Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 12:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 11:13 pm 

Geregistreerd: wo 15 okt 2008 5:37 pm
Berichten: 19
Is het nu werkelijk helemaal safe om boven 100.000 bij ABNamro te zetten? Heb net een huis verkocht...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 11:59 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
tja wie zal het zeggen :mrgreen: in principe wel maar als je echt op zeker wil spelen moet je tot 100000 spreiden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 12:16 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
De enige zekerheid die je hebt is dat je over pakweg 70-80 jaar helemaal niets meer aan je geld hebt. Voor veel mensen veel eerder als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik denk dat bij ABN/AMRO de kans op faillissement momenteel 0.00001% is. Maar ik zou toch spreiden en proberen een hogere rente te krijgen dan bij ABN.
Bovendien moet je altijd Moneyou (dochter van ABN) er bij pakken. Die hebben een eigen vergunning (dus extra 100.000 dekking) en bieden meer rente dan ABN. Dus zit je 2x zo lekker.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 11:15 am 

Geregistreerd: wo 15 okt 2008 5:37 pm
Berichten: 19
BillGates schreef:
De enige zekerheid die je hebt is dat je over pakweg 70-80 jaar helemaal niets meer aan je geld hebt. Voor veel mensen veel eerder als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik denk dat bij ABN/AMRO de kans op faillissement momenteel 0.00001% is. Maar ik zou toch spreiden en proberen een hogere rente te krijgen dan bij ABN.
Bovendien moet je altijd Moneyou (dochter van ABN) er bij pakken. Die hebben een eigen vergunning (dus extra 100.000 dekking) en bieden meer rente dan ABN. Dus zit je 2x zo lekker.


Ja dood gaan we allemaal, maar ik laat mijn geld dan graag na aan een beter doel en vooreerst ben ik nog niet dood en heb het nog 'nodig'.
Die Moneyou leek me nogal een nieuw en mistig bedrijf. En wil 'dochter' altijd zeggen dat ze niet failliet gaan?
Ik heb in principe inderdaad wel wat tegen grote banken (bankiers) liever. Miljoenen per jaar verdienen vind ik eigenlijk een vorm van diefstal van andere mensen. Volgens mij 'verdient' niemand het om zo'n bedrag te krijgen voor wat hij doet. Maar zo heb ik hetzelfde tegen ondernemers.
En eigenlijk ook tegen mezelf, want elders in de wereld zijn er mensen uitgebuit en worden er uitgebuit, die ook hard werken voor de kost, die ze dan nog niet eens kunnen krijgen vaak. Daar zijn we hier zo rijk van geworden toch??
Toch ben ik ook weer niet zo menslievend dat ik alles met iedereen op de hele wereld zou willen delen. 'de' mensheid heeft er een zootje van gemaakt en maakt er nog steeds een zootje van door zich steeds maar verder voort te planten en de wereldbevolking te vergroten. (die van mensen dan, die van dieren en planten wordt aardig verminderd..)

Als ik mijn eigen betoog zo hoor moet ik vooral maar bij de ASN gaan en slecht met rente zijn ze er ook niet bepaald zij het ietsje minder dan bij rottige banken die vaak rottige dingen doen.

Maar even weer terzake... Staat het vast dat een 'dochter' bank niet omvalt??? Lijkt me niet toch? Als dat de redding van het moederbedrijf kan zijn...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 4:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Nee, natuurlijk niet. Niks staat vast, en niets is zeker.
Kijk eens op deze site, klik wat rekeningen en banken, en zoek er een paar uit waar je je goed bij voelt.
Daarna kan je altijd nog hier komen kijken om te zien wat de ervaringen zijn.
Als je zorgt dat je bij elke bank rond de 90K zit, dan hoef je volgend jaar pas te kijken wat je verder gaat doen, indien tegen die tijd het garantie stelsel veranderd. (wat mij onwaarschijnlijk lijkt, de crisis is echt niet binnen een jaar over)

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 1:56 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Spreiden, spreiden en nog eens spreiden! Waarom zou je het risico nemen? Er zijn genoeg mogelijkheden, waarbij je geld tot 100.000 is gegarandeerd. Je kunt minstens tien banken verzinnen die onder het nederlandse garantiestelsel vallen. Dus als je je huis misschien hebt verkocht voor 1 miljoen :D , kun je aardig spreiden!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 4:17 pm 

Geregistreerd: wo 15 okt 2008 5:37 pm
Berichten: 19
Borra schreef:
Spreiden, spreiden en nog eens spreiden! Waarom zou je het risico nemen? Er zijn genoeg mogelijkheden, waarbij je geld tot 100.000 is gegarandeerd. Je kunt minstens tien banken verzinnen die onder het nederlandse garantiestelsel vallen. Dus als je je huis misschien hebt verkocht voor 1 miljoen :D , kun je aardig spreiden!


Nee hoor geen miljoen..., maar wel verkocht gelukkig... Hoewel.... een huis is tenminste tastbaar en je kunt er iets mee...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO