Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 22 jun 2018 7:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 maart 2018 2:25 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 875
ABN AMRO wijst emigranten nu echt de deur
"Meer dan 10.000 klanten van ABN Amro buiten Europa moeten binnen zes maanden een andere bank zoeken. Na een eerste aankondiging eind 2016 gaat de bank, vroeger nog aanwezig in bijna zestig landen, nu echt afscheid nemen van de emigranten."
Lees verder: [url]www.nihb.nl/nieuws/abn-amro-wijst-emigranten-nu-echt-de-deur/
[/url]

Buitengewoon lastig voor de gepensioneerden die buiten Europa wonen en die alleen ABN Amro als bank hebben. Want bij vrijwel alle andere Nederlandse banken kan je niet op afstand een rekening openen. En een reisje naar Nederland alleen voor dat doel is voor vele (hoog)bejaarden een brug te ver .Men zet jarenlange trouwe klanten gewoon in de kou.
En dan zegt ABN Amro nog „Maar de klant kiest ervoor om Nederland te verlaten. Daar hoort niet bij dat alle Nederlandse voorzieningen, zoals een bankrekening, automatisch altijd beschikbaar blijven.” De klant had waarschijnlijk een andere bank gekozen als deze wist dat ABN Amro liever geen buitenlandse klanten wil. En dan, die voorzieningen zijn niet gratis, daar wordt behoorlijk voor betaald.
En om hoeveel klanten zou het gaan? 10% van een groep “buitenlandse klanten”. Ik schat dat het nog geen 2% van alle klanten is. We praten hier eigenlijk over wisselgeld. Geen bedragen waar ze bij ABN AMRO ook maar 1 seconde van wakker liggen. In Nederland worden op veel plaatsen de bankfilialen gesloten. Niet alleen in dorpen, maar ook in kleine en middelgrote steden. Dit alles onder het mom van verregaande digitalisering van de dienstverlening. Er worden zelfs mensen gedwongen ontslagen om die reden! Dus is het heel erg hypocriet om nu opeens je in het buitenland wonende klanten niet meer te willen. Alles (of althans heel erg veel) gaat via e-mail en internet, dus maakt het niets uit waar je klant zich bevindt. Ikzelf heb in de afgelopen jaren 0,0 post ontvangen van mijn bank, behalve bankpas en creditcard.
Het openen van een lokale bankrekening is vaak geen optie want er zijn landen waar geen garantie op spaargeld is, waar devaluatie is en waar het overmaken van bedragen naar Nederlandse rekeningen van belastingdienst, verzekeringen, hypotheken etc niet alleen omslachtig maar ook nog eens duur is.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO