Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 9:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2009 1:57 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Ga me ook orienteren op deposito's. Ergens zou ik toch graag wat vastigheid willen.

Denk nu aan 5,5 bij CEB voor 1 jaar.

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 1:23 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
AKbank heeft binnenkort weer wat minder centjes. Een dergelijk forse verlaging pik ik niet..
Het zou fijn zijn wanneer dit (grote geldverschuivingen) ook in de massamedia aandacht krijgt. Dan gaat het waarschijnlijk minder hard met de verlagingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 2:06 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Renteverhogingen en -verlagingen horen er gewoon bij. Een bank neemt zakelijke beslissingen.
Voor emoties moet je niet in de bankwereld zijn.
Als ze de rente verhogen is dat niet omdat ze je aardig vinden en als ze verlagen is dat niet omdat ze je minder aardig zijn gaan vinden.
Het heeft er mee te maken dat de rente al langere tijd dalende is en dat de bank nu te weinig marge maakte op het spaargeld.
En nogmaals, dat kon je heel goed zien aankomen. Dat gezwets dat banken dat niet zouden durven, nou echt wel hoor.
Ze hebben alleen even 31 december afgewacht in verband met het oppoetsen van hun balansratio's.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 1:31 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Janssen schreef:
Denk nu aan 5,5 bij CEB voor 1 jaar.

Ik denk dat ik wat naar NICB breng voor 9 maanden of 1 jaar. (beiden voor 5,7%)

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 12:35 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
obligataire schreef:
....
En nogmaals, dat kon je heel goed zien aankomen. Dat gezwets dat banken dat niet zouden durven, nou echt wel hoor.
Ze hebben alleen even 31 december afgewacht in verband met het oppoetsen van hun balansratio's.



Maar ... dat is nog geen reden om te blijven zitten waar je zit.
En niet als consument naar een hogere rente te speuren.

Ik heb mijn geld zodra ik wist van de renteverlaging dus WEL overgemaakt.
En met mij velen ... zodat banken zullen zien dat mensen wel bereidt zijn om MASSAAL op te stappen.

Indien iedereen blijft zitten waar hij zit zal de bank sneller genegen zijn NOG een keer een renteverlaging door te voeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 12:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
DeVries schreef:
Maar ... dat is nog geen reden om te blijven zitten waar je zit.
En niet als consument naar een hogere rente te speuren.

Natuurlijk moet je nu nadenken over wat je met je geld moet gaan doen, maar het geld overboeken naar een andere direct opneembare spaarrekening, lijkt me een heilloze weg omdat ik vermoed dat ze allemaal zullen verlagen.
Ze vissen allemaal in dezelfde vijver, en het is een hele transparante markt.
Spaargeld dat je een zekere tijd kunt missen is beter af op een deposito m.i.
Ik heb afgelopen week nog wat weggezet bij CE (4 en 5 jaar) en NIBC (10 jaar).
Het kon nog wel eens jaren duren voordat we de percentages van het 4e kwartaal 2008 weer terug zien.
En zo niet, dan ben je met een deposito toch wel verzekerd van een mooi rendement en weet je wat je hebt.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 6:55 pm 

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 8:47 pm
Berichten: 9
Ja we zullen zien waar het naar toe gaat ..
Maar ja feit is wel dat Ak het meeste van allemaal van de top gezakt is ..
En zo lang die andere de rente nog rond de 5% blijven geven ..
:(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 7:12 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Heb de overboeking ernet ingeknald :), hopelijk morgen op me tegenrekening door naar de AT en daar in een deposito van 6 maanden of een jaar dat moet ik nog een nachtje over slapen.

Dag dag AK Bank!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 8:40 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik ga voor het eerst een deposito bij YKB openen, mits het een beetje snel gaat.
Het mooie van een AK deposito is wel dat je er jaarlijks 10% van kan opnemen zonder boete, en dat doe ik dan graag.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 7:05 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
@Ricky86
Ik ook! Zojuist de rekening voor 98% leeggehaald...alles gaat naar NIBC en daar ga ik nog snel een deposito voor 5,9% scoren. :-) Ik vind de verlaging van AK Bank aan de hoge kant. Dan vind ik de 0,15% eraf van NIBC toch een stuk "schappelijker". Ook fair van NIBC om de deposito's nog even in stand te houden, zodat men dat nog kan pakken als alternatief.

Ben benieuwd naar Credit Europe gaat doen. Die geven in Duitsland (http://www.crediteurope.de) 5,75%...zou bij ons die 5,25% toch moeten kunnen blijven of niet? :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 12:12 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Ook bij in Duitsland gevestigde spaarbanken zal de rente omlaag gieren de komende dagen. het is niet wanneer maar met HOEVEEL dat we ons moeten gaan afvragen.
Verder wil ik jullie op attenderen dat sparen in D enkele nadelen heeft. Het vastgestelde vrijbedrag aan ontvangen rente per jaar (voor alleenstaande ) is 801 euro. Voor gehuwden is dat 1602. Mocht je meer rente gaan ontvangen ga je in D belasting betalen. (ik meen 26%) verder is het zo dat als je al in NL bij CEB een rekening hebt lopen die er geen nieuwe bij CEB in Duitsland kunt openen. (heb telefonisch navraag gedaan)
verder heb je natuurlijk ook nog de "Abgeltungssteuern"....die per 1 januari dit jaar in is gegaan ...oops!

In Belgie wordt het sparen na 1 April as ook erg nadelig. Persoonlijk denk ik nog (mits de factoren hier gelijk blijven) dat NL spaarbanken wel eens veel Vlaamse en Duitse klantjes gaan krijgen. Dat is mi ook waarom sommige banken hier forse rente verlagingen kunnen doorvoeren. men verwacht dus als het ware de uitstroom van enkele NL klanten op te kunnen vangen door Vlaamse en Duitse klanten op de NL spaarmarkt gaan komen.

Ik kan het ook niet helpen. Tis zoals het tis.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 12:36 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Handig om te weten,maar waarom wordt in Belgie sparen na 1 April erg nadelig??

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 1:06 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Voor Belgie : Vanaf april 2009 zal de basisrente niet hoger meer mogen zijn dan 3% tenzij de Europese Centrale Bank die rente zou optrekken. De getrouwheids- en aangroeipremie worden samengevoegd tot een nieuwe getrouwheidspremie. Die mag minimaal een kwart en maximaal de helft bedragen van de basisrente.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 5:34 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
Ik heb ook al mijn geld bij Akbank weggehaald, en verdeeld over CEB en DHB. Ook al duurt het 70 dagen voordat die 2 dagen renteverlies weer zijn gecompenseerd, het gaat me ook om het signaal naar die banken toe. Mijn geld gaat gewoon naar degene met de hoogste rente, punt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 4:01 pm 

Geregistreerd: wo 23 jul 2008 9:05 pm
Berichten: 19
Ook ik heb alles van de AKbank over geheveld naar een NIBC deposito 9mnd 5,7%. :D

Heb het voor dit moment dus wel gehad met de AKb. :x


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO