Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 2:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Aanvraag deposito
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 9:56 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
OK bedankt. Dan doe ik dat wel, lijkt me een stuk sneller - had de envelop nog niet op de post gedaan gelukkig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanvraag deposito
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 10:22 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Goed om te weten......ik heb ze allemaal nog per post verstuurd.

Nu de garantie is opgetrokken wordt AKBank interessant om nog wat meer deposito's onder te brengen.
Alleen nog wat duidelijkheid zien te krijgen over de duur van de verhoogde garantie.
In het begin werd gesproken over één jaar, maar die tekst zie ik nergens meer terug dus in principe zit er nu geen einddatum meer aan?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanvraag deposito
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 11:16 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Ik lees ook nergens meer over die termijn van 1 jaar, maar dan nog zou het kunnen dat de garantie ooit verlaagd wordt. Wat gebeurt er dan als je op dat moment meer deposito's hebt lopen dan de garantie?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanvraag deposito
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 11:34 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
ehm..niks ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanvraag deposito
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 11:40 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Eerlijk gezegd denk ik dat je dan pech hebt gehad.
Daarom ben ik ook uiterst voorzichtig.

Ik vermoed dat de regeling heel simpel is.
Je hebt een daadwerkelijk saldo en er is een maximum.
Die twee grootheden bepalen hoeveel je terugkrijgt als het mis gaat met de bank.
Er wordt (neem ik aan) niet gekeken naar het verleden en hoe hoog de garantie was op het moment dat je het geld stortte.

Kijk maar naar de situatie met Icesave. Doordat toevallig net de garantie verhoogd was (die mensen hebben écht wel geluk gehad) kreeg men men véél meer terug, ondanks dat het overgrote deel van de inleg nog onder de oude regeling was gestort.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanvraag deposito
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 12:06 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
joliehuis schreef:
Ik lees ook nergens meer over die termijn van 1 jaar, maar dan nog zou het kunnen dat de garantie ooit verlaagd wordt. Wat gebeurt er dan als je op dat moment meer deposito's hebt lopen dan de garantie?


Ik heb op verschillende plaatsen op dit forum al gereageerd op de termijn van 1 jaar.
Gisteren heb ik contact gehad met DNB en gevraagd hoe dat nu eigenlijk zit met die garantietermijn. Na overleg werd mij verteld dat door Wouter Bos inderdaad is gezegd dat de termijn voorlopig 1 jaar was, dit is in een persbericht van DNB bevestigd op 7 oktober, maar dit persbericht is gewijzigd op 10 oktober, en bevat de termijn van 1 jaar niet meer. Op de vraag hoe nu verder is gezegd dat de termijn onderwerp van overleg is, en dat na een besluit een nieuw persbericht volgd, wanneer daar kon men niets over zeggen. Dus voor termijndepositos zal men voorlopig hier even rekening mee moeten houden.
Op de websites van o.a. de AKbank en de NIBCdirect wordt de termijn van 1 jaar nog steeds genoemd. Ik heb DNB en de banken hierover een e-mailtje gestuurd en dit misleidend genoemd. Van de AKbank kreeg ik reeds een nietszeggend bericht terug.
De Spaarinformatielezers weten wel beter!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanvraag deposito
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 2:52 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 11:49 am
Berichten: 46
Toen ik begin deze week contact had met DNB noemde men ook de termijn van 1 jaar. Voor het einde van het jaar zou e.e.a. opnieuw bekeken worden. Vreemd dat er niet eenduidig gecommuniceerd wordt. Wel begrijpelijk dat banken het dan ook even niet meer weten. Ben benieuwd wat voor reacties Akbank, NIBCdirect en andere banken hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanvraag deposito
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 2:57 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik denk, dat de minister het niet kan maken om eerst te zeggen dat de garantie tot een ton geldt voor 1 jaar en vervolgens met een andere duur te komen. Dat is m.i. altijd juridisch aan te vechten, maar ik ben geen jurist, dus echt zeker ben ik daar niet van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanvraag deposito
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 5:46 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Ik denk eigenlijk dat die grens van 100.000 euro "voorlopig" wel blijft bestaan. Ik bedoel: Als ze vanaf het begin een termijn van 1 jaar hadden willen stellen, hadden ze dat meteen moeten zeggen (Bijv. "Geldt tot en met 31 oktober 2009").

Nu je eigenlijk nergens (meer) die termijn van 1 jaar kunt vinden, kunnen ze straks niet meer aankomen met een lukraak geprikte datum...

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanvraag deposito
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 3:46 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Omega74 schreef:
Je kan ook de opdracht, om een deposito openen, per e-mail aan ze sturen (mits je een rekening hebt). Bij mij was deze binnen 1 dag geopend. Je hebt dan geen last van de post.


Naar welk emailadres heb je de opdracht gestuurd? sparen@akbank.nl?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Aanvraag deposito
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 4:04 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Borra schreef:
Omega74 schreef:
Je kan ook de opdracht, om een deposito openen, per e-mail aan ze sturen (mits je een rekening hebt). Bij mij was deze binnen 1 dag geopend. Je hebt dan geen last van de post.


Naar welk emailadres heb je de opdracht gestuurd? sparen@akbank.nl?


Ja, dat heb ik ook gedaan. Dezelfde dag nog een reactie per e-mail en de dag daarna is de deposito geopend. :D

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO