Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 11:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012 2:54 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Zojuist een brief binnengekregen met de wijzigingen voor de diensten voor het betaalpakket Abn Amro Prive, deze stijgt per maand van 2,75 euro naar 3 euro per maand.
Deze stijging vind ik meevallen aangezien ze de afgelopen 5 jaar niet gestegen zijn, behalve je Maestro Wereld Bankpas hoort bij dit pakket ook nog een gratis Credit Card.

Andere prijsstijgingen van de Abn Amro vinden ook plaats voor de wereldpas/bankpas, spoedoverboeking wordt 5,50 euro is nu 4,50 , etc.

Na de zesde storting van papiergeld in de multifunctionele gedlautomaat betaal je 2,80 euro per storting + 0,25 % over het gestorte bedrag. ( je gaat dan geld betalen als je cash stort ! )

Zie voor andere wijzigingen per 01/01/13 de website van Abn Amro:

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/tarieven2013/index.html?pos=vku_tarieven2013

Voor de rest scherpen ze de voorwaarden aan voor veilig Internet Bankieren. Er wordt vanuit gegaan dat de gebruiker van de Abn Amro website up-to-date besturings- en beveiligingsprogramma's zoals antivirus software en Firewall heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012 5:03 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
Citaat:
Deze stijging vind ik meevallen aangezien ze de afgelopen 5 jaar niet gestegen zijn

Dat geldt misschien voor die variant, maar niet voor alle betaalrekeningen. Een paar jaar geleden boden ze nog een betaalrekening zonder passen voor slechts 1,25 euro per maand. Dit werd in 2010 verhoogd naar 1,50 euro per maand (zie dit RTL onderzoek). Ondertussen is die credit card blijkbaar "gratis" geworden, maar betaal je vanaf vanaf 2013 minstens 36 euro per jaar, terwijl je er destijds nog voor 15 euro terecht kon. Ik ben benieuwd wanneer ze weer geld gaan vragen voor de credit card...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 8:40 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
Martijn schreef:
Voor de rest scherpen ze de voorwaarden aan voor veilig Internet Bankieren. Er wordt vanuit gegaan dat de gebruiker van de Abn Amro website up-to-date besturings- en beveiligingsprogramma's zoals antivirus software en Firewall heeft.


Er word niet alleen vanuit gegaan dat je alles up to date hebt, dit EISEN ze zelfs! Op zaterdag 13 oktober 2012 was er een uitzending waarbij een zakelijk internetbankier gebruiker bijna 10.000 euro kwijt was. Zijn pc had hij op aanraden van de ABNAmro laten nakijken door een ICT expert echter hij had geen factuur omdat het een kennis van hem was. Alles was up to date, echter deze ICT expert had mogelijk geen rescue antivirus cd gebruikt om de pc van deze persoon te checken. Mogelijk had hij dan ontdekt dat er een virus op de pc stond, maar dat hoeft niet altijd.
Per 1-1-2013 geldt dus ook voor particulieren die besmet zijn met malware en ondanks up to date OS, antivirus en andere rataplan je je geld mogelijk kwijt bent als er illegaal geld van je rekening word gehaald.

De vraag is dus of het nog wel verstandig is om te blijven internetbankieren bij de ABNAMRO.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2012 12:19 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
@mmm
Ik heb de veranderingen nu goed bestudeerd, het valt mij inderdaad op dat het bedrag voor het Privepakket net zo hoog is als voor een betaalpas en bankrekening bij de Abn Amro Bank.

Ik ben dus ook benieuwd hoelang de Credit Card in het pakket nog gratis blijft, een voorwaarde bij het privepakket is dat er wel maandelijks inkomsten tot een bepaald bedrag gestort moet worden op de bankrekening.

@Piggy
Ik vind het inderdaad zorgelijk dat de banken, niet alleen de Abn Amro, de verantwoordelijkheid geheel bij de klant legt bij eventuele constatering van fraude. Blijkbaar is de internetfraude momenteel een te grote kostenpost voor de banken.

Constatering is wel dat de banktarieven geleidelijk duurder worden, met absurde veranderingen voor bv. het betalen na de zesde keer van een geldstorting in de automaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2012 12:31 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Piggy schreef:
De vraag is dus of het nog wel verstandig is om te blijven internetbankieren bij de ABNAMRO.
Alleen als je het risico voor lief neemt dat al je tegoed weggefraudeerd wordt en je plotseling ook nog maximaal rood staat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2012 12:45 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
Het zou eerlijker zijn dat de banken een bepaald eigen risico voor de klant zouden invoeren indien deze slachtoffer is van internetbankier fraude. Dit stelt denk ik vele mensen gerust. Hoe vaker dit in de media komt hoe on rustiger mensen worden en mogelijk stoppen met internetbankieren.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 okt 2012 1:00 pm 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 dec 2010 8:59 am
Berichten: 291
Over fraude met internetbankieren bij ABN-Amro bestaat al een onderwerp:
Zie viewtopic.php?f=65&t=7064
Om het overzichtelijk te houden graag daar verder.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO