van de Abn Amro bank staan zie:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/internet-en-mobiel/internet-bankieren/inloggen/index.html.
Nou vond ik het wel handig om op mijn vaste PC met een E.dentifier te kunnen inloggen op hun website. Maar zoals ik het begrijp voldoet dit blijkbaar niet meer aan de huidige veiligheidseisen ( blijkbaar is fraude via een app via een smartphone niet mogelijk ).
Nou heb ik een smartphone dus ik kan met een QR code met mijn mobiele telefoon inloggen, maar het idee als mijn telefoon om een of andere reden niet bruikbaar is ( zeg diefstal of kapot ) gaf mij toch een goed gevoel dat ik ook op een andere manier bij mijn bank en spaarrekening kon komen bij de Abn Amro bank.
Steeds ingewikkelder voor mensen die niet met de nieuwste technologie willen of kunnen werken. Je hebt dan blijkbaar voor 10 euro een security key nodig die als USB stick in je computer gestoken wordt om in te kunnen loggen. Hoe bedenk je het, de E.dentifier die ik al vele jaren gebruik heeft nog nooit enig probleem veroorzaakt.
Ik heb momenteel toch het gevoel dat de grootbanken niet meer klantvriendelijk zijn. Toevallig was ik dit weekend in Amersfoort waar ik mijn auto parkeerde vlakbij een Abn Amro filiaal aan de stadsring in Amersfoort. Dat is het filiaal waar ik persoonlijk heen zou moeten , op 20 km afstand van mijn woning, als ik problemen zou hebben en persoonlijk te woord wil komen te staan door een bankmedewerker.
Dan vindt ik de benadering van de ASN bank een verademing, daar heb ik dit jaar net een bank en spaarrekening geopend. Die hebben momenteel in mijn woning een filiaal.