Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 9:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 8:39 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Ik ben een spaarder van het eerste uur op deze rekening maar zit er over te denken om het naar een beter redenderende spaarrekening over te brengen en de rekening te sluiten.

4.25% met condities is niet ok !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 8:58 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
Heb ik vorige week gesloten.
Een jaar geleden of zo deden ze de rente nog wel omhoog om bovenaan te blijven, nu zag ik er niks van. Dus... tja... dan houdt het op.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 9:25 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Omdat spaarcomfort als een van de weinige van dit soort maand-spaar-rekeningen niet met een automatische incasso werkt hoef je de rekening niet te sluiten. Gewoon aan het eind van het kwartaal alles eraf halen en er geen geld meer op storten. Gaat de rente omhoog dan kun je de stortingen weer gaan doen. Dat is hoe ik het heb aangepakt.....

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 9:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
mandros schreef:
Omdat spaarcomfort als een van de weinige van dit soort maand-spaar-rekeningen niet met een automatische incasso werkt hoef je de rekening niet te sluiten. Gewoon aan het eind van het kwartaal alles eraf halen en er geen geld meer op storten. Gaat de rente omhoog dan kun je de stortingen weer gaan doen. Dat is hoe ik het heb aangepakt.....


Met dien verstande dat als je opnieuw gaat inleggen, de 1e maand het lage rentepercentage geldt. :cry:
4,25% hoog
2,75% laag
Citaat:
* Stort u minder dan € 50,- dan geldt de daaropvolgende maand een lagere rente van 2,75%.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op do 10 jul 2008 9:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 9:41 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Als je op de laatste dag van de maand inlegt heb je volgens mij de volgende maand weer het hoge tarief.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 10:12 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
Omdat je toch maar maximaal 250 kunt storten, kun je net zo goed opheffen. Bij een substantiele rente verhoging moet je toch opnieuw beginnen. "snel instappen" heeft bij een bedrag van 250 euro geen voordeel Hooguit, bij een procentverschil per jaar, 20 cent in de eerste maand.

Dan gok ik nog eerder dat er een welkomstpremie zal zijn voor nieuw geopende rekeningen. Kado-bonnetje of zakagenda of zo, weet je wel.
Verder ruimt het natuurlijk aardig op in de kast met paperassen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 10:18 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
bbqonfire schreef:
Omdat je toch maar maximaal 250 kunt storten, kun je net zo goed opheffen. Bij een substantiele rente verhoging moet je toch opnieuw beginnen. "snel instappen" heeft bij een bedrag van 250 euro geen voordeel Hooguit, bij een procentverschil per jaar, 20 cent in de eerste maand.


Spaarbeleg doet regelmatig tegen de eigen spelregels zondigen.
Dan mag je vaak 2500 euro p/mnd -een aantal maanden lang- ongestraft inleggen.
Soms lijkt het wel of de tijdelijke acties permanent zijn. :wink:
Citaat:
Bovendien kunt u nu in de maanden mei, juni en juli extra veel sparen op uw SpaarComfort. U kunt namelijk in deze maanden nu € 2.500,- per maand inleggen in plaats van € 250,-.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 10:57 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
mandros schreef:
Omdat spaarcomfort als een van de weinige van dit soort maand-spaar-rekeningen niet met een automatische incasso werkt hoef je de rekening niet te sluiten. Gewoon aan het eind van het kwartaal alles eraf halen en er geen geld meer op storten. Gaat de rente omhoog dan kun je de stortingen weer gaan doen. Dat is hoe ik het heb aangepakt.....


Toevallig heb ik het aan de hand gehad. Onlangs mijn beide spaarcomforts opgeheven en daar stond behoorlijk wat op door de jaren heen. Als je opheft krijg je ook de opgebouwde rente op je tegenrekening. Dat was in mijn geval de moeite waard. Ik heb de e-rekening in stand gehouden (op Eur. 0,--) dus kan ik op elk moment opnieuw een spaarcomfortrekening openen.

Het sluiten van een spaarcomfort hoeft volgens mij ook niet aan het einde van een kwartaal maar kan op elk moment (rente per dag).

Kortom, ik heb mijn rente tot 15 juni 2008 ontvangen en dat staat nu weer 5,25% te trekken :) .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 12:07 am 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Correct, de reden voor het opheffen gaat mij ook om de opgebouwde rente omdat die interessant is.

Opheffen bij de start van een nieuwe maand zodat de vorige nog loopt met de inmiddels magere 4.25%

Bye Bye het waren een paar heerlijke jaren but I have to go ..... Aegon :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 1:00 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Net binnengekregen:
Rente verhoging
De rente op uw SpaarComfort wordt per 1 augustus 2008 verhoogd van 4,25% naar maar liefst 4,5%*! Een stijging van 0,25%.

=====

Voor mij niet voldoende. Ik heb de opzegbrief gisteren geschreven en gaat vandaag op de post.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 1:28 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Ik wilde net vandaag de spaarcomfort plunderen... Misschien toch nog maar even laten staan en de SNS plunderen dan...

Quote van de SNS bank:
"Dat zie je direct terug in de hoogste rente van Nederland op direct opvraagbare spaartegoeden. En je saldo bekijk je gewoon via internet."

Dat is dus niet meer waar !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 11:30 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
AEGON is bij mij voort verleden tijd. Ze begonnen vroeger altijd met de hoogste rente, om later terug te glijden na gewone rentepercentages. Dit was alleen om klanten binnen te halen en dan proberen om andere producten te verkopen. tot nooit weer ziens AEGON.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 jul 2008 7:20 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Klopt !!

Met deze verhoging die ze een halve eeuw voordat die werkelijk ingaat aankondigen, verkeren ze nog steeds in de onderste regionen van de vechtertjes met conditie. Ze zullen zich wel op de borst kloppen en spiegelen aan de SNS-jes en Reaal-tjes van deze wereld. Hoe het grote AEGON klein kan zijn.

Het blijft armoede ....... dus ik verwacht nog steeds de rekening te gaan plunderen en sluiten early next month !! (ik was een storter van het eerste uur)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO