Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 1:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 12:19 am 

Geregistreerd: ma 23 nov 2009 11:43 pm
Berichten: 33
Beste forumleden.

Allereerst,
Het is me niet volledig duidelijk of het is toegestaan in dit forum deze topic te plaatsen etc, wanneer dit niet mag mod, delete en stuur me aub een pm.

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben een student (WO-Bedrijfseconomie) en ik bezit circa 60.000, dit heb ik de komende 8 a 9 jaar niet nodig, daarna ben ik van plan om er (voor een deel) mijn huis van te betalen. Ik heb een inkomen van circa 1000 per maand en maandlasten van 300 per maand (700 netto om te sparen).

Echter heb ik dit geld nu op een simpele internetspaarrekening staan waarbij ik maar 1.5% rente ontvang, vorig jaar had ik een deposito van 1 jaar waar ik 5% rente ontving. Echter zie ik nu door de bomen het bos niet meer en heb ik geen idee waar ik het verstandigst mijn geld kwijt kan zodat het het effectiefst groeit (beleggen geen optie en wil wel onder het garantiestelsel vallen). Nu zie ik opties als een deposito voor 10 jaar tegen een rente van 4.5%, is dit verstandig of is het verstandiger om het geld eerst voor 2 a 3 jaar op een deposito te zetten om het (na de crisis) tegen een hogere rente vast te kunnen zetten? Of is een groen deposito toch verstandiger?

Ben erg benieuwd naar jullie meningen!

Mvg


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 nov 2009 1:09 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Met 60.000 euro betaal je (60.000-20.000 x 1,2%) = 500 euro box3 belasting.