Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 10:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010 3:51 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
ABN-bestuurder krijgt toch bonus


Telegraaf 26 maart 2010

AMSTERDAM (AFN) - Financieel directeur (CFO) David Cole van ABN Amro heeft over 2009 een bonus ontvangen van 875.000 euro. Dat blijkt uit het vrijdag gepubliceerde jaarverslag van de genationaliseerde bank.

...

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010 5:04 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Deze tendens zie je ook in het bedrijfsleven.
Steeds hogere beloningen en bonussen voor de top, ondanks het feit dat het veel minder goed gaat.
Maar wel bezuinigen op de werkvloer en desnoods heel veel mensen ontslaan.
Maar ja, het zijn nu eenmaal harde saneerders zonder enige emotie of menselijk/sociaal gevoel (behalve voor voor hun eigen dan).
Hoe dan ook, de doorsnee werknemers betalen het gelag, en de top verrijkt zich wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010 5:18 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
ABN AMRO Bank lijdt groter kwartaalverlies

ABN Amro Bank heeft in het vierde kwartaal van 2009 een groter verlies geleden dan een jaar eerder. De oorzaken zijn hogere kredietvoorzieningen, druk op de rentemarges, hogere lasten voor het depositogarantiestelsel en separatie- en integratiekosten. Dat blijkt vrijdag uit het persbericht van de bank.

...

bron: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 78-433.art


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010 7:11 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Zodra de ABN-bestuurder z'n over het hoofd geziene bonus bijgeschreven ziet staan, zal ie het wel terug storten. Een misverstandje is menselijk en misschien is ie veel minder inhalig dan wij doen geloven. :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010 9:35 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Eerst zien, dan geloven !
In elk geval doet Zalm nu wel een voorbeeld stellen, blijkens het volgende bericht:

Zalm doneert mogelijke bonus aan de staat

Uitgegeven: 26 maart 2010 17:40
Laatst gewijzigd: 26 maart 2010 19:18
AMSTERDAM - Topman Gerrit Zalm zal een eventuele bonus die hij opstrijkt na de verkoop van ABN Amro en Fortis niet in eigen zak steken. Dit zei hij vrijdag tegen de NOS.

Zalm verklaarde de bonus aan zijn ''favoriete goede doel'' te besteden. Hij bedoelde daarmee de Nederlandse staat, die het geld kan gebruiken voor aflossing van de staatsschuld.

...

bron: http://www.nu.nl/economie/2213708/zalm- ... staat.html
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Goed voorbeeld, doet goed volgen, zou ik zeggen.
Ook elders zie je hier en daar dat topmensen bewust inleveren of een bonus afstaan.
Maar dit geldt natuurlijk maar voor een klein gedeelte van deze groep.
Ook Bill Gates van Microsoft bijvoorbeeld doneert genoeg aan goede doelen
Overigens wel een nobel streven van Zalm, alhoewel er betere goede doelen denkbaar zijn.
Voedselbank, Ronald McDonald Kinderhuis, etc. c.q. noem maar op.
Maar zijn gekozen doel past natuurlijk wel in zijn idealen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010 9:55 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Als ze de bonus niet betalen van ons belastinggeld dan wel van de veel te hoge bank pas- en pakketkosten!
Bah..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 maart 2010 12:04 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ik acht de kans dat ABN Amro met winst wordt verkocht vrij klein. Dus heeft Zalm makkelijk praten.

De bank maakt geen winst en de kosten zijn veel te hoog.

http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... ste_kosten

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 maart 2010 8:13 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Natuurlijk heeft hij gemakkelijk praten en ook ik roep bah.
Het gaat tenslotte om belastinggeld en de schatkist is van ons allemaal.
En met zo'n jaarinkomen, kan er heel gemakkelijk wat vanaf.
Hoe ze erbij komen om dit inkomen laag te noemen, in vergelijking met, tja ...daar heb ik me al vaak genoeg over uitgesproken.
Ik heb er heel veel vraagtekens bij.
Maar hij geeft een signaal, misschien wel heel bewust met een bepaald doel voor ogen.
Verkiezingstijd ?
Het gaat echter opnieuw om buitensporige bedragen, iets waarover we ons al vaak genoeg geuit hebben.
Kennelijk is men niet in staat om daar paal en perk aan te stellen.
Dat bijvoorbeeld een chirurg een hoog inkomen heeft, dat begrijp ik heus wel.
Echter personeel op bijvoorbeeld een ambulance, is daarentegen onderbetaald, gezien de aard en verantwoordelijkheid van het werk dat zij doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 maart 2010 1:03 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik denk dat je er toch wel heel makkelijk overheen stapt dat dit topjobs zijn, met grote verantwoording, die een bovenmatige inzet vergen om een concurrerend kwalitatief hoog product, het liefst ook nog winstgevend, te leveren.
Je kunt niemand vinden die én gekwalificeerd is voor dit werk, én dit ook nog voor een stoeptegel en een kuub zand wil doen.

En waarom zou een chirurg wel zo'n inkomen mogen hebben ? En als dat ambulancepersoneel meer wil verdienen, hadden ze misschien ook moeten doorleren ?

Buiten dat, het bericht geeft aan dat betreffende persoon (David Cole) in dienst is van ABN Holding.

Je kunt misschien wel op dit soort dingen gaan letten en bezuinigen, maar ik vind het belangrijker om eerst de geldkranen dicht te draaien waar de Nederlandse economie helemaal niets aan heeft.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 maart 2010 8:55 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Dat ze dan maar eens beginnen met het dicht draaien van alle geldkranen waar de Nederlandse economie niks heeft.
Hierbij wel oppassen voor protectionisme.
Verder twijfel ik niet aan de zwaarte en verantwoordelijkheid van veel hoog betaalde functies.
Dat daar een passende en fatsoenlijke beloning tegenover staat, dat mag best (echter niet buitensporig en steeds meer en alle fatsoensnormen overtreffend)
Ook in veel lager betaalde functies hebben mensen hun verantwoordelijkheid en tal van deze functies zijn ook zwaar of veeleisend.
Sommige functies zijn ook een roeping.
Opleidingsnivo zegt daarbij echt niet alles.
Er zijn genoeg academici die minder verdienen dan bepaalde andere mensen (die een veel lager opleidingsnivo hebben).

Wat mij ontzettend stoort is dat de huidige crisis in grote mate veroorzaakt is door de financiele sector.
En het buitensporige en inhalige beloningsbeleid en bonussen beleid in deze sector heeft ook een grote bijdrage hieraan geleverd.
Er zijn genoeg topmensen vertrokken met zakken vol geld, na het leveren van wanbeleid en wanprestaties !!
Wat dat betreft sluit ik mij dan ook aan bij het ingezette beleid in Amerika om paal en perk hieraan te kunnen stellen.Of dit ook lukt, waag ik echter te betwijfelen.
Verder denk ik dat alle mensen, die na lange jaren van inzet en trouwe dienst, ontslagen zijn (zoals onlangs ook bij ABN/AMRO) er geheel andere gedachten bij hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO