Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 9:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2010 2:17 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Ik heb op dit forum nog niets gezien over dit onderwerp bij ABN AMRO.
De bank heeft het zelf ook goed verborgen maar voor de "rijken" onder ons zijn er toch een paar "rente vast notes" met hoofdsomgarantie op de einddatum die vallen onder de fiscale Groenregeling.
Onder het kopje Groenbankbrieven staat Tijdelijk worden er geen Groenbankbrieven verkocht. Maar Groen Notes zijn gewoon te koop.
Als je veel te sparen hebt en boven de drempel van de vermogensrendementheffing zit van de inkomstenbelasting kun je tot iets meer dan een ton hierin steken. Een goed alternatief of aanvulling op deposito's. Zeker nu !

Als je hier "groen" in tikt als zoekargument krijg je de hele lijst van Groenbank "Groen Notes".
http://www.abnamromarkets.nl/producten/
Bijvoorbeeld:
http://www.abnamromarkets.nl/producten/ ... t-note-iv/
Deze geeft 2,1% met kans tot 6% en daarbij komt dan het belastingvoordeel van 2,5% allemaal netto (exclusief bewaarloon en aankoopkosten dan wel weer) !

Bij de gegeven gegarandeerde rendementen komt dus nog het belastingvoordeel van 1,2 % omdat het niet in box-3 valt en bovendien een extra heffingskorting van 1,3%, dus 2,5% in totaal erbij.

Zie ook: Sparen en de fiscus.
Ik weet niet zeker hoe het zit met de DNB garantie (het is uiteindelijk geen spaarrekening) ... maar ja het is wel ABN AMRO, DE Staatsbank.
En ja, als de belastingregels wijzigen dan wordt het allemaal anders.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 mei 2010 12:48 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Dit is toch "gewoon" beleggen, dus niks garantie?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 mei 2010 10:24 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Vanuit de klant (ik dus) gezien is het zonder meer te vergelijken met een spaardeposito (meestal met een laag basis rendement) maar dan met een interessant belastingvoordeel waardoor het geheel netto interessant is en echt gegarandeerd door de bank, net als een spaarrekening in feite.
Neen niet met DSB-garantie maar zoals ik al zij in dit geval gaat het over een staats bank... en voor de "rijken" onder ons die toch nog wat inkomsten willen genereren, daarom ook het "sparen".
Dit is geen promotie alleen ter informatie. Ik had dit al even en ben er tevreden over.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 mei 2010 10:34 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5824
Woonplaats: Obliville
Er komt een moment dat ABN Amro weer geprivatiseerd zal worden. Dus het argument "ABN Amro is een staatsbank" heeft een beperkte houdbaarheidsdatum.
Dat calculeert de markt wel degelijk in. Ik heb in het verleden ook wel eens dergelijke notes gehad (ander type), met garantie op de einddatum maar wees er van bewust dat de koers ondanks die garantie behoorlijk kan fluctueren. Bijvoorbeeld doordat de markt de kredietwaardigheid van de betreffende instelling in twijfel gaat trekken.
Sinds Lehman Brothers(!), een bank die veel notes verspreidde, weet ik dat die vrees zeer terecht kan zijn.

In ieder geval moet je het extra rendement altijd afwegen tegen de extra risico's. Een ideale hoogrenderende belegging zonder valkuilen bestaat niet...........
Er is maar 1 juist moment om de tevredenheid over een belegging te meten en dat is wanneer je de centjes weer veilig terughebt........tot die datum is er nog van alles mogelijk.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 mei 2010 2:55 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
piet_pecunia schreef:
Neen niet met DSB-garantie


Gelukkig maar! :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO