Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 11:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 4:07 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Akbank Spaardeposito (1 jaar)
van 4.75% naar 5.15%

Akbank Spaardeposito (2 jaar)
van 4.80% naar 5.20%

Akbank Spaardeposito (3 jaar)
van 4.80% naar 5.50%

======
De oude depositorentes waren echt te laag.
Maar mijn mening is dat Akbank met deze tarieven de slag niet gaat winnen en nog steeds achter de feiten aanloopt. Voor het 2-jarig deposito zitten Fortis, ING en Postbank nog duidelijk hoger.
Ik had meer verwacht...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 4:27 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 11 apr 2008 11:21 am
Berichten: 65
voor de volledigheid :

http://www.akbank.nl/html/rente.htm

daar staan alle rentes, ook voor 4 en 5 jaar


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 4:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Met de langere termijn deposito's zitten ze nu ongeveer op het niveau van ATBank
en dat is toch wel interessant te noemen, zeker als je bij ATBank al aan je gegarandeerde limiet zit.

Jammer dat ze geen maandrente hebben maar ze doen wel aan kwartaalrente en daar hoef je niet veel % voor in te leveren.


AK Spaardeposito (per 20.6.2008 tot nader order)


4 jaar
5.55 % jaarrente
5.44 % kwartaalrente


5 jaar
5.60 % jaarrente
5.49 % kwartaalrente

Edit: Sorry Joop je was me net even voor.....nou ja beter dubbel dan niet.. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 4:34 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
obligataire schreef:
Met de langere termijn deposito's zitten ze nu ongeveer op het niveau van ATBank


En dus is het nu wachten op ATbank :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 9:04 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Ik vind de verhoging ook zéér magertjes en dat heb ik AKBank ook laten weten (n.a.v. een mailtje van hun). Hier de discussie tussen AKbank en mij:


Geachte heer / mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail. Graag wil ik hier op inhaken. Uw constatering inzake ICESAVE is volledig correct. De eerste EUR 20.887,00 tegoed zullen in IJsland geclaimt moeten worden, indien deze bank niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Hier heeft u een terecht punt en is aan de spaarder om hier wel of geen probleem van te maken.

Inzake Credit Europe Bank kan ik anders berichten, aangezien ik daar óók klant ben. Ik heb daar momenteel EUR x.xxx,xx saldo en zodra de rente van 4,50% naar 5,00% werd verhoogd, was één telefoontje voldoende om ook overgezet te worden naar de 5,00% rente. De opgebouwde rente werd zelfs op de spaarrekening uitbetaald (rente-op-rente effect) en een paar dagen later was het percentage naar 5,00% aangepast. Op de website staat inderdaad dat het uitsluitend van toepassing is voor nieuwe klanten, maar bestaande klanten kunnen moeiteloos die 5,00% krijgen middels één telefoontje. Aangezien er nu al 3 partijen zijn met minimaal 5,00% variabele rente....lijkt het mij sterk dat dit van tijdelijke aard is. Ik moet toegeven dat het onjuist is om klanten verschillende te behandelen, zoals bij Credit Europe Bank, maar de bank zal een alerte, bestaande klant direct de hogere rente geven.

Met vriendelijke groet,
Roger Vanderheijden




--------------------------------------------------------------------------------
From: Elvan Bas [mailto:E.Bas@akbank.nl] On Behalf Of Info
Sent: vrijdag 20 juni 2008 14:51
To: Vanderheyden, Roger
Subject: Rente


Geachte relatie,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Akbank N.V. houdt dagelijks de rente-ontwikkeling van spaarrekeningen en spaardeposito’s in Nederland in de gaten. Momenteel zijn er drie partijen die een veel hogere rente aanbieden dan Akbank N.V.. Het betreft drie hogere rente-aanbiedingen met welke Akbank zich momenteel niet wil en kan vergelijken.

De aanbieder van de ICESAVE rekening, Landesbanki, valt niet volledig, zoals Akbank N.V., onder Nederlandse wetgeving en met name de depositoregeling. Bij deze rekening moet u, wanneer Landesbanki niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen, aanspraak maken op uw geld bij de IJslandse centrale bank. De media hebben hier ook aandacht aan besteed. Zie bijvoorbeeld:

http://www.geldenrecht.nl/sparen/12041/ ... rente.html.
Daarnaast hebben ook twee andere banken, Credit Europe Bank en Anadolubank hun rente (tijdelijk) verhoogd. Echter is deze renteverhoging alleen voor nieuwe klanten, wat ons inziens een tijdelijke actie is, aangezien alle klanten die voor deze renteverhoging een spaarrekening geopend hebben een lagere rente krijgen, namelijk 4.50% of 4.55%.

Akbank N.V. wil al haar klanten binnen eenzelfde spaarrekening hetzelfde behandelen en maakt daarom geen onderscheid naar bestaande en nieuwe klanten. Wanneer Akbank N.V. een renteverhoging doorvoert op haar spaarrekening, zal deze renteverhoging gelden voor al haar klanten. Zodra wij besluiten om onze rente te verhogen, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

We hopen dat we u voldoende geinformeerd hebben.
Mochten er toch nog vragen zijn dan kunt u contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Akbank N.V.




Geachte heer / mevrouw,

Onderstaande verhoging is natuurlijk altijd prettig voor toekomstige spaarders, maar is zeker nog bij lange na niet de hoogste van Nederland. Fortis Bank biedt momenteel 5,6% voor 2 jaar, waar u 5,2% biedt. Een verschil va maarliefst 0,4%. Daarbij is Fortis Bank ook nog een grote en genomeerde bank.

Ook op de reguliere spaarrekening blijft u achter met 4,55%. IceSave biedt 5%, Credit Europe Bank biedt 5% en Anadula Bank biedt zelfs 5,1%. Verschillen van 0,5% en 0,6%. Wellicht is het toch raadzaam om uw vergoedingen in heroverweging te nemen. Middels spaarsites als www.spaarinformatie.nl is een vergelijking door een spaarder immers binnen één minuut gemaakt.

Mvg, Roger Vanderheijden

----- Original Message -----
From: Akbank N.V.
To:
Sent: Friday, June 20, 2008 12:23 PM
Subject: Renteverhoging AK Spaardeposito - Kies voor zekerheid, kies voor een AK Spaardeposito.

Geachte heer Vanderheijden,
Via deze weg willen wij u informeren dat onze AK Spaardeposito nu nog aantrekkelijker is. Niet alleen krijgt u uitstekende voorwaarden, maar u krijgt nu ook een nog hogere rentevergoeding.

Wij hebben de rentepercentages en de belangrijkste voordelen voor u op een rij gezet:

- Hoge rentepercentages (zie onderstaande overzicht).
Rentebetaling
Looptijd Per kwartaal Per jaar
12 maanden Niet mogelijk 5.15%
24 maanden 5.10% 5.20%
36 maanden 5.39% 5.50%
48 maanden 5.44% 5.55%
60 maanden 5.49% 5.60%
Overzicht mogelijkheden AK Spaardeposito met rentepercentages per 20 juni 2008.

- De keuze uit een rentebetaling eenmaal per kwartaal of jaarlijks.
- Een vaste gegarandeerde rente gedurende de looptijd.
- De keuze uit looptijden van 12, 24, 36, 48 of 60 maanden.
- De mogelijkheid om 10% per depositojaar boetevrij op te nemen (bij looptijd van minimaal 24 maanden).
- De mogelijkheid om een AK Spaardeposito te openen vanaf EUR 2.000,-.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, of wilt een aanvraagformulier ontvangen dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via sparen@akbank.nl of telefonisch 010 - 240 50 40 op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur.

U kunt ook het aanvraagformulier voor een AK Spaardeposito hier downloaden op onze internetsite.

Hoogachtend,

M.T.J. de Groot
Akbank N.V.


Laatst bijgewerkt door rogervdh op vr 20 jun 2008 9:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 9:14 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Roger, ikzelf vind de verhoging wel acceptabel. Als je spreiding zoekt van je spaargeld zijn er nu genoeg banken om uit te kiezen die met gemak boven de 5% uitkomen. Gemiddeld kom je dan toch wel op een acceptabele rente uit per jaar. En die paar tientjes lagere rente bij AKbank neem ik dan maar op de koop toe. Vergelijk het eens met die hele kudde die nog steeds tegen 2.5% spaart bij een grote bank! Ik vind je moet naar de gemiddelde rente kijken die je maakt en dan op een gegeven moment tevreden zijn. Ik krijg er wel eens genoeg van om maar steeds die eventueel tienden van procenten verhoginh in de gaten te moeten houden. Het gaat dan vaak maar om enkele tientjes op jaarbasis.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 9:20 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
kuripot schreef:
Roger, ikzelf vind de verhoging wel acceptabel. Als je spreiding zoekt van je spaargeld zijn er nu genoeg banken om uit te kiezen die met gemak boven de 5% uitkomen. Gemiddeld kom je dan toch wel op een acceptabele rente uit per jaar. En die paar tientjes lagere rente bij AKbank neem ik dan maar op de koop toe. Vergelijk het eens met die hele kudde die nog steeds tegen 2.5% spaart bij een grote bank! Ik vind je moet naar de gemiddelde rente kijken die je maakt en dan op een gegeven moment tevreden zijn. Ik krijg er wel eens genoeg van om maar steeds die eventueel tienden van procenten verhoginh in de gaten te moeten houden. Het gaat dan vaak maar om enkele tientjes op jaarbasis.


Klopt, ik ben daar vrij fanatiek in en vind het gewoon leuk om het onderste uit de kan te halen. Ik heb ik ook een Excel sheet waarin alles staat (Géén overbodige luxe bij die wildgroei aan rekeningen en deposito's) en alles automatisch doorgerekend wordt. Momenteel maak ik gebruik van meerdere banken (Credit Europe, AKBank, ATB e.d.) en ook meerdere deposito's (Credit Europe, ATB en Fortis). Momenteel heb ik 5,10% rente gemiddeld op m'n totale spaarsaldo. Waarbij de Fortis Bank deposito van 5,60% de hoogste is en de 4,50% op de Amsterdam Trade Bank spaarrekening de laagste is. Gemiddeld echter 5,10% en dat is lekker. :-) Mensen die hun geld nog voor 2,5% wegzetten (of zelfs 1% op een kapitaalrekening bij de Postbank) die liggen gewoon te slapen...daar zit weinig drang in om iets meer van hun geld te maken (en maar klagen dat ze zo moeilijk rond kunnen komen). Is hetzelfde met verzekeringen...daar is ook véél geld te besparen via Internet (en niet via die o zo makkelijke tussenpersoon..."die regelt het wel even", maar wel flink duurder uit!).

Mvg, Roger


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 9:27 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Ik ben daar het laatste half jaar ook nogal fanatiek in geworden na jarenlang stil te hebben gezeten bij de Rabo, heb ook een rekening of 9 nu en heb ook een aantal deposito's lopen. Gemiddeld wellicht rond de 4.75% op mijn saldo. Ik ga echter niet zover dat ik alles in een spreadsheet zet. Heb wel in mijn hoofd een behoorlijk goed idee van wat ik waar tegen welke rente heb lopen. Zoals gezegd, soms heb ik wel eens het gevoel van er zijn ook nog andere dingen in je leven behalve geld. Mijn vriendin is bijvoorbeeld compleet tegenovergesteld aan mij wat dat betreft, en geld interesseert haar helemaal niets. Toen ze me op dit forum bezig zag keek ze me aan alsof ze wilde zeggen waar ben je in godsnaam mee bezig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 9:31 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
kuripot schreef:
Ik ben daar het laatste half jaar ook nogal fanatiek in geworden na jarenlang stil te hebben gezeten bij de Rabo, heb ook een rekening of 9 nu en heb ook een aantal deposito's lopen. Gemiddeld wellicht rond de 4.75% op mijn saldo. Ik ga echter niet zover dat ik alles in een spreadsheet zet. Heb wel in mijn hoofd een behoorlijk goed idee van wat ik waar tegen welke rente heb lopen. Zoals gezegd, soms heb ik wel eens het gevoel van er zijn ook nog andere dingen in je leven behalve geld. Mijn vriendin is bijvoorbeeld compleet tegenovergesteld aan mij wat dat betreft, en geld interesseert haar helemaal niets. Toen ze me op dit forum bezig zag keek ze me aan alsof ze wilde zeggen waar ben je in godsnaam mee bezig!


Absoluut met je eens. Geld maakt niet gelukkig... Maar ik vind het wel zonde als mensen geld laten liggen... Het is een beetje hobby van mij, zoals ik ook een tijdje met aandelen heb gehandeld. Puur hobby. Maar verder zijn mijn vrouw en kinderen ook véél belangrijker. Maargoed, de ander houdt van postzegels verzamelen of vissen...en de ander vind leuk om te kijken waar hij het goedkoopste uit is. (of de meeste rente krijgt). Het sparen zit toch een beetje in ons Hollanders hè? (Niet als ik de Media Markt moet geloven.... "Sparen? Ben je gek. Kopen!").


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 10:04 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Ik ben blij dat je er zo over denkt. We lijken wat dat betreft denk ik nogal op elkaar. Ik was al bang dat je 's nachts over geld droomde en zo of dat je een zwembad ermee gevuld had zoals dagobert de eend :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO