Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 11:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 aug 2008 1:35 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Zou het een stunt zijn van de akbank. :? Denk het niet, maar zou kunnen. Als je eerst geld naar hun rekening overmaakt, dan trekken ze extra rente van je geld voor ze het naar jouw spaarrekening overschrijven.
Want als je geld overschrijft naar een spaarrekening bij de rabo, dan komt het geld ook gewoon aan, waarom zou de akbank dan anders zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 aug 2008 1:56 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Francis068 heb je een AK-rekening met 9 of 10 cijfers? Ik denk dat het alleen om de klanten gaat met een 10-cijferig nummer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 12:05 am 

Geregistreerd: za 12 jul 2008 12:24 pm
Berichten: 16
Volgens mij niet, het ging om het rekeningnummer van een ABNAmro of Rabo-rekening en niet van de Ak-rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 2:44 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Het probleem schijnt te zijn van een 9 cijferig RABO/ABN nummer geld over te maken op een 10 cijferig AK rekeningnummer.

Dat schijnt vanaf een RABO of ABN-AMRO rekeningnummer dus niet goed te gaan.


Ik maak mijn geld dus nu over via de Via-Via-methode en dan staat mijn geld bij de AK bank inderdaad met een geringe vertraging op mijn AKinternetspaarrekening.

Het gaat dus allemaal wel, alleen via een omweggetje.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 8:38 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Zojuist een mail van Ak bank met hierin :

10-cijferige rekeningnummers
Sinds begin 2008 geeft Equens B.V. (voorheen Interpay B.V) geen 9-cijferige rekeningnummers meer uit en is Equens begonnen met de uitgifte van 10-cijferige rekeningnummers. Nieuw geopende rekeningen bestaan dus uit 10 cijfers in plaats van 9 cijfers.

Jammer genoeg waren nog niet alle banken gereed voor het doen van transacties naar 10-cijferige rekeningnummers. In Nederland ging het in eerste instantie om twee banken die nog druk bezig is om transacties naar 10-cijferige rekeningnummers mogelijk te maken, het gaat hier om de Rabobank en de ABN AMRO Bank. Sinds begin augustus 2008 heeft de ABN AMRO Bank het probleem opgelost. Momenteel zijn we druk bezig om samen met Rabobank het probleem op te lossen.

Momenteel is het nog niet mogelijk om rechtstreeks van een rekening bij de Rabobank geld over te maken naar een 10-cijferig rekeningnummer bij Akbank N.V.. Dit komt voornamelijk doordat Rabobank intern al 10-cijferige rekeningnummers gebruikt voor interne overboekingen. Wij hopen dat ook dit spoedig opgelost zal zijn.


Dus, wanneer u een rekening heeft bij ABN AMRO, Fortis, Postbank, SNS, ING of een andere bank, behalve dus de Rabobank, kunt u gewoon rechtstreeks overboeken van uw betaalrekening naar uw spaarrekening bij Akbank N.V..


Mocht u meer informatie willen dan kunt u hier onze informatiebrief downloaden. Let op: deze brief is alleen van toepassing voor klanten met een rekening bij de Rabobank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 11:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
AKBANK schreef:
Sinds begin 2008 geeft Equens B.V. (voorheen Interpay B.V) geen 9-cijferige rekeningnummers meer uit en is Equens begonnen met de uitgifte van 10-cijferige rekeningnummers.

Verhelderende uitleg van AKBANK alleen moet ik zeggen dat ik dit jaar nog enkele bankrekeningen geopend heb (elders) en dat die allemaal nog uit 9 cijfers bestaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 11:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Blijkbaar krijgen de banken nummerranges toegewezen en misschien dat de ene bank sneller door z'n range is dan de andere...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 aug 2008 1:46 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Ik heb er al over geklaagd bij de Rabobank.
Het duurt veel te lang voordat ze dat klaar hebben.
ALLE andere banken kunnen dit aan, behalve de Rabobank.
Ook via IBAN lukt dat niet, want dat kan alleen naar het
buitenland.
Nu hebben ze net de website voor het telebankieren veranderd
en nog lukt het niet via Rabotelebankieren om geld over te maken
naar Nederlandse bankrekening nummers van 10 cijfers, anders dan
die van de Rabobank zelf....

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 aug 2008 8:06 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Misschien kunnen ze wel, maar willen ze niet :wink:

Je weet hoe ze bij Rabo denken over kleine 'buitenlandse' banken.
Waarom zou je je klanten tools verschaffen om hun centen bij jou weg te halen en ze bij die kleintjes onder te brengen??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 aug 2008 11:02 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Weet niet hoor,
maar misschien dat een ouderwets overschrijvingsformulier het wel toestaat..
is misschien nog het proberen waard, als het niet lukt komt de kopie van de opdracht binnen enkele dagen in de bus.
ik heb zelf geen akbank dus kan het zelf niet proberen..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 aug 2008 12:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Citaat:
In Nederland ging het in eerste instantie om twee banken die nog druk bezig is om transacties


:mrgreen: oops :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:28 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Gisteren (10.00 uur) geld overgemaakt van RABO naar de tussenrekening van AK. Saldo was gisteren niet aangepast. Vandaag staat het geld er op met als rentedatum gisteren. Prima toch?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 2:10 pm 

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 9:22 am
Berichten: 18
Bij mij pcies hetzelfde had eerst 1 euro overgemaakt als test overboeking maar je verliest dus geen dag rente. Nu me hele saldo van ce naar ak overgemaakt omdat ik daar nog maar 4,5% kreeg. Vind het alleen weer erg opmerkelijk dat de grootste bank met de grootste praatjes en aaa rating wat je elke dag om de oren vliegt in de reclame weer de enige is waarvan je niet rechtstreeks kan overboeken naar ak durf te wedden dat dat de rabo geen haast heeft ook met dit te regelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 2:20 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Da's niet slim topgear. Als je ce even had gebeld..had je meteen 5,25 gekregen. Bij AK krijg je 5,2.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 3:31 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 11:49 am
Berichten: 46
Toch jammer dat je moet bellen omdat je anders niet verhoogd wordt. Andere banken, waaronder Akbank, hebben dat toch beter geregeld. Een eenduidig rentebeleid voor bestaande en nieuwe klanten. Wel zo eerlijk.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO