Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 3:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 7:33 pm 

Geregistreerd: vr 16 apr 2010 7:16 pm
Berichten: 3
Als je bij ABN AMRO een spaarrekening wilt opzeggen gaat er een hele trukendoos open. Je moet een formulier invullen. Dan wordt wel het saldo naar je lopende rekening overgemaakt. De rente niet: dat gebeurt een maand later!!!!
Met andere woorden: je kan nooit gelijk na afloop van een kwartaal over je rente beschikken bij de ABN AMRO. Want de rente is pas na 8 dagen werkelijk zichtbaar.
En het saldo overmaken via opzeggen kan ook niet.

En als je een ingewikkeld adres hebt, dan lukt opzeggen helemaal niet, want dan heeft ABN AMRO op internet niet genoeg posities om je adres in te vullen. Er volgt dan een foutmelding, waardoor je je rekening niet kan opzeggen.
Je kan dan wel gaan bellen. Succes niet verzekerd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 9:10 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Misschien kan de overstapservice helpen:

http://www.overstapservice.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 apr 2010 2:25 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Het gaat om een spaarrekening, Schuiver.

Slechte zaak van ABN/AMRO.
Als het mij zou overkomen zou ik dit tot op de bodem uitzoeken.
Er zal ongetwijfeld iets over in de voorwaarden van de betreffende spaarrekening moeten staan.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 apr 2010 2:43 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Inderdaad, ik had dit even verkeerd begrepen (te snel gelezen).
Haastige spoed is dus zelden goed.
Schriftelijk opzeggen van deze spaarrekening dan ?
Maar dit moet dan -in het beste geval- aangetekend.Dus extra kosten om deze rekening te kunnen beëindigen.
Inderdaad een slechte service.
Gewoon het saldo op nul komma nul zetten dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010 4:59 am 

Geregistreerd: vr 16 apr 2010 7:16 pm
Berichten: 3
Ik heb ook een bankrekening bij de ING. En daar hoef je via internet alleen maar op ¨spaarrekening opheffen ¨te klikken. En je saldo wordt automatisch overgeboekt naar je girorekening, inclusief de op dat moment berekende rente.
Ik heb ook bij ABN AMRO een klacht ingediend via een email. Er wordt over nagedacht zeggen ze.

Voor mij is een brief schrijven via de post (wat ze willen) naar de ABN AMRO geen optie: ik woon in Zuid-Amerika en de post doet er momenteel 2 maanden over.
Naar Nederland. En als ze dan een formulier naar mij opsturen, dan gaat er nog eens 2 maanden overheen.
Bij ABN AMRO zijn ze nog niet zo ver met internet.
Handig is wel bij ABN AMRO, dat je een persoonlijk contactpersoon hebt met email via je bankrekening. Alleen die verwijzen toch weer naar andere afdelingen en dan heb je niks aan internet. En dan moet je gaan bellen of erger nog: schrijven.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO