Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 10:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 10:45 am 

Geregistreerd: vr 23 sep 2011 10:43 am
Berichten: 2
Hieronder een paar voorbeelden van recente gevallen.... en ik zou zo een hele pagina vol kunnen schrijven...

Voordat Fortis erbij kwam was het een bank om trots op te zijn maar sinds de Belgen onderdeel zijn geworden van deze staatsbank kunnen ze niet meer veel goed doen.
Om een paar voorbeelden te noemen:
- Overzetten hoofdelijke aansprakelijkheid zo lang vertraagd dat het niet meer mogelijk was. Kleine zelfstandigen kunnen immers geen geld lenen bij de Bank...tenzij je natuurlijk 3 jaar historie kan laten zien. Hier ook helemaal geen oog voor het onderhavige geval. In het huis zit bijna 200K eigen vermogen dus voor een bank bijna geen risico voor een 350K hypotheek.
- Verlenging van de hypotheek gaat tegen de hoogste Fortis rente die op geen site te vinden is. En natuurlijk doen we als bank niet aan 2 sporen beleid.
- opheffen van de rekening lukt niet omdat er elke maand een contributie betaald moet worden voor een rekening dit opgeheven is. En juist daarom wou ik ook van die rekening af...
Zeg het maar!

Wanneer gaan de banken zich weer bezighouden met waarvoor ze ooit bedoeld waren? Laten we hopen dat de crises de banken weer terugbrengt naar de kern activiteit waarvoor ze ooit bedoeld waren.

Groeten,
H Ploeger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 1:02 pm 
Om te ervaren hoe klantvriedelijk een bank is , stuur maar eens een mailtje naar abn-amro met een vraag. De meest mogelijke waanzin krijg je terug.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 3:38 pm 

Geregistreerd: vr 23 sep 2011 10:43 am
Berichten: 2
En dit is dan de reactie die je van de ABN Amro krijgt...oftewel we doen niks met de klacht...zak er maar in.


Hartelijk dank voor uw vraag over het opheffen van uw rekening.

Wij vinden het vervelend dat de rekening tot op heden nog niet is
opgeheven. Echter is de procedure die Quintin heeft besproken met u
in het eerder mail contact de enige en de juiste.

Hebt u nog vragen? Stel deze dan eenvoudig via http://www.abnamro.nl. Typ uw
vraag rechtsboven in het zoekvenster in en bekijk de gegeven
resultaten. Vindt u uw antwoord hier niet? Mail ons dan of bel 0900 -
00 24 (EUR 0,10 per minuut). Vanuit het buitenland belt u: +31 10 241
17 20 (normaal tarief).

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.
M. de Wolf


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 4:19 pm 

Geregistreerd: vr 23 sep 2011 4:16 pm
Berichten: 1
We zouden collectief moeten afspreken over te stappen naar Triodos of ASN.
Triodos is overigens geen 100% dochter van Rabobank zoals ik eerst dacht.
Kijk maar eens op www.wikipedia.nl
ASN is dochter van SNS.
Ik heb afgelopen jaren een goede keuze gemaakt door mijn rekeningen bij ING, Postbank, ABN Amro en Rabobank op te heffen en over te brengen naar Triodos en ASN.

Die charme-offensiefen van die banken komt mij m’n strot uit; "De bank anno nu", "We hebben naar je geluisterd Willem". Ja hoor, tuurlijk, een bank die luistert naar klanten.
Eerst jatten ze collectief je pensioen, vervolgens lopen klanten massaal weg en krijg je dit soort vervelende reclames iedere avond voor je kiezen.
Wel die Groenink even 26 miljoen meegeven omdat hij het heeft gepresteerd de beurskoers meer dan de helft te laten kelderen en hem ook nog even de kunstcollectie laten jatten voor nop.
Paleizen langs de Zuidas, ’t Blaak en op Utrecht CS en lekker bonussen toekennen met een 36 urige werkweek en openingstijden waar je als wel hardwerkende belastingbetaler niets aan hebt. 3 keer mijn handtekeningkaarten kwijtraken (ABN Amro), geen vervangende pas kunnen regelen als je een jaar op reis bent terwijl over de hele wereld ING kantoren staan.
Het zijn eerste klas prutsers die heel veel verstand hebben van graaien maar voor de rest werkelijk te dom zijn om te poepen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 4:34 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 11:58 am
Berichten: 89
Helemaal eens met die stelling. Een tijdje terug heb ik er een bankspaar produkt genomen.
Wat daar allemaal fout ging met het openen wil je niet weten...!
Na vele klachten kreeg ik als excuus een lullig rugzakje voor m'n zoon.
Een tijdje terug kreeg ik een afschrift van de rekening in een vensterenveloppe.
Het gespaarde bedrag was doodleuk zichtbaar in het doorkijkvenster...!
En ook daar kreeg ik na het indienen van een klacht een lullig standaardbriefje.

Het is dat ik aan vastzit maar zo'n arrogant gedrag heb ik bij de diverse banken
nog nooit meegemaakt!
Never nooit geen zaken doen met die toko!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 5:49 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
ik leef met jullie mee. Maar het is nog niet zo bont als de Triodos het maakte toen ik een schriftelijke klacht had ingediend. Toen werd ik door een bankmevrouw gebeld met de mededeling dat de collega waar de klacht over ging zo aardig was en het niet zo bedoeld had. En of ik de klacht niet wilde intrekken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 6:05 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
AWN_te_H schreef:
We zouden collectief moeten afspreken over te stappen naar Triodos of ASN.

Nou ik heb van de week er over nagedacht, ze hebben een gratis overstap dienst bij de ASN, je betaal dan € 12 per jaar en als je voor einde van het jaar doet krijg je € 10 overstap premie dus.

Alleen hoe zit het met de faciliteiten, bij de ING krijg ik me tan codes per sms en dat vind ik echt handig want zo kan ik tijdens werktijd ook snel geld overboeken naar mijn spaarrekeningen. Dus je bespaart dan wel € 3 maar ik weet niet of je bij de ASN dan echt beter zit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2011 6:10 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
ABN Amro is (vrijwel) de enige bank waar ik geen rekening bij heb en nou weet ik waarom.... :D

Afgezien daarvan denk ik dat je geen echte namen van medewerkers van bedrijven moet vermelden in reacties op fora.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2011 8:52 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
Citaat:
Paleizen langs de Zuidas, ’t Blaak en op Utrecht CS en lekker bonussen toekennen met een 36 urige werkweek en openingstijden waar je als wel hardwerkende belastingbetaler niets aan hebt.


Ik deel jullie ervaringen niet hoor, ik word altijd prima geholpen. Bij Fortis was dat wel anders. Bij de ABN-AMRO in mijn plaats kan ik ook op zaterdagochtend langskomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2011 11:19 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
hploeger schreef:
- Overzetten hoofdelijke aansprakelijkheid zo lang vertraagd dat het niet meer mogelijk was. Kleine zelfstandigen kunnen immers geen geld lenen bij de Bank...tenzij je natuurlijk 3 jaar historie kan laten zien. Hier ook helemaal geen oog voor het onderhavige geval. In het huis zit bijna 200K eigen vermogen dus voor een bank bijna geen risico voor een 350K hypotheek.
Groeten,
H Ploeger


Banken hechten over het algemeen meer belang aan de betalingscapaciteit dan aan een, in dit geval, schijnzekerheid van een "overwaarde" in een woning. Het laatste wat een bank wil, is het te gelde maken van een onderpand. En de regel van 3 jaar historie bestaat al vrij lang. De tijd dat je geld kreeg op je blauwe ogen ligt lang achter ons.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2011 7:36 pm 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 6:02 pm
Berichten: 39
oneens, in Roermond erg prettige bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 11:22 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Citaat:
ABN Amro meest klant onvriendelijke bank van Nederland!

Met dit stelling ben ik het niet mee eens.
Ik heb hele goede ervaringen met ABN (Emmen).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 12:28 pm 
Ik heb het vermoeden dat de service van AA bank in de kleinere steden beter is dan in de randstad.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 sep 2011 10:58 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Ik zeg niet dat het allemaal koek en ei is bij AAB maar ik vind de titel van dit onderwerp niet kunnen.
Het uitroepteken had een vraagteken moeten zijn.

Of is dit vastgesteld door een onafhankelijke instantie ?
Het staat hier nu namelijk als een feit ! ... uitroepteken.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2011 6:42 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Op de forums van Tros Radar en Consumentenbond, is ditzelfde ook terug te vinden.
Een recent artikel in de media hierover, kan ik niet vinden, alhoewel ik wel ergens iets gelezen heb hierover in de media (maar ik weet niet meer waar).
Zelf denk ik dat het een persoonlijk iets is , hoe iemand dat ervaart.
In de ene plaats zal de klantvriendelijkheid best goed kunnen zijn, terwijl het in een andere plaats minder goed kan zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO