Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 6:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 2:21 pm 

Geregistreerd: wo 26 nov 2008 1:32 pm
Berichten: 2
Hoi, Ik vraag me af hoeveel tijd normaal is tussen het opheffen van een spaarrekening en het overboeken van de rente naar onze tegenrekening. Onze spaarrekening is beeindigd rond 20 oktober en wij hebben nog steeds niet de rente gestort gekregen op onze priverekening.
Rondom dezelfde tijd hebben wij een oude postbankrekening opgeheven en daarvan was saldo plus rente al op 11 november binnen. Doet ABN er altijd zo lang over?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 3:39 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Ik zou ff bellen met de ABN-AMRO. Wellicht is de rekening in hun systeem nog niet opgeheven en wordt de rente pas op de rentevervaldatum bijgeboekt.
Het zijn tenslotte sinds kort ambtenaren. :mrgreen:

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 10:59 am 

Geregistreerd: wo 26 nov 2008 1:32 pm
Berichten: 2
Ik heb inmiddels met de abn gebeld en zij zeggen dat ze het recht hebben om de rente-uitkering een maand vast te houden. Inmiddels is het bij mij al 6 week, maar ze wilden niets weten van mijn bezwaren. Ik zou het ergens begin december wel krijgen........


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 dec 2008 12:46 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
En waar baseren ze dat recht op dan ?
Ik zie nergens in de voorwaarden iets over 30 dagen vasthouden.
Of ze moeten artikel 10 bedoelen, waarin staat dat ze het ter beschikking kunnen houden als overboeken naar een tegenrekening niet mogelijk is. Gedurende die tijd wordt geen rente vergoed.
Volgens punt 6 vindt bij opzegging tussentijdse verrekening van de rente plaats, dus daar heeft het ook niks mee te maken.
Rare gang van zaken. Of gaat het om een speciaal soort rekening ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2008 7:29 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik heb een paar jaar geleden ook een ABNAMRO spaarrekening (met kwartaaluitkering van de rente) en een betaalrekening opgeheven per eind van een kwartaal met het verzoek de rente te storten op mijn postbankrekening. Het heeft me veel moeite gekost om dat voor elkaar te krijgen. Het eind van het liedje was, dat ik voor de betaalrekening opnieuw een bijdrage voor een nieuw kwartaal moest betalen, omdat de rente alleen naar mijn ABNAMRO betaalrekening kon worden overgemaakt volgens de ABNAMRO. Na veel heen en weer bellen, is de pasbijdrage uiteindelijk teruggestort en de rente op mijn postbankrekening bijgeschreven. Ik zit nu weer in zo'n opzegproces, nu voor de rekening van mijn ouders. Zowel de spaar- als de betaalrekening heb ik per eind kwartaal (december) schriftelijk opgezegd en voor de zekerheid heb ik er maar aan toegevoegd, dat ik verwacht, dat er geen pasbijdrage per 1 januari 2009 wordt ingehouden. Ik ben er niet helemaal gerust op, want een bevestiging van de opzegging heb ik nog niet gekregen, hoewel ik dat wel heb verzocht.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO